HulkHaugen Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Har planer om å bygge meg noen nye maskiner etterhvert, men har fått litt mere fokus på hardwaren enn å bare fokuserer på hertza til cpu :-P Kikker på noen rambrikker her Hardware.no anbefaler disse OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 som er CL5 (5-5-5-18) og oppererer på 2 Volt. utifra mine kunnskaper burde disse være et langt bedre valg på alle områder: GeIL Value DDR2-800 4096 MB (2x2048) som er CL5 (5-5-5-15) og oppererer på 1,8 Volt. Dessuten er geil-brikkene 107,- billigere også. Har aldri skjønnt hva de 5-5-5-15 tallene betyr, men har fått med meg at de bør være så lave som mulig. Og har også inntrykk av at lavere spenninger er bedre pga varmeutvikling og stabilitet, har litt mere å gå på liksom. Hvem er dere enige med av meg eller Hardware.no her? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 OCZ brikkene er av natur langt mere klokkevenlige og kan nok i mange tilfeller yte bedre enn GeIL. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 men sett bort ifra at ocz normalt er bedre enn geil, og kunn tatt hensyn til oppgitte verdier, så skal geil-brikkene være bedre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Ja, de skal det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå