Colossus Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Hei sann! Kjøpte nylig Asus P5KC, men har ikke fått montert den før nå (manglet CPUen). Men når jeg prøver å starte maskinen får jeg ikke startet den. Det er lys på hovedkortet og jeg får den til å starte omlag 1 sekund. Jeg antar det er hovedkortet som har feilen fordi jeg har prøvd å plugge ut alt annet enn hovedkortet, RAMen og CPUen (inkl. CPU vifta). Hva kan det være? PS: Kunne ha trengt et nytt hovedkort i helga siden jeg skal på LAN PSS: Handleliste Endret 15. mars 2008 av Colossus Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 har samme hovedkort sjøl (sånn midt på treet til å overklokke med. en sykt vcore drop med stresstest). men hadde samme problem da eg bygget ny pc. ville ikkje starte, skjermkort, cpu og kabinettvifter gjekk på full pupp men ikkje noe bilde. det va ram-en som va problemet hos meg. hadde 4 gig pc 6400 ddr2 800 mhz installert men fikk ikkje startet maskinen før eg bare hadde 1 gig .slo av igjen og puttet resten i og siden funket som smurt. men anbefaler hvis hovedkortet ditt e gåent at du velger et annet HVIS du skal klokke Lenke til kommentar
Colossus Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Tror ikke det er RAM brikkene. Jeg tok nettopp ut en av de og den stopper fortsatt. Enten er det hovedkortet eller så er det PSUen, tror jeg da. Lenke til kommentar
Colargol Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hei sann! Kjøpte nylig Asus P5KC, men har ikke fått montert den før nå (manglet CPUen). Men når jeg prøver å starte maskinen får jeg ikke startet den. Det er lys på hovedkortet og jeg får den til å starte omlag 1 sekund. Jeg antar det er hovedkortet som har feilen fordi jeg har prøvd å plugge ut alt annet enn hovedkortet, RAMen og CPUen (inkl. CPU vifta). Hva kan det være? PS: Kunne ha trengt et nytt hovedkort i helga siden jeg skal på LAN PSS: Handlelisten "Denne handlevognen er ikke tilgjengelig fordi eieren ikke ønsker å dele den med andre lesere" Kanskje folk kan hjelpe deg bedre om du listet opp hva du har av utstyr istedet for å linke til en handlekurv du ikke vil dele med andre? Lenke til kommentar
Colossus Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Hei sann! Kjøpte nylig Asus P5KC, men har ikke fått montert den før nå (manglet CPUen). Men når jeg prøver å starte maskinen får jeg ikke startet den. Det er lys på hovedkortet og jeg får den til å starte omlag 1 sekund. Jeg antar det er hovedkortet som har feilen fordi jeg har prøvd å plugge ut alt annet enn hovedkortet, RAMen og CPUen (inkl. CPU vifta). Hva kan det være? PS: Kunne ha trengt et nytt hovedkort i helga siden jeg skal på LAN PSS: Handlelisten "Denne handlevognen er ikke tilgjengelig fordi eieren ikke ønsker å dele den med andre lesere" Kanskje folk kan hjelpe deg bedre om du listet opp hva du har av utstyr istedet for å linke til en handlekurv du ikke vil dele med andre? Feil link, fikset nå Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 ang skjermkortvalget så hvis det ikke haster så kommer 9800 gtx og 9800 gx2 ut om noen uker og då kommer nok prisene på bla gt kortene til å falle i pris Lenke til kommentar
Colargol Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 En del har problemer med E8x00 prossesorer og P5k kort, viser seg at biosene som følger med kortet ikke har støtte for wolfdale. Eneste løsning er å putte i en "gamlere" prossesor og flashe bios til siste versjon, for så å skifte tilbake til wolfy'n igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå