Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil til 350.000

Anbefalte innlegg

1;

VW Passat 122hk Tsi

2;

Ford Mondeo 2.0 Tdci 144hk

3;

Toyota Avensis-en eller annen betegnelse

Krav;

God kvalitet og en bli som skal vare i minst 10 år.Skal kjøres til den dør.Har hørt mye rart om dagens VW og Ford..Dersom noe av det stemmer sitter man igjen med Toyota.

Er Renault noe å satse på,rent kvalitetsmessig? Andre forslag med til maks 350-gjerne med automat.

Takk for råd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Man hører mye rart om de aller flest merker, og du kan ikke regne med at du får en feilfri bil uansett. Det som er viktig da, er at du har et godt verksted i nærheten.

Personlig ville jeg valgt Mondeo av de du nevner.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Ville sikkert gått for Mondeo jeg også, men det er en del feil på de nye. Vindusheiser som går til helvete for eksempel. Mener å huske de lett får vannlekk også...og det har skjedd, ikke så alt for sjeldent, at de bare stopper, som om du har kvelt motoren, i tillegg til at alle vinduene åpner seg. Svinghjulet er vel også en svak del (om ikke dette var på smax, da).

Uansett, du får jo alt dette på garantien da.

Kilde: Venn som jobbe på Kverneland...er en del nye Mondeoer inne for tiden.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Renault har jo satt seg som mål å bli ledende på kvalitet med den nye Lagunaen, men om de får det til gjenstår jo å se. Ellers må jeg si at jeg ikke skjønner hvorfor noen vil vurdere en Toyota Avensis. Bilen er en gammel modell som har vært på markedet i evigheter, og den vinner ikke akkurat flust med tester heller.

Ville heller vurdert Honda Accord eller Mazda 6 når den nye utgaven kommer.

Lenke til kommentar
Renault har jo satt seg som mål å bli ledende på kvalitet med den nye Lagunaen, men om de får det til gjenstår jo å se. Ellers må jeg si at jeg ikke skjønner hvorfor noen vil vurdere en Toyota Avensis. Bilen er en gammel modell som har vært på markedet i evigheter, og den vinner ikke akkurat flust med tester heller.

Renault ble jo kåret til bilen med mest feil, dårligst kundeservice og mest biler på verksted i 2007..

Men OT: Hva med en 2007/08 Volvo V70 d5?

Lenke til kommentar

Renault ble jo kåret til bilen med mest feil, dårligst kundeservice og mest biler på verksted i 2007..

Ute i Europa har de vel flere ganger fått "årets bil" og lignende priser, samt at de ellers selger godt. I Norge er det jo Volvo/Bilia som har vært importøren, og det er vel ikke helt ukjent at de mer eller mindre har driti i Renaultene, og kun brydd seg om Volvo. Men nå er jo snart ny importør på plass, så det skal vel hjelpe en god del på kundeservicesiden. Ser man på statistikkene har Renault skjerpet seg betraktelig de siste årene når det gjelder kvalititet og driftsikkerhet. De har jo blant de aller sikreste bilene på markedet også.

Av de tre trådstarter har listet opp, ville jeg uten tvil valgt Mondeo. Den er vel den mest moderne bilen, har de beste kjøreegenskapene i den klassen, samt at den etter min mening ser helt klart best ut.

Lenke til kommentar

Ja det er jeg klar over. Og det er derfor jeg sier man bør vente og se litt angående nye Laguna. Alfa Romeo sa jo at de skulle bli kvitt det dårlige kvalitetsstempelet sitt også, men det har vel ikke slått til helt ennå.

Hva gjelder Volvo så er det jo bare å skrive "Volvo feil" på Google og se hva som dukker opp. De er ikke akkurat i toppklasse. Snarere motsatt. Får ingen fabrikkny V70 til under 350 000,- heller.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Er i for seg enig med vurderingen av utseende og kjøreegenskaper på Mondeo tidligere i tråden. Helt klart den beste av dem du vurderer.

Min anbefaling går allikevel til Toyota da du vektlegger driftsikkerhet og ønsker lite problemer.

Toyota sine forhandlere har et såpass vidt begrep på ordet garanti at jeg nå har to stk Toyota i mitt hushold. Hadde Ford for noen år siden og brukte over 50.000,- på reparasjoner som helt klart burde ha vært dekket av garanti, mens jeg på de siste fem årene som Toyotaeier kun har byttet viskerblader og lyspærer ut over vanlig service.

-KJ

Lenke til kommentar
Toyota sine forhandlere har et såpass vidt begrep på ordet garanti at jeg nå har to stk Toyota i mitt hushold. Hadde Ford for noen år siden og brukte over 50.000,- på reparasjoner som helt klart burde ha vært dekket av garanti, mens jeg på de siste fem årene som Toyotaeier kun har byttet viskerblader og lyspærer ut over vanlig service.

Det er ikke bare Toyota som er flinke med reklamasjoner. Min erfaring med f.eks. Suzuki er at de dekker reklamasjoner problemfritt etter at 3 års garantitid er overstått :)

Forøvrig går det stort sett bare i vindusviskere og spyleveske her også ;)

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Det er ikke bare Toyota som er flinke med reklamasjoner. Min erfaring med f.eks. Suzuki er at de dekker reklamasjoner problemfritt etter at 3 års garantitid er overstått :)

Forøvrig går det stort sett bare i vindusviskere og spyleveske her også ;)

Her jeg bor er Toyota og Hamax de verste fohandlerne etter mine erfaringer. Siden 80-tallet har vi hatt 323 (84?), Galant (89), Carisma (98), Primera (02), Fiesta (03) og Qashqai (07). Av nevnte biler er det bare Fiestaen som har hatt noen få problemer; byttet blant annet vannpumpe og en brukken fjær. Ellers har vi ikke hatt noen som hlest problemer med de andre bilene. Fått veldig god kundebehandling hos både Bilco og Tronrud bil som vi har handlet hos. Så på bil hos Toyota tidligere, men etter den rævva kundebehandlinga vi har fått der, så holdt vi oss unna.

Lenke til kommentar

Jeg er så gammel og konservativ at til den prisen hadde jeg valgt Skoda Octavia med 140 HK TDI og DSG gearkasse. Da får du god kvalitet og en snusfornuftig bil med mye utstyr, men ikke akkurat noe spennende som naboen misunner deg...

Lenke til kommentar

ville så absolutt ha sett på den nye Honda Accord (Tourer) når den kommer snart. om du skal ha diesel, sitter det en oppgradert utgave av den prisbelønte i-CDTI motoren, som nå heter i-DTEC, med 150hk og 350Nm. honda er noe av det beste du kan kjøpe med tanke på kvalitet og motorteknologi.

nye Mazda 6 ser også bra ut, og er på minst på høyde med Toyota hva kvalitet angår. tror de er mer spennende enn Avensisen som snart pensjoneres.

Franskmenn og tyskere ville jeg holdt meg langt unna om du er på utkikk etter et problemfritt bilhold.

Lenke til kommentar
Jeg er så gammel og konservativ at til den prisen hadde jeg valgt Skoda Octavia med 140 HK TDI og DSG gearkasse. Da får du god kvalitet og en snusfornuftig bil med mye utstyr, men ikke akkurat noe spennende som naboen misunner deg...

Henger meg på Mythos. Skoda er kanskje ikke mest status, men er utrolig driftsikkert. Du får også veldig mye bil for pengene.

Se her for eksempel. Ikke fabrikkny, men så godt som. Godt med hester, masse plass, fint design og et funksjonelt og stilig interiør.

Kan også nevne at Skoda det bilmerket i VAG med minst feil.

Edit: Glemte å nevne masse utstyr :)

Endret av rublings
Lenke til kommentar
Er Renault noe å satse på,rent kvalitetsmessig? Andre forslag med til maks 350-gjerne med automat.

Takk for råd

Tja, hva med Saab 9-3/9-5, Volvo V70/S80, eller BMW 3/5-serie....får mye bra bil her for 350 tusen...av disse ville jeg ihvertfall kikka nærmere på Saab.

Pantera

Lenke til kommentar

Henger meg på Mythos. Skoda er kanskje ikke mest status, men er utrolig driftsikkert. Du får også veldig mye bil for pengene.

Se her for eksempel. Ikke fabrikkny, men så godt som. Godt med hester, masse plass, fint design og et funksjonelt og stilig interiør.

Kan også nevne at Skoda det bilmerket i VAG med minst feil.

Edit: Glemte å nevne masse utstyr :)

Den bilen der likte eg veldig godt! men ikke så mye når det gjald utsende... :) Men veldig fin og enkelt invendig. Masse utstyr og. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...