dordar Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Hei, snakket med ventelo Wholesale nå. Var lagt inn feil abonnement på meg, og han slettet hele greia. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Christian86: Hvorfor skal han ikke sende klage? Han har fått en faktura på 6000 kroner med trussel om inkasso(eller et inkasso-krav, er litt motstridende opplysninger) som åpenlyst er falskt. Det burde forøvrig vært straffbart. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Christian86: Hvorfor skal han ikke sende klage? Han har fått en faktura på 6000 kroner med trussel om inkasso(eller et inkasso-krav, er litt motstridende opplysninger) som åpenlyst er falskt. Det burde forøvrig vært straffbart. Nå var min kommentar rettet til det å sende klage på faktura på en lørdag, og så sende klage til forbrukerombudet på en søndag, noe som egentlig fremstår som mildt sagt komisk da ingen av dagene er hva en kaller forretningsdager. Åpenlyst falsk? Oppriktig talt du, har du sett kopi av denne trusselen eller er dette noe du bare antar? Ut i fra det jeg vet om sylte og måten de håndterte det på, så virket det der som at en hadde adgang til bruk, men pga Nutels manglende evne til å føre pengene på rett konto så ble det problemer med motregning. Løsningen var enkel, kundene sendte klage med beskjed om hvor mye en hadde betalt og det ble foretatt motregning. Dette er så vidt jeg husker fra diskusjonen i mobilforumet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Hvis Sylte ikke selv vet hvor mye kunden skylder, hvordan kan de da kreve penger av folk? Blir det ikke litt feil av meg å sende ut pengekrav til alle jeg kjenner (og rimelig mange jeg ikke kjenner), og skrive på "hvis du mener dette er feil, fortell det. Hvis du ikke sier noe og ikke betaler, tar jeg juridiske og ikke-juridiske steg for å få tak i pengene (eller hva det nå var de skrev). Lenke til kommentar
dordar Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Ut i fra det jeg vet om sylte og måten de håndterte det på, så virket det der som at en hadde adgang til bruk, men pga Nutels manglende evne til å føre pengene på rett konto så ble det problemer med motregning. Løsningen var enkel, kundene sendte klage med beskjed om hvor mye en hadde betalt og det ble foretatt motregning. Dette er så vidt jeg husker fra diskusjonen i mobilforumet. Dette er det største våset jeg har hørt. Jeg sendte klage til sylte jeg, og ingen motregning ble foretatt! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Hvis Sylte ikke selv vet hvor mye kunden skylder, hvordan kan de da kreve penger av folk? Blir det ikke litt feil av meg å sende ut pengekrav til alle jeg kjenner (og rimelig mange jeg ikke kjenner), og skrive på "hvis du mener dette er feil, fortell det. Hvis du ikke sier noe og ikke betaler, tar jeg juridiske og ikke-juridiske steg for å få tak i pengene (eller hva det nå var de skrev). Hvis du leser det jeg skrev en gang til så skrev jeg "som at en hadde adgang til bruk", det betyr at de kunne se bruken = hvor mye penger tjenestene hadde kostet = fakturagrunnlag? Og så har jeg heller aldri sagt at løsningen var heldig, men at motregning visstnok skulle være en kurrant affære. Ut i fra det jeg vet om sylte og måten de håndterte det på, så virket det der som at en hadde adgang til bruk, men pga Nutels manglende evne til å føre pengene på rett konto så ble det problemer med motregning. Løsningen var enkel, kundene sendte klage med beskjed om hvor mye en hadde betalt og det ble foretatt motregning. Dette er så vidt jeg husker fra diskusjonen i mobilforumet. Dette er det største våset jeg har hørt. Jeg sendte klage til sylte jeg, og ingen motregning ble foretatt! Vel, nå skrev jeg vitterlig "så vidt jeg vet", og ut i fra det jeg så her, så skrev du vel at du sendte den henvendelsen på lørdag? Så hvordan kan du forvente at noe skjer i helgen? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 For Nutel-abonnementene var ikke bruk fakturagrunnlag... Eller, all bruk over en viss grense. Sjekket ikke Sylte hva denne grensen var på? Og de visste jo selv at de ikke hadde alle tallene på bordet. Da burde de selv grave fram disse tallene, ikke forvente at kunden de truer skal gjøre det. Lenke til kommentar
dordar Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 jaja, det løste seg nå. så ikke noe vits å krangle nå folkens Enig at jeg var utålmodig, ville bare vite om det var andre som hadde fått dette og.. Lenke til kommentar
dordar Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 http://www.dagensit.no/mobil/article135355...WT.mc_id=dn_rss var ikke bare meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå