Gå til innhold

PS.no holder auksjon, utvider auksjonstiden

Anbefalte innlegg

PS.no har holdt auksjoner i det siste, virker som et kampanjetilbud av et slag. Jeg hadde et bud inne på en pc-bag på 320, omtrent 1000 kr billigere en ordinær pris. Klokken 19.00 skal auksjonen ende. Når det er ca. 5 minutter igjen er tiden utsatt med 3 timer, og dermed slutter auksjonen 21.53. Har de lov til å gjøre dette? Øke tiden, til objektet er solgt.

Det skal nevnes at de gjorde dette tre ganger... De la til 3 timer 3 ganger i løpet av samme auksjon.

Har tidligere sett på PS.no som seriøse, har omtrent bare handlet der (og det for godt over 15000). Men med dette mister jeg tilliten til PS.no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Har tidligere sett på PS.no som seriøse, har omtrent bare handlet der (og det for godt over 15000). Men med dette mister jeg tilliten til PS.no."

Og uten å vite grunnen,så stempler du Ps.no som useriøse ?

Ærlig talt,de har vært i bransjen i ca 10 år eller.no , du kan i det minste la tvilen komme dem tilgode,de har sikkert en god forklaring. Siden er jo helt ny,sikkert noen småbugs som må rettes opp i.

Lenke til kommentar

Nettopp fordi de har eksistert så lenge så mister jeg tilliten. Jeg hadde en veldig god tillit til PS.no, men når dette skjer så mister jeg den.

Det skal nevnes at jeg ikke har tenkt at det rodge1970 sier kan stemme, det kan være at auksjonen har blitt utsatt 3 timer fordi et nytt bud har kommet (og det virker sansynlig).

Skjønner ikke hvorfor jeg skal la tvilen komme PS.no tilgode, dette er noe som går utover kundene. Jeg har sendt mail, inntil jeg får vite hva de holder på med,og eventuelt får rettet dette, kommer jeg ikke til å handle fra dem. Og om det er en feil, kommer jeg til tenke meg om to ganger neste gang jeg vurderer å kjøpe noe.

Lenke til kommentar

Nåe det kommer et bud i de siste minutene, da er det vanlig at de utvider avslutnigstieden med ca 5-10 minutter, slik at de andre får litt tid for å by høyere. Men 3 timer høres litt for mye og er overkill.

Uansett bør alt dette være klar og tidelig beskrevet i auksjnosreglene. Hvis du leiter liit, regner jeg med at dette står (med små skrift) ett sted på auksjonsregler. Ellers er dette ikke normalt og du kan klage på det.

Jeg har kjekket auksjonene litt, og fant noe annt som var litt merkelig. Noen vare hadde for mange bud og litt rare og uvalige høye priser. Jeg vet ikke hva slgs rareing ville by høyre på en vare som kan bestilles mye billigere ett par klikk unna. jeg vet ikke, kanskje jeg tar feil, men det kan hente at det er noe alvårlig galt me auksjon-softwaren også.

Lenke til kommentar

Fikk svar fra PS.no:

Hei

Jeg beklager dette, vi hadde en feil i selve programmet til auksjonen. Det gjorde at 3 minutter ble til 3 timer. Så tidsutvidelsen skulle vært 3min ikke 3timer.

Det er synd at slike ting skjer så jeg sender deg en slik veske gratis, håper dette er et lite plaster på såret :-)

God påske

Mvh Kenneth Pettersen

Produktansvarlig ps.no

Kan si meg fornøyd med dette svaret. Synd at sånt skjer, det virket tvilsomt der og da, men slike feil skjer. Og jeg blir nok å fortsette å bruke PS.no. :)

Så din filosofi er "Skyldig til det motsatte er bevist" ?

Hvor har jeg skrevet dette?

Lenke til kommentar

Måten du skriver på er direkte uhøfflig mot ps.no synes jeg.

Kommer her og klager, sier du har mistet all respekt for de, FØR du tar kontakt med selve nettbutikken.

Du burde sende vesken tilbake når da jeg ikke synes du fortjener den med din ampre måte å skrive på.

Lenke til kommentar
Måten du skriver på er direkte uhøfflig mot ps.no synes jeg.

Kommer her og klager, sier du har mistet all respekt for de, FØR du tar kontakt med selve nettbutikken.

Du burde sende vesken tilbake når da jeg ikke synes du fortjener den med din ampre måte å skrive på.

Helt enig! Rett og slett tåpelig gjort trådstarter, og jeg har mistet all respekt for deg.

Rett og slett helt utrolig(!!) bra service fra PS.no -- stor kudos til dem! Og du Kristoffer, fortjener over hodet ikke den vesken.

:thumbdown:

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Og du Kristoffer, fortjener over hodet ikke den vesken.

Må si meg enig her.

At du får den veska nå er altfor snilt av ps.no, mtp. at såfort det skjer en feil så skal de halshugges og være useriøse, som vi oppfatter at du mener. Som du sikkert skjønner er det mennesker som driver den sida, små feil skjer.

Lenke til kommentar

Nå slenger jeg bensin på et bål som nærmest var slukket, men våger uansett å stille et lite spørsmålstegn ved auksjonen til ps.no...

Er det kun jeg som synes det virker å være kunstigt mange bud på mange av auksjonene der? Flere av varene er svært "kjipe", men likevel har de massevis av bud. Sammenlign for eksempel med antall bud netthandelen.no har på sine auksjoner...

Fant spesielt denne her lite troverdig: http://www.ps.no/AucDtl.aspx?l=LOT/100188 - en 200GB "erstatningsdisk" - som fikk ikke mindre enn 33 bud på 8 timer, og enda mer utrolig er prisen per nå oppe i 330,-. Rart siden til og med dem selv selger en bedre disk (250GB) som er NY til knappe 70kr mer. Noe spesielt som er lagret på den siden folk går bananas for en så gammel og dyr disk?

Uten å vite nøyaktig hva en erstatningsdisk er, vil jeg tro at det reduserer verdien (åpnet/testet?) - om den var identisk med en vanlig ny disk kan jeg ikke skjønne vitsen med å skrive at det er en "erstatningsdisk" da det ville hatt null verdi for kjøper.

Game boy advance er tydeligvis også svært populær om dagen, ligger ute 3 spill-auksjoner hvor det ene spillet allerede har rukket å få 14 bud, høyeste 110kr. En slik vare er etter min mening alt for sær til at kan få så mange bud mellom 16 og 23 på en kveld...

En annen ting er at jeg ser at på flere av auksjonene er det mistenksomme tidspunkt på budene. Flere bud kommer samtidig, noe jeg regner med skyldes en form for "maxpris" funksjon som automatisk byr for brukeren, men da er det mer suspekt at flere av budene igjen kommer bare sekunder etter dette... Ingen kan manuelt by så kjapt - og om disse også var et autobud er det jo merkelig at de bruker så lang tid...

Og sjekk denne: http://www.ps.no/AucDtl.aspx?l=LOT/100162 - etter de første budene ligger den ute i 5 dager uten bud, så plutselig raser det inn 10 bud på under 1 minutt(!!), men så stopper det plutselig helt opp igjen, relativt kort tid før auksjonen er ferdig.

Og denne: http://www.ps.no/AucDtl.aspx?l=LOT/100163 - alle bud samme dag den ble lagt ut, og mystisk nok har den ligget ute en uke uten at noen har bydd igjen... Merkelig at de fleste varer kun ligger ute et døgn, mens enkelte varer i ca en uke, mens budene kun kommer på 1 eller 2 av de dagene. Synes det lukter som samme "bug" som trådstarter opplevde for over 10 dager siden.

Det kanskje mest suspekte er at auksjonssiden viste at de hadde over 900 brukere online klokken 05:30 - jeg finner det lite trolig at ps.no har 916 brukere innom samtidig på det tidspunktet i døgnet hvor det vanligvist er færrest folk online.

Diskusjon.no har nå 425 brukere online - og en kjapp sjekk på alexa.com viser at diskusjon.no er en latterlig langt mer besøkt nettside enn ps.no

Å dele ut en gratis veske er for øvrig en billig måte å unngå at det stilles flere spørsmål...

PS: Dette er selvsagt bare spekulasjoner fra min side, så ta det med en stor klype salt.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

QUOTE(OlaOlablakken @ 17/03-2008 : 18:46)

Så din filosofi er "Skyldig til det motsatte er bevist" ?

"Hvor har jeg skrevet dette? "

Du har ikke skrevet det i klartekst,men med den tonen du har hatt i innleggene dine,f.eks "Har tidligere sett på PS.no som seriøse, har omtrent bare handlet der (og det for godt over 15000). Men med dette mister jeg tilliten til PS.no. ",

og konkluderer med at det er svindel FØR du får svar fra dem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...