Gå til innhold

TEST: Trend Micro Gatelock X200


Anbefalte innlegg

Hardware.no sin test av produktet virker noe enkel ja. Men produktet er faktisk et godt produkt til en god pris, i forhold til tilsvarende produkter.

Gate LOCK X 200 er faktisk det eneste produktet som har Stateful pack Inspection, attack minutes og virus protection i et og samme produkt.

Virus signatur koden blir oppdatert hver time av Trend Micro, som er en av verdens ledende på antivirus.

Det som jeg synest er negativt med produktet er at DHCP serveren ikke kan slåes av. En kan heller ikke sette en ny IP adresse på produktet. Dette er en stor minus synest jeg, da bedriftens nettverk må tilpasse seg produktet og ikke omvendt.

 

:grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Dette er et produkt som jeg kunne tenkt meg men jeg lurer på noe. Jeg har ifra før en smc 2408 w router/switch wlan. denne trenger jeg og kan ikke fjærne den men spørsmålet mitt er om det er mulig å sette disse i sammen? begge deler jo ut ip adresser til int. nettverket. :o Er det noen som har et fornuftig svar på dette? ringte importøren men de kunne ikke svare.

hilsen rådløs.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

Det må bare bekreftes at denne firewallen er den ENESTE til den prisen som har statefull inspection. Neste firewall som gjør dette koster ca 4000 kroner. Billigløsninger til 400 kroner er ikke annet en NAT firewall der du åpner en port, så er alt trafikk på den porten tillat innefor den portens grenser. Billigløsninger sjekker ikke hva pakkene inneholder.

Lenke til kommentar
  • 12 år senere...

MÅ BARE kommentere denne diskusjonen rundt Gatelock-x200.

Trådstarter er nesten den eneste her som vet hva dette dreier seg om,

alle dere andre (nesten) bør konsentrere dere om helt andre ting.

Jeg gjør denne kommentaren kort.............dette er en firewalll med tilleggsfunksjoner,

som beskytter mot hacking, gjør nettet usynlig etc etc........

 

Har hatt boksen i mange år, har brukt den nå og da, avhengig av forskjellige ting

jeg ikke vil komme inn på her. Boksen gjør jobben og mer enn det, er kjempefornøyd enda

etter nesten 15 år.

Elsker denne boksen, spesiellt når man ønsker å skjule eget nettverk, som mange hackere ønsker.

Anbefaler denne og lignende, både til vanlige brukere men spesiellt til hackere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

MÅ BARE kommentere denne diskusjonen rundt Gatelock-x200.

Trådstarter er nesten den eneste her som vet hva dette dreier seg om,

alle dere andre (nesten) bør konsentrere dere om helt andre ting.

Jeg gjør denne kommentaren kort.............dette er en firewalll med tilleggsfunksjoner,

som beskytter mot hacking, gjør nettet usynlig etc etc........

 

Har hatt boksen i mange år, har brukt den nå og da, avhengig av forskjellige ting

jeg ikke vil komme inn på her. Boksen gjør jobben og mer enn det, er kjempefornøyd enda

etter nesten 15 år.

Elsker denne boksen, spesiellt når man ønsker å skjule eget nettverk, som mange hackere ønsker.

Anbefaler denne og lignende, både til vanlige brukere men spesiellt til hackere.

Kudos for å hente opp en tråd som har fått hvile i 12 år....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...