Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trøbbel med ustabil pc etter oppgradering til HD3870

Anbefalte innlegg

Hei!

Byttet i går ut mitt ihjelklokkede og relativt utslitte x1800 med et nytt HD3870 (som forøvrig kjører med Catalyst 8.3 driversett) levert av Asus. Resten av systemet mitt er som følger:

- K9N Platinum

- Mist 600w (burde levere nok strøm til å drive det meste?)

- AMD 4200+ (x2)

- Corsair Twin2x (4*512Mb)

samt et par S-ATA disker og en IDE DVD brenner

(rimlig overkill grafikkort mao.)

Problemet er at bildet henger seg under spill eller ved avspilling av videomateriale. Bildet som var aktuelt ved låsning blir stående i noen sekunder før skjermen min blir helt svart. Pcen slutter å reagere og jeg må slå den av på "gamlemåten".

Noen som vet hva dette skyldes og hva jeg eventuelt kan gjøre med det?

(låst seg under: Need for speed Underground 2, Oblivion, Age of Empires 3, Crysis, og Transformers (filtype .mkv (720p)

Ikke låst seg under: Warcraft III: Reign of Chaos og The Frozen Throne)

Harald

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres bra ut :)

Shoot me ;):p

Link til DL side eller noe?

Fant det.. var jo selvfølgelig intergrert i Windows :)

Hvordan bruker jeg det optimalt? Hvilke innstillinger/moduser vil du anbefale?

Endret av Hagr
Lenke til kommentar

Bare følg de innstilligene som jeg har gjort på bildene. Du behøver jo teoretisk sett ikke å huke av for mere enn Detektering av Vranglås (Det er jo det vi er på jakt etter her) og deretter velge ALLE driverne som hører til grafikkortet ditt.

Husk forresten på å restart maskinen slik at innstilligene gjort i Driver Verifier kan bli aktive. Om systemet skulle støte på en vranglås i grafikkortdriverne vil systemet nå kræsje istedet for å fryse og gi deg en minnedump som du kan feilsøke.

En vranglås er rett og slett et problem man bare har på PC-er med mer enn en prosessor. Grunnen til at maskinen går i vranglås er at 2 forskjellige drivere forsøker og synkronisere tilgangen til en delt ressurs på systemet og at den ene driveren venter på at den andre driveren skal frigjøre ressursen mens den andre driveren venter på det samme. De står mao begge to og venter i uendeligheten.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Nå kjørte jeg driver verifier. Eneste forskjellen jeg merker er at jeg får bluescreen ved oppstart i tillegg :(

Altså..Hvis jeg prøver å boote windows på vanlig måte. Jeg må velge last known working configuration alternativet :(

Finnes det noe bootfix program? Altså som reparerer oppstartfilene og hindrer at dette skjer?

Lenke til kommentar

Får bare opp dette:

Microsoft (R) Windows Debugger Version 6.8.0004.0 X86
Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.

Loading Dump File [C:\WINDOWS\Minidump\Mini031608-01.dmp]
Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available

Symbol search path is: srv*c:\symbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
Executable search path is: srv*c:\symbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
Unable to load image ntoskrnl.exe, Win32 error 0n2
*** WARNING: Unable to verify timestamp for ntoskrnl.exe
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for ntoskrnl.exe
Windows XP Kernel Version 2600 (Service Pack 3.3311) MP (2 procs) Free x86 compatible
Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS
Kernel base = 0x804d7000 PsLoadedModuleList = 0x8055d720
Debug session time: Sun Mar 16 12:38:02.750 2008 (GMT+1)
System Uptime: 0 days 0:48:36.439
Unable to load image ntoskrnl.exe, Win32 error 0n2
*** WARNING: Unable to verify timestamp for ntoskrnl.exe
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for ntoskrnl.exe
Loading Kernel Symbols
.

Tror det er noe galt

Lenke til kommentar

Vel slo du på Driver Verifier for kun grafikkortdriverne+ at du bare huket av alternativet for Detektering av vranglås?

Den burde komme lengre enn Loading kernel symbols, husk at det kan ta tid å laste ned alle symbolene la den vertfall stå en 5-6 minutter før du gir deg.

Om det er mulig kunne du sende denne minidump filen?

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Vil helst slippe det.. Har akkurat gjort det, for å klargjøre utstyret til TG som starter onsdag...

Gjorde det samme en gang til og fikk opp bla.

Probably caused by : ati2cqag.dll

Altså en del av skjermkort driveren min hvis jeg ikke tar helt feil, men hvordan fikse dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...