Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil til 350.000

Anbefalte innlegg

Har vi vært i den samme bilen da, tro :hmm: ? Jeg er også over 1.90 høy, og da jeg justerte setet på 307SW så jeg satt komfortabelt foran, fikk jeg ikke plass bak i det hele tatt. Det var bare noen cm mellom sitteputen tilbaksetet og ryggen på førersetet. Selgeren som viste meg bilen ristet på hodet og sa at 307SW helt klart ikke var noen bil for meg, den var for liten som familiebil med meg foran og tenåringsbarn bak.

Uansett, i tråden spørres det etter en bil i klasse med Mondeo/Passat, og da er vi sikkert enige i at 307SW er i klassen under. Når det gjelder B-klasse hadde jeg god plass både foran og bak, og jeg oppfatter denne som nærmere Mondeo/Passat enn 307SW.

Nei, da har vi ikke gjort det samme. Jeg måtte be vedkommende forran meg, skyve setet forover, men begge endte med litt plass hver.

Uansett, i tråden spørres det etter en bil i klasse med Mondeo/Passat, og da er vi sikkert enige i at 307SW er i klassen under. Når det gjelder B-klasse hadde jeg god plass både foran og bak, og jeg oppfatter denne som nærmere Mondeo/Passat enn 307SW.

Kanskje Peugeot 407 er mer "riktig" klasse....? Veit ikke hvordan den er i baksetet, mtp plass, i forhold til 307, men mitt inntrykk av 407SW var ihvertfall positivt. Men hvis plassen er veldig viktig, så ville jeg kikka på Citroén C4 Picasso/Grand Picasso...der er det mye plass...god bil å kjøre også. Når det gjelder komfort, så er ikke hverken Mondeo eller Passat i nærheten engang.

Pantera

407 absolutt en større og mer eksklusiv bil en 307SW f.eks. Koster en del mer, men her har du jo også en flott bil for pengene.

Endret av -Shark-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville absolutt prøvd 407, det er en flott bil, men den er ikke større enn 307SW i innvendig plass.

Jeg har selv en 307SW, og den ble valgt selv etter at vi prøvde 407SW og grunnen var mer plass i 307SW innvendig. Vi fikk ihvertfall ikke til å ha et normalt barnesete i bakovervendt stilling i baksetet hvis fører eller frontpassasjer skulle sitte komfortabelt. Bagasjeplassen var også mye mindre enn 307SW.

Men mer ekslusiv og komfortabel? Absolutt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nå er ikke jeg noen som helst bilkjenner, men har mine egne erfaringer fra prøvekjøring av 3 helt nye stasjonsvogner. Alle samme 2,0l Tdi, Tdci og CD (Diesel altså)

1.

Begynte med å teste en helt ny Mazda 6 Stasjonsvogn, Advance Pluss (Høyeste utstyrsklasse, hvis vi ser bort fra 2,5l Sport bensin)

Bilen kostet 343.000 Kr, Helt ny. Setene var ikke spesielt gode å sitte i, og etter 20 mil begynte jeg å få vondt i ryggen. Setene blir ikke forbedret uansett klasse man velger (bortsett fra sport igjen, der man får bøtteseter).Syns intreriøret var ganske pent og farvene utrolig fine (Rødt og blått) når det ble mørkt. Bilen hadde 140 Hk og jeg syns den var ganske kvikk, hvertfall i 3 giret. Det var litt støy fra motor og dekk. Men tror selv jeg skal kjøpe meg en Mazda 6. Skal selvfølgelig få skinn og elektriske seter, noe som gjør at jeg slipper å få vondt i ryggen.

Med Skinn, elektrisk justering fører og passasjer og Navigasjon koster bilen 380.000 kr!

Mazda er også kåret til bilen med minste feil (2006, mulig 2007 <- Har ikke kilde til 2007)

2.

Testet så en helt ny Audi A4 Stasjonsvogn, utstyrsklasse ALT! Denne bilen kostet 540.000 Kr, akkurat som den står. For å snakke om komfor, så var det helt utrolig. Det var delskinn og 8 veis elektriske seter, med elektrisk korsryggstøtte. Kjørte 25 mil første dagen, og merket ingen smerte i ryggen eller tegn på at jeg var sliten. Interiøret var utrolig pent, noe Audi skal ha. Det er rett å slett utrolig vakkert inni bilen. Støyen i denne bilen var tilnærmet 0, noe man kansje burde forvente med en bil til 540.000 k? De nye lyktene til Audi er strålende! Mer enn det er det vell ikke å si om denne bilen. Utrolig flott bil. Vil egentlig kalle dette en litt farlig bil. Man merker lite til gasspådrag, hverfall som sjåfør. Var flere ganger jeg ikke merket at jeg var en del over fartsgrensen :)

Audi er plaget med en del feil. (2006, mulig 2007 <- Har ikke kilde til 2007)

3.

Nyeste bil jeg testet var Ford Mondeo Stasjonsvogn. Utstyrsklasse var standard, noe som koster 383.000 kr

Bilen er stor og etter min smak ALT for stor. Jeg følte at jeg kjørte Suv, man kommer ikke langt ned med sete, noe som gjør at man ikke kan sitte med ganske så strake ben. Slet med å rygge bilen inn på trange parkeringshus, brukte faktisk 3 forsøk. Er sikkert bare en vanesak, men jeg syntes bilen var ekstremt brei. Setene var ganske gode, værtfall til å være standarseter. Denne bilen fikk jeg ikke ha over natten, sånn som de andre. Så har ikke et "godt" inntrykk av bilen egentlig. Den hadde 130 Hk og bilen hadde et greit drag. Bilen virket veldig tung og den kvelte seg selv i fri.. Oo +9 C ute når dette skjedde. Veldig merkelig, men sikkert siden den bare var kjørt 10 Km før, kan ikke biltekniske ting :) En ting skal den nye Mondeoen ha!, den sitter som støpt på vegen. Krenget ikke, og helt utrolig å kjøre på svingete veger med.

Ford kommer midt på treet når det kommer til feil. (14 plass av 33)

Ser at folk nevner Toyota. Toyota er et veldig sikkert merke, med lite feil. Skal kjøre en nå til helga, Avensis Stasjonsvogn - så kan si hvordan jeg opplevde den etter jeg har kjørt den :)

Kilde til "Feil på biler 2006"

--> http://www.dinside.no/php/art.php?id=370060

Håper at dette kansje hjelper litt. Jeg annbefaler i allefall at du drar å prøvekjører de aktuelle bilene, siden dette er det eneste som gir deg et klart svar på hva du vil ha. Jeg personlig falt helt pladask for den Nye Mazda 6! Hvis du tenker i forhold til pris, så koster en Mazda 6 fullproppet med utstyr det samme som en standar Mondeo. Audi er en helt annen prisklasse, så gidder ikke ta med den her.

- Julelys

Lenke til kommentar

Jeg ville absolutt prøvd disse skinnsetene til Mazda før du kjøper den, dersom du fikk vondt i ryggen av standardsetene. Jeg syns ikke skinnsetene i den nye 6ern er noe god, men jeg har ikke prøvekjørt den. Kun prøvesittet. Seter i bil er meget kritisk! :)

Lenke til kommentar
Nå er ikke jeg noen som helst bilkjenner, men har mine egne erfaringer fra prøvekjøring av 3 helt nye stasjonsvogner. Alle samme 2,0l Tdi, Tdci og CD (Diesel altså)

1.

Begynte med å teste en helt ny Mazda 6 Stasjonsvogn, Advance Pluss (Høyeste utstyrsklasse, hvis vi ser bort fra 2,5l Sport bensin)

Bilen kostet 343.000 Kr, Helt ny. Setene var ikke spesielt gode å sitte i, og etter 20 mil begynte jeg å få vondt i ryggen. Setene blir ikke forbedret uansett klasse man velger (bortsett fra sport igjen, der man får bøtteseter).Syns intreriøret var ganske pent og farvene utrolig fine (Rødt og blått) når det ble mørkt. Bilen hadde 140 Hk og jeg syns den var ganske kvikk, hvertfall i 3 giret. Det var litt støy fra motor og dekk. Men tror selv jeg skal kjøpe meg en Mazda 6. Skal selvfølgelig få skinn og elektriske seter, noe som gjør at jeg slipper å få vondt i ryggen.

Med Skinn, elektrisk justering fører og passasjer og Navigasjon koster bilen 380.000 kr!

Mazda er også kåret til bilen med minste feil (2006, mulig 2007 <- Har ikke kilde til 2007)

2.

Testet så en helt ny Audi A4 Stasjonsvogn, utstyrsklasse ALT! Denne bilen kostet 540.000 Kr, akkurat som den står. For å snakke om komfor, så var det helt utrolig. Det var delskinn og 8 veis elektriske seter, med elektrisk korsryggstøtte. Kjørte 25 mil første dagen, og merket ingen smerte i ryggen eller tegn på at jeg var sliten. Interiøret var utrolig pent, noe Audi skal ha. Det er rett å slett utrolig vakkert inni bilen. Støyen i denne bilen var tilnærmet 0, noe man kansje burde forvente med en bil til 540.000 k? De nye lyktene til Audi er strålende! Mer enn det er det vell ikke å si om denne bilen. Utrolig flott bil. Vil egentlig kalle dette en litt farlig bil. Man merker lite til gasspådrag, hverfall som sjåfør. Var flere ganger jeg ikke merket at jeg var en del over fartsgrensen :)

3.

Nyeste bil jeg testet var Ford Mondeo Stasjonsvogn. Utstyrsklasse var standard, noe som koster 383.000 kr

Bilen er stor og etter min smak ALT for stor. Jeg følte at jeg kjørte Suv, man kommer ikke langt ned med sete, noe som gjør at man ikke kan sitte med ganske så strake ben. Slet med å rygge bilen inn på trange parkeringshus, brukte faktisk 3 forsøk. Er sikkert bare en vanesak, men jeg syntes bilen var ekstremt brei. Setene var ganske gode, værtfall til å være standarseter. Denne bilen fikk jeg ikke ha over natten, sånn som de andre. Så har ikke et "godt" inntrykk av bilen egentlig. Den hadde 130 Hk og bilen hadde et greit drag. Bilen virket veldig tung og den kvelte seg selv i fri.. Oo +9 C ute når dette skjedde. Veldig merkelig, men sikkert siden den bare var kjørt 10 Km før, kan ikke biltekniske ting :) En ting skal den nye Mondeoen ha!, den sitter som støpt på vegen. Krenget ikke, og helt utrolig å kjøre på svingete veger med.

Ford kommer midt på treet når det kommer til feil. (14 plass av 33)

Ser at folk nevner Toyota. Toyota er et veldig sikkert merke, med lite feil. Skal kjøre en nå til helga, Avensis Stasjonsvogn - så kan si hvordan jeg opplevde den etter jeg har kjørt den :)

Kilde til "Feil på biler 2006"

--> http://www.dinside.no/php/art.php?id=370060

Håper at dette kansje hjelper litt. Jeg annbefaler i allefall at du drar å prøvekjører de aktuelle bilene, siden dette er det eneste som gir deg et klart svar på hva du vil ha. Jeg personlig falt helt pladask for den Nye Mazda 6! Hvis du tenker i forhold til pris, så koster en Mazda 6 fullproppet med utstyr det samme som en standar Mondeo. Audi er en helt annen prisklasse, så gidder ikke ta med den her.

- Julelys

Her kan jeg bekrefte at nyere audi A4 holder bra kvalitet..

Har selv en 2005 modell 2.0tdi og har kjørt 75 000km nå, og har ikke brukt 1 krone på bilen utover servisene. (tyskimoportert så jeg hadde bare 2års garanti).

Har prøvekjørt nye A4 som kom nå i 2007/08 og det er en mye bedre bil. spesielt på motorsiden.

Hadde jeg vært trådstarteren og vurdert å kjøpe Passat så hadde jeg definitvt reist å prøvekjørt nye A4. Prismessig er de ganaske like for tiden, audi har bedre kvalitetsfølelse og kjøre egenskaper.

Litt mindre plass, men ikke mye, ser mye bedre ut, vil antakeligvis holde seg bedre i pris også.

Kvalitetsmessig er det garantert ikke dårligere enn Passat.

Samtidig kommer en 12ohk diesle motor som sikkert er god nok, til ca 325 000kr snart. blir det ikke nok kraft kjøp en diesel box så er det ingen tema lenger.

Mondeo er en knallfin bil utvendig, mye plast inn i og ford er ikke akkurat kjent for kvalitet.

Lenke til kommentar

Jaha, men Audi A4 har flere ganger blitt kåret til beste bruktbil på 3 år. http://www.dinside.no/php/art.php?id=523581

Ja, det stemmer det. Dårlig tenkt av meg, siden jeg tok alle Audiene under samme kam. A4 er kåret ganske mange ganger, i forskjellige ting. Det er jo en kilde som viser gjennomsnitt, så det blir liksom alltid feil. A4 er absolutt en fin bil, men som sakt tidligere, ganske dyr i forhold til Mazda, Toyota, Honda og nissan osv.

Jeg ville absolutt prøvd disse skinnsetene til Mazda før du kjøper den, dersom du fikk vondt i ryggen av standardsetene. Jeg syns ikke skinnsetene i den nye 6ern er noe god, men jeg har ikke prøvekjørt den. Kun prøvesittet. Seter i bil er meget kritisk! :)

Ja, tenker jeg skal ta meg en tur tilbake til Mazda å få prøvd med skinnseter som kan justeres elektrisk. Ikke noe flott med å ha en fin bil, men helt elendige seter. Håper at de e bedre enn standarsetene i allefall, og bedre justering av korsryggen :)

Lenke til kommentar

http://www.dinside.no/php/art.php?id=523834

160-hestersversjonen av A4 1.8 TFSI for 353.000 kroner - nøyaktig samme sum som de tar for den rimeligste dieselutgaven.

353.000 kroner for en så stor (470 x 183 cm) premiumbil med akspetabelt utstyrsnivå og en så flott motor er rett og slett billig. For å sette prisen i perspektiv kan vi for eksempel nevne at den nye Audien koster bare 3.000 kroner mer enn en Toyota Avensis Sol med 2,0-liters selvpustende bensinmotor (147 hk). Riktignok er Toyotaen noe bedre utstyrt. På den annen side er den mindre, svakere, tregere og tørstere. Og selv om Avensis er en fin bil, er det i våre øyne liten tvil om at nye A4 byr på en helt annen opplevelse av påkostethet og eksklusivitet.

Nye Audi A4 eller Toyota Avensis? Ikke så veldig vanskelig valg å ta! :)

Lenke til kommentar

Ikke utelukk Toyota avensis fordi den er gammel, i 2009 vil neste genrasjon komme (3. genrasjon altså). Med en real oppfriskning i design og interiør. Så om man vurderer å kjøpe en avensis eller utelukker den grunnet alder synes jeg man burde vente et knapt år til og vurdere den nye avensisen også :D.

Lenke til kommentar
http://www.dinside.no/php/art.php?id=523834

160-hestersversjonen av A4 1.8 TFSI for 353.000 kroner - nøyaktig samme sum som de tar for den rimeligste dieselutgaven.

353.000 kroner for en så stor (470 x 183 cm) premiumbil med akspetabelt utstyrsnivå og en så flott motor er rett og slett billig. For å sette prisen i perspektiv kan vi for eksempel nevne at den nye Audien koster bare 3.000 kroner mer enn en Toyota Avensis Sol med 2,0-liters selvpustende bensinmotor (147 hk). Riktignok er Toyotaen noe bedre utstyrt. På den annen side er den mindre, svakere, tregere og tørstere. Og selv om Avensis er en fin bil, er det i våre øyne liten tvil om at nye A4 byr på en helt annen opplevelse av påkostethet og eksklusivitet.

Nye Audi A4 eller Toyota Avensis? Ikke så veldig vanskelig valg å ta! :)

Da retter jeg meg bare etter det du skrev da :) Ville bra mye heller brukt mine penger på en ny A4, enn en ny Mondeo! Men det er jo mitt syn da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...