Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppkobling og forbindelse med Wii - Topcom Skyr@cer WBR 254G

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har skaffet meg en Nintendo Wii, og har prøvd å fått den på internett, men har hittil ikke fått forbindelse.

Mitt hjemmenettverk:

Speedtouch 500 series ADSL

Bredbånds telefoni ruter

Jensen 8port Switch

Topcom Skyr@cer WBR 254G

Splittern går først til Bredbånds telefoni rutern, som gir videre forbindelse til ADSL rutern som igjen har en kabel til Port #1 på Switchen. Jeg har 4 pcer med kabel koblet til #2-5 portene på switchen.

Jeg har forsøkt å ta en kabel fra en av portene på switchen og koblet den til Topcom'n(forsøkt WAN og LAN#1 port), men verken Wii'n eller pcn får forbindelse med den. Jeg har prøvd å ta kabelen som kommer ifra ADSL ruteren, koblet den til WAN, og etterpå LAN #1 porten, og tatt en kabel ifra WAN/LAN#1 fra Topcom til #1 porten på Switchen. Ingen av mulighetene har gitt resultater.

Jeg har resatt Topcom'n så langt jeg veit, og jeg har prøvd de aller fleste muligheter til å få Topcom'n forbindelse med internettet, slik at jeg kan via. PC-en konfigurere innstillingene etter at jeg resatte den.(192.168.1.1)

Men jeg har ikke klart å koblet meg opp til 192.168.1.1 på PC-en, og Wii'n klarer ikke finne et "Access point".

Hva må jeg gjøre for å klare å koble meg opp til 192.168.1.1(Topcom) og konfigurert den med riktige instillinger slik at det trådløse vil ha en forbindelse med Wii'n?

Takker for alle svar, og håper på svar raskest mulig.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...