Gå til innhold

Noen som kan anbefale et program for å logge temperaturer i laptopen min?

Anbefalte innlegg

Hei

Laptopen min en S2110, kan plutselig finne på å lage masse vertikale streker på skjermen og på forumet her har flere antydet at det kan skyldes et varmeproblem. Det jeg da er ute etter er et program som kan logge temperaturen på hovedkort, skjermkort, cpu, ja egentlig alt som er verdt å vite.

Jeg leste oversikten i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=867224 men synes det var vanskelig å vurdere hvilket program som passet for at jeg skulle klare å logge den informasjonen som eventuelt kunne løse problemet mitt.

Noen som har konkrete programmer å anbefale her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv bruker jeg HWMonitor og fornøyd med det. Logger CPU , System og HDD temp og har en Toshiba Laptop fra 2003.

http://www.majorgeeks.com/HWMonitor_d5842.html

Takk for tipset, jeg får vist CPU- og HDD-temperaturen, men jeg får ikke logget det, når systemet kræsjer har jeg altså ingenting å gå utfra ... er det bare jeg som ikke klarer å bruke programmet riktig?

Edit: Klarte å se hva CPU-temperaturen stod på idet skjermen ble hvit og maskinen stoppet, det var 53C, og den har vært opp i 81C tidligere... Er det noen andre temperaturer jeg kan logge?

Endret av magicgunnar
Lenke til kommentar

Om hvordan det fungerer med logging idet den krasjer er jeg ikke sikker på.

Min temperatur gikk opp mot 92 grader på cpu og 70 i system. Bytta kjølepasta og tok ut ALT det støvet som lå over kobberibba så sank temperaturen betraktelig. Vet ikke om dette er tips for deg ?

Hvis du er teknisk av deg eller om du har noen som kan hjelpe deg med det at du bytter kjølepasta til Artic Silver 5. Den beste pastaen etter min mening og at den er lett å påføre. Kjøpte markedets beste på kjøling men denne var ikke lett å påføie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...