Gå til innhold

Tregere med stor minnebrikke?

Anbefalte innlegg

Har en K810i og skal handle minnebrikke til denne. Så vidt jeg har forstått så skal denne støtte brikker (M2) opptil 4 GB, men ser at enkelte opplever at noen telefoner blir noe tregere av en så stor brikke.

Mitt spørsmål blir: Hvor stor minnebrikke kan jeg ha, _uten_ at det går utover ytelsen?

Funker 2GB helt fint? Er det forskjeller på produsentene av minne (har bare funnet SanDisk så langt da..)?

Må gjerne få legge til at jeg er av den utålmodige sorten, min gamle W800i gadd jeg knapt bruke kameraet på pga treg minnebrikke, og den eldgamle T630i som jeg bruker i disse dager mens jeg venter på ny, har vært faretruende nær å bli trampet i hjel av 1 stk frustrert bruker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Muligens OT, men likevel: jeg har akkurat oppgradert SW i min SE M600, og da klarte den å håndtere 8 GB kort, i motsetning til 4 GB tidligere.

Jeg har brukt en rekke størrelser av minnekort i telefonene mine, og ikke merket at dette har påvirket ytelsen. Det jeg merker er at noen av dem tar seg en liten pause idet kortet settes inn og biblioteket blir lest. Men igjen: ikke døm telefonen før du har oppgradert SW.

Lenke til kommentar
Muligens OT, men likevel: jeg har akkurat oppgradert SW i min SE M600, og da klarte den å håndtere 8 GB kort, i motsetning til 4 GB tidligere.

Jeg har brukt en rekke størrelser av minnekort i telefonene mine, og ikke merket at dette har påvirket ytelsen. Det jeg merker er at noen av dem tar seg en liten pause idet kortet settes inn og biblioteket blir lest. Men igjen: ikke døm telefonen før du har oppgradert SW.

Høres fornuftigt ut, og aldeles ikke OT ut, regner med at minnebehandlingen er noenlunde lik på alle ordinære SE-telefoner. På min tidligere tlf, SE W800, med den originale 512-brikken, var det generelt tregere når jeg hadde mye på brikken. Hadde jeg 90% brukt minne, var den ulidelig treg å f.eks bla seg fram blandt bildene. Forhåpentligvis har det kommet bedre programvare og maskinvare siden den gang :thumbup:

Takk for hjelpen så langt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...