Gå til innhold

Inkasso fra Nutel!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, jeg er meget fortvilet nå.

Har fått en faktura fra nutel på over 6000 kr, jeg hadde kill bill student og forskuddsbetalte 400 kroner + 200 for studentkortet og så gikk de konk 3 uker etterpå.

De krever nå at jeg betaler 6347,27 fordi det er visst nok det man måtte betale før, hva skal jeg gjøre?

Jeg har da ikke sagt ja til å være med i kill bill, men det var i kill bill student og sånn som jeg ser det skylder de meg penger.

Alt av telefon er stengt nå.

Andre som er i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sendt et rekomandert brev til inkasso firmaet der du sier at du bestrider kravet. Inkassofirmaet må da stoppe inkassosaken og må be nutell om å dokumentere saken sin. Ellers burde du søke etter nutel her på forumet da det er mange slike tråder før deg.

Lenke til kommentar

ok.

Det jeg har gjort foreløpig er at jeg har sendt mail til ventelo wholesale og payex. Men gjorde dette på lørdag, og tlfnr til disse selskapene holdt stengt i helgen. Ringer imorgen..

Holder dere oppdatert

takk for hjelp

Lenke til kommentar

Jeg ville sendt en mail til nutel(som mest sannsynlig ikke ville svare, ettersom de er konkurs) og bedt om forklaring. Hvis de tilbyr deg en tjeneste og tar betalt for den, men at du ikke har skrevet under noe sted på at du skal ha den, kan ikke de kreve penger av deg. De trenger skriftlig dokumentasjon(eller muntlig på telefon, hvis du har gitt samtykke til at telefonsamtalen kan tas opp) for å kunne føre en sak mot deg, så bare ta kontakt med så mange som mulig, kopier og lim inn den samme mailen til alle sånn at du sparer tid, og så bare driter du i å betale.

Hvis de trekker det for penger eller sender torpedoer etter deg, kan du gå via retten og vinne saken.

... med mindre du har sagt at du ville ha tjenesten da??

Lenke til kommentar

Fy f***! De som eide nutel er noen svindlere! Burde vært stilt for retten for svindel slik de holder på! Kreve penger noe de ikke har krav på! Tenk på hvor mange som blir redde for slike brev og betaler kravet for å unngå større inkasso krav. Ta kontakt med VG, dagbladet eller lokalavisa og prøv å få dette ut i pressen. Kanskje de stopper å sende ut slike brev.

Ta kontakt med inkasso, de som sendte ut brevet og forklar dem problemet ditt. Hvis de ikke har noen fornuftig svar og de krever sitt. Send inn Skriftelig brev der bestrider kravet som nevnt tidligere her. Deretter så kontakter du forbrukerrådet og lager en sak hos dem. Hold oss oppdatert her..

Lenke til kommentar
Nutel gikk forøvrig konkurs og ble kjøpt opp av et nytt utenlandsk selskap. Det er de som har sendt ut nye krav.

Fy f***! De som eide nutel er noen svindlere! Burde vært stilt for retten for svindel slik de holder på! Kreve penger noe de ikke har krav på! Tenk på hvor mange som blir redde for slike brev og betaler kravet for å unngå større inkasso krav. Ta kontakt med VG, dagbladet eller lokalavisa og prøv å få dette ut i pressen. Kanskje de stopper å sende ut slike brev.

Ta kontakt med inkasso, de som sendte ut brevet og forklar dem problemet ditt. Hvis de ikke har noen fornuftig svar og de krever sitt. Send inn Skriftelig brev der bestrider kravet som nevnt tidligere her. Deretter så kontakter du forbrukerrådet og lager en sak hos dem. Hold oss oppdatert her..

Rettelse. Alle eiere av Nutel er svindlere!

Lenke til kommentar

Det er den fakturaen jeg fikk fra advokat sylte(snylte) som har gått til påminnelse/Inkassovarsel..

Selskapet var nå ventelo wholesale.

Det er ikke gått til inkasso enda, men står at den vil gå over til inkasso dersom jeg ikke betaler.

Skal som sagt ringe imorgen, helt jævlig hvor lenge jeg har holdt på med dette her ass.

Jeg bestilte abonnementet betalte 600 kr, for abonnementet og studentkortet og ventet i OVER 3 MND! så fikk jeg det, og hadde det i litt under 3 uker og så gikk de konkurs. Og nå må jeg liksom betalte over 6000 kr? er jo helt bak mål..

Tror det var sånn at det var et abonnement som kostet 6000 i forskudd per år, ser ut som de har registrert meg på det. Kommer aldri til å betale denne, men er nødt til å få denne ut av verden. Kan ikke ha betalingsanmerkninger på meg, spesielt når det ikke stemmer.

Endret av dordar
Lenke til kommentar

Ta kontakt med media og forbrukerombudet, forbrukerombudet er nok ekstra prkåte ang nutel-saker, samme er forbrukerrådet som du også kan høre med.

Du vil ikke få betalingsanmerkning om saken går til inkasso, så lenge du bestrider kravet skriftlig - da går saken til forliksrådet.

MEN - hvorfor følger du ikke bare instruksjonene i linken jeg posta? Ringe hjelper ikke særlig.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

jeg har allerede sendt en mail angående det du linket til meg der, men det fikk jeg aldri svar på.

Virker som om det er et nytt selskap som står bak inkassovarselet nå? for sist var det advokat sylte, nå er det Ventelo Wholesale.

Lenke til kommentar

Det er det som er så irriterende.

Jeg har betalt 400 kr for et ÅR! og eneste jeg brukte det på var å ringe og sende sms.

Som skulle være gratis 500 min i mnd, og 500 sms. brukte aldri opp så mye.

Var på internett engang det kostet meg 7 kr.

Så egentlig skulle jeg da betale kr 7 for bruken.

Men i og med at de da skylde meg 400 kroner som jeg hadde forskuddsbetalt regnet jeg med at dette skulle motregnet mothverandre.

Men det som har skjedd er at jeg har fått faktura på hele 6347, tydeligvis tror Nutel at jeg har et abonnement som ikke var kill bill student. Så prøver de vel å lure folk.

Skal ringe og høre imorgen, allerede sendt mail til payex og ventelowholesale.

Sendt inn en klage til forbrukerombudet nå.

Lenke til kommentar
jeg har allerede sendt en mail angående det du linket til meg der, men det fikk jeg aldri svar på.

Virker som om det er et nytt selskap som står bak inkassovarselet nå? for sist var det advokat sylte, nå er det Ventelo Wholesale.

Kan du holde deg til en opplysning? du har allerede sagt at du har fått fra ventelo wholesale og payex, hvem flere er det du snakker om nå?

Det er det som er så irriterende.

Jeg har betalt 400 kr for et ÅR! og eneste jeg brukte det på var å ringe og sende sms.

Som skulle være gratis 500 min i mnd, og 500 sms. brukte aldri opp så mye.

Var på internett engang det kostet meg 7 kr.

Så egentlig skulle jeg da betale kr 7 for bruken.

Men i og med at de da skylde meg 400 kroner som jeg hadde forskuddsbetalt regnet jeg med at dette skulle motregnet mothverandre.

Men det som har skjedd er at jeg har fått faktura på hele 6347, tydeligvis tror Nutel at jeg har et abonnement som ikke var kill bill student. Så prøver de vel å lure folk.

Skal ringe og høre imorgen, allerede sendt mail til payex og ventelowholesale.

Sendt inn en klage til forbrukerombudet nå.

Litt tidlig å sende klage når du knapt har latt de som sendte regning få svare deg?

Hadde du søkt litt så hadde du funnet andre med samme situasjon og hva de har gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...