Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil til 350.000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser flere folk nevner mazda 6 her. en enestående bil, men velg den gamle modellen da pliis.. syns ikke det var noe drag i den nye mazdan jeg. prøvekjørte den på torsdag. Grusomt intriør inni. Bare plæstikk.. sprekker vell opp hele møka.. hehe.. Skulle du valgt mazda 6 så hadde jeg venta 1 år til så kommer det en facelift garantert med et bedre kvalitets intriør og mindre støy fra motor og vifte. men det er jo bare meg som mener det da..

Hver sin smak..

Mazda 6 sin nye modell har en driiit fint utseendet da.. Særlig personbilen

Lenke til kommentar
Hvilken motor testa du da a?

Er vel ikkeno mer plastikk i den enn andre biler heller..

Greit. jeg testa 1,8 litern.. trodde jeg kjørte fiat jeg. i mazdan som jeg har er det 2,0 med 146 HK i . den drar godt og har god NM..

Jo fyfaen.. syns det virka som det var mer plastikk i denna jeg.. men hvis man hadde fått et bose anlegg og sotte inn navisjons greier i midtkonsole nå hadde det blitt mye mer knæst... Dette kunne vært inkludert syns nå jeg da:d.. hehe..

Mazda er en dritftsikker bil det. kan ikke klage på det gett.. Nå har jeg bare hatt mazdan siden desember. Men Pappa har jo hatt en å.. 2004 modell.. var aldri noe galt med den heller.. for all del.. gå for mazda 6. Husk soting av ruter og fete felger på en sånn bil.. Blir jo HELT rått..

Lenke til kommentar

Sønnen i familien kom og ba meg med på prøvetur i nye Mazda 6 i går siden han selger og skryter av Mazda. Jeg hadde bare tid til en 10 minutters prøvetur, men kan ikke si at jeg falt pladask for bilen. Den var "helt grei" men jeg fikk ikke lyst til å bytte bort gamlebilen i Mazda. Ikke satt jeg spesiellt godt og synes det var vel mye hjulstøy. Men bilen var fin, og kvaliteten er sikkert blant det beste som er på markedet.

Lenke til kommentar

Har nå bare fått prøvesitti den enda jeg, men skinnseteen var bedre å sitte i enn stoff-setene hvertfall..Bedre lårstøtte blandt annet.

Når det gjelder navien er jo den j.. dyr..20.000,- Ikke verdt det spør du meg..Bose anlegg får en hvis en velger Advance Plus modellen..

Liker bedre interiøret i den nye enn den gamle, så ser frem til å få prøvekjørt den. Den "gamle" 6ern hadde ikke minst hjulstøy den heller, så får håpe den nye er hakket bedre hvertfall. Men støy har forsåvidt mye å gjøre med dekkene å da..

Noen som har testet dieselen da?

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for en Touran jeg da!

Bedre bil får du ikke...

Neida... tipper mange satt kaffen i vrangstrupen her nå.. hehe.

Jeg har faktisk sansen for den nye Mondeo'en. Skikkelig tøff bil dette!

Mondeoen er mitt valg av disse.

Jeg har også sansen for Passat, men er ennå ikke helt overbevist av TSI-motoren som sitter i denne. Uten at jeg har noe belegg for å mene det...

Toyota har jo kvaliteten og skryte av, men det er også det hele spør du meg.

Derfor så falt valget på Mondeo av disse tre du ramset opp her. :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde uten tvil valgt Mondeo'n da det rett og slett ikke finnes penere,flottere og bedre familiebil på markedet.Nydelig og kjøre er den og.Den har også kun fått 6'ere på terningen når den har vært prøvekjørt.

Dekkstøy ser jeg blir nevnt tidligere i tråden og i Mondeo'n er dekkstøy fraværende.Også så romslig den er,jeg må nok ha meg en sånn snart altså.

Endret av H.M.Kongen
Lenke til kommentar

Jeg prøvekjørte Mondeoen for en måneds tid siden. Det var -5 grader ute og det virket ikke som den taklet dette så godt for å si det sånn. Kjørecomputeren pep og klaget hele tiden på at det var to dører som var åpne (mest sannsynlig to sensorer som var frosset fast) - prøvde å smelle disse dørene igjen utallige ganger. Det var også noen andre alarmer som kom og gikk; bl.a. at bilen trengte olje og spylervæske etc. Til slutt holdt jeg på å klikke av all pipingen og kjørte bilen tilbake etter en time selv om jeg egentlig skulle ha den til neste dag. Fin bil utseendemessig og bra utstyrt, men jeg ble ikke så imponert totalt sett etter å ha kjørt en Passat dagen før.

Personlig er jeg i ferd med å kjøpe Passat 140 HK TDI (4motion) - litt dyrere, men etter min mening en mye bedre bil - kvalitetsfølelse og kjørekomofort er veldig bra.

Lenke til kommentar
Jeg er så gammel og konservativ at til den prisen hadde jeg valgt Skoda Octavia med 140 HK TDI og DSG gearkasse. Da får du god kvalitet og en snusfornuftig bil med mye utstyr, men ikke akkurat noe spennende som naboen misunner deg...

Skodaen Mythos nevner, evt Mondeo 2,0TDCI TitaniumX eller BMW 318D (2,0 136 hk). DSG automaten er hvertfall meget bra:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har tidligere foreslått Mondeo, men siden andre slenger ut forslag, prøver jeg meg også: Mercedes Benz B-klasse, for eks en B180 CDI. Så på denne selv for noen måneder siden, den ga bra inntrykk og har en konkurransedyktig pris (fra 321' med denne motoren).

Lenke til kommentar
Har nå bare fått prøvesitti den enda jeg, men skinnseteen var bedre å sitte i enn stoff-setene hvertfall..Bedre lårstøtte blandt annet.

Når det gjelder navien er jo den j.. dyr..20.000,- Ikke verdt det spør du meg..Bose anlegg får en hvis en velger Advance Plus modellen..

Liker bedre interiøret i den nye enn den gamle, så ser frem til å få prøvekjørt den. Den "gamle" 6ern hadde ikke minst hjulstøy den heller, så får håpe den nye er hakket bedre hvertfall. Men støy har forsåvidt mye å gjøre med dekkene å da..

Noen som har testet dieselen da?

Testa diselen med skinnseter og bose anlegg og navigasjon, parkeringsensorer osv.....

Driit bra bil. 2,0 diesel 140 Hk. Bra Nm.. Dro godt men kan ikke si den var noe "bedre" en den gamle 6`rn.

Blir ikke sånn kjempe fornøyd.. Nei, jeg kjører heller den 3 mnd gamle mazdan min ett år til før jeg bytter til den nye. for da har det kommet ett mye penere design inni den!.. Just know it :D

Lenke til kommentar

Et godt forslag:

Peugeot 307SW, 280 000 ferdig med alt du trenger. Da er det med panorama tak, skinnseter, JBL Stero, ryggevarsler ++.

Utrolig mye bil for pengene når du velger peugeot. Ikke kommer du til å få problemer med rust heller- ikke noe problem på peugeot. Klart ting ruster, men ikke sett en eneste peugeot som må sveise kanaler eller lignende. Kun vis det har vært en skade eller lignende.

Skal ikke jeg selge peugeot fordi jeg jobber i Bertel O steen, men er en utrolig god bil for en rimelig penge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg så på 307SW samtidig som jeg så på B180. Jeg synes 307SW var trang, spesielt i baksetet. Den er mye mindre enn Mondeo, og i baksetet er den trangere enn en Focus også.

Lenke til kommentar
Jeg så på 307SW samtidig som jeg så på B180. Jeg synes 307SW var trang, spesielt i baksetet. Den er mye mindre enn Mondeo, og i baksetet er den trangere enn en Focus også.

Er ikke den største bilen nei. Men mer en nok plass for en normal familie, med ikke så altfor lange barn bak.

Selv er jeg 1.95 og har ikke noe problem og sitte forran i 307sw. Bak går det og- men litt trangt. Derimot B180 og A klasse har jeg ikke plass i det hele tatt forran, kræsjer i taket og får dårlig ovesikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har vi vært i den samme bilen da, tro :hmm: ? Jeg er også over 1.90 høy, og da jeg justerte setet på 307SW så jeg satt komfortabelt foran, fikk jeg ikke plass bak i det hele tatt. Det var bare noen cm mellom sitteputen tilbaksetet og ryggen på førersetet. Selgeren som viste meg bilen ristet på hodet og sa at 307SW helt klart ikke var noen bil for meg, den var for liten som familiebil med meg foran og tenåringsbarn bak.

Uansett, i tråden spørres det etter en bil i klasse med Mondeo/Passat, og da er vi sikkert enige i at 307SW er i klassen under. Når det gjelder B-klasse hadde jeg god plass både foran og bak, og jeg oppfatter denne som nærmere Mondeo/Passat enn 307SW.

Lenke til kommentar
Uansett, i tråden spørres det etter en bil i klasse med Mondeo/Passat, og da er vi sikkert enige i at 307SW er i klassen under. Når det gjelder B-klasse hadde jeg god plass både foran og bak, og jeg oppfatter denne som nærmere Mondeo/Passat enn 307SW.

Kanskje Peugeot 407 er mer "riktig" klasse....? Veit ikke hvordan den er i baksetet, mtp plass, i forhold til 307, men mitt inntrykk av 407SW var ihvertfall positivt. Men hvis plassen er veldig viktig, så ville jeg kikka på Citroén C4 Picasso/Grand Picasso...der er det mye plass...god bil å kjøre også. Når det gjelder komfort, så er ikke hverken Mondeo eller Passat i nærheten engang.

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...