Gå til innhold

XIOS under utvikling


Anbefalte innlegg

Slutt nå med den tullete offtopicen!!!

 

Jeg logget meg inn nå i Morges, som betatester og jeg må si:

Det er veldig responsivt, det ser pent ut og det funker helt greit i IE.

Ingen FF Støtte og jeg mener jeg leste et eller annet sted at formålet var at man ikke skulle være avhengig av Windows??

 

 

Hva?? Ingen Firefox støtte? Da stikker jeg. Vil faen ikke kjøre ting som ikke har funnet ut at firefox eksisterer enda. Lagt merke til at alle oppstarter som bare er for IE forsvinner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor får du dette fra? Dette er en applikasjon for nettleser/explorer, ingen steder står det at det er meningen man ikke skal være avhengig av nettleser. Uansett hvordan man formulerer det "spørsmålet" ditt så får man nok ikke noe vettugt. Foreslår at du leser artikkelen og setter deg inn i hva dette er for noe før du begynner å kritisere.

Lenke til kommentar

vell! det har vært snakk om et os beregnet for nettlesere. og det jeg vet så finnes det en slags regel om at alt som er utviklet til eller beregnet beregnet brukt til en nettleserne bør støttes av mest mulig av nettleserne.

 

noe os er det ikke, men mere et salgs desktop program.

poenget med dette programmet slik det står nå er helt ubegripelig.

Lenke til kommentar

Om det stemmer så er det forsovidt i mitt tilfelle helt ubrukelig da jeg bruker Linux, men fant dette på siden deres:

 

"Accessibility

XIOS/3 is a revolutionizing and user-friendly solution that enables you to run real applications, e.g. word processing, mail and calendar, or slide show presentation editor, in an ordinary web browser such as Internet Explorer or Mozilla. This means that you never have to install or upgrade any software and you can rest assured that the software you use is free from viruses or other malware. Furthermore, all documents that you create are stored in Xcerion’s secure and reliable data center in standardized, future proof XML format, which you can access from any computer anywhere. In short, no matter where you go, as long as you have Internet access, you’re desktop is there too."

 

Det står ingen steder at poenget med dette "OS"'et er å få andre vekk fra Windows. Meningen med slike OS for min del ville vært å hatt et portabelt OS som jeg kan logge seg på uansett hvilken PC jeg befinner seg på, uansett hvor. Noe jeg synes i mange tilfeller kan være greit. Dette er ikke i seg selv noe nytt, tror andre også har hatt suksess med dette før, så en brukermasse med interesse er det nok. Det å alltid ha din favorittnettleser med alle extensions tilgjengelig, de småspillene du liker best, OOo, en plass til å lagre bilder og videoklipp etc. midlertidig, +++ kan være ganske kjekt.

 

Stort sett alle andre sider kaller slike "OS" internet/web-baserte/XML-baserte/et-eller-annet/-OS, så hvorfor gjøre det vanskeligere? Alt i alt så trenger vel også XIOS hardware som alle andre OS tenger for å kunne kjøre ... bare at systemet opererer på en annen maskin og sender bildet til nettleseren din. Eller har jeg missforstått?

 

"Xcerion Internet Operating System/3 (XIOS/3) the clean, carefree, zero-footprint XML-based OS, running within the browser. Since the OS and its applications executes in the browser it also works offline. The Internet OS boots itself (takes around 3 seconds) and runs in the primary memory of the computer. As soon as the browser is shut down, the OS disappears from the computer. Using XIOS/3 you never has to think about installing patches, updates or new versions of software again. The OS updates itself. You may also access your applications and documents from any Internet connected computer."

Lenke til kommentar

det stor jo i første post hva det er . og der har jeg selvfølgelig lest . hvor dum tror dere jeg er ?

 

det jeg ikke forstå er hva vitsen er med å lage en os simulator som er avhengig av internett explorer , - som ikke fungerer på de andre nettleserne.

 

om det skulle vær for å lage et slags system for terminaler så blir det uansett feil å måtte starte opp windows først siden windows tar såpass mye plass som det gjør

til det finnes det bedre systemer

 

det har også vær klaget her på forumet hvorfor Microsoft ikke følger disse reglene som sier at nettlesere skal følge visse standarder . ergo så må programmer som er nettbaser kunne brukes på de fleste nettlesere. her fungerer det jo bare med IE , som mister tilhegere og da blir vitsen med det hele verre å forstå.

 

siden det også er en beta versjon ( de etterlyser jo restere ) så håper jeg at de gjør den tilgjengelig for flere nettlesere etter hvert

 

 

ps :ikke tro at alle leser første post eller alle postene

det går ikke an å tro at alle like enige i alt eller har samme syn på en sak

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Stort sett alle andre sider kaller slike "OS" internet/web-baserte/XML-baserte/et-eller-annet/-OS, så hvorfor gjøre det vanskeligere? Alt i alt så trenger vel også XIOS hardware som alle andre OS tenger for å kunne kjøre

 

Et operativsystem (OS) er bindeleddet mellom hardware og brukerverktøy. Dersom XIOS er et operativsystem regner jeg med en kan benytte dette for å få igang en PC (eller annen hardware) på samme måte som med Windows eller Linux.

 

Dersom dette ikke er mulig er begrepet operativsystem (OS) om produket svært forvirrende. Forøvrig er hverken Gnome eller KDE kalt for operativsystemer.

Lenke til kommentar

er det noen som har hørt om hardware som starter direkte til internett uten noen form for os ?. hvis det er tilfelle så må det være det eneste et et slikt system er praktisk for. men så var det støtten til de andre nettleserne da

 

det som ser vanlig når man ønsker et annet os er å installere det direkte på maskinen.

Lenke til kommentar
er det noen som har hørt om hardware som starter direkte til internett uten noen form for os ?. hvis det er tilfelle så må det være det eneste et et slikt system er praktisk for. men så var det støtten til de andre nettleserne da

 

det som ser vanlig når man ønsker et annet os er å installere det direkte på maskinen.

Denne tjenesten har ingenting med å teste ut andre OS å gjøre.

 

Det er en tjeneste som tilbyr et skrivebord som er tilgjengelig fra nett uansett hvor man befinner seg, og hvor man kan kjøre visse applikasjoner.

 

Det fins jo mange tjenster som lar brukere lagre filer og slikt, og du har Google Docs & Spreadsheet. Forskjellen med denne er at GUIet ser mer ut som en "ordentlig" desktop. Hvorvidt det er smart er jo en annen sak.

Lenke til kommentar

elg-elg123, det angående andre nettlesere som jeg markerte, hentet jeg fra siden dems, de skriver: "in an ordinary web browser such as Internet Explorer or Mozilla" ...

 

... om det ikke er tilgjengelig for øyeblikket vet jeg ikke, men det burde helt klart være mulig å ha tilgjengelighet for sitt virtuelle OS i de fleste nettlesere om man få fullt utbytte av denne mulighete, i det minste Mozilla Firefox, IE og Safari.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

tro om ikke et internettbasert os (simulator) ville være mye tregere en om man kjører programmene direkte på en pc.

 

slik jeg ser det så nå sa ville sannsynligvis de det er beregnet for bruke litt andre løsninger. f.eks skoler der læreren ønsker ful kontroll over elevenes bruk under undervisningen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...