bosannes Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Har litt problemer med en Dlink 604. Når jeg kobler i alt sammen, så vil det fortsatt ikke gå noe trafikk gjennom routeren/switchen. hvis jeg prøver å åpne http://192.168.0.1 for å konfigurere switchen, så er ikke siden tilgjengelig. har også prøvd å reset'e hele greia Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 er all kabling riktig (ikke kryssede kabler etc.)? Er den satt opp som dhsp server? Er maskinene satt opp til å motta ip adresse automatisk? Er nettverket satt opp riktig mtp arbeidsguppe og slikt? Kun en rask liten sjekkliste. Mvh G Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 kommer ikke inn i setup'en, alt annet stemer, den fungerte på LAN for to dager siden, men satt da bak en annen switch Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Får du kontakt med den (ping), en annen maskin på lan, eller internett?? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Når du brukte den på lan? endret du noe som at den ikke lenger skulle gi ut lokale ip adresser (dhcp) eller endret arbeidsgruppe?? Hvis du bare brukte den som en switch liksom... Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Tror nok problemet sitter på sub-net mask siden og feil i IP config. Om du kontroll sjekker ved å høyreklikke på andre datamaskiner iconet i windows. (regner med at du bruker windows siden du ikke nevnte noe OS). Velg Egenskaper og klikk inn på TCP/IP egenskapene, sjekk at alt står i DHCP, eller få IP automatisk. Reboot PC'en og så går du i vanlig MSDOS kommando vindu, velg kjør og skriv cmd eller command som regel. Skriv ipconfig som kommando og trykke enter, da vil du se om du har fått IP range og slikt fra DHCP serveren som er D-Link 604 boksen. Evt om du har andre PC'er stående i andre porter så se om de ser hverandre eller om du klarer å pinge dem. Men høres ut som om du har ett "subnet-mask" problem. Der jeg ville søkt litt på først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå