sannheten_666 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Heisann! Jeg har et litt rart problem. Jeg har en pc bestående av: Q6600 Gigabyte P35-DS3R 4x1024 kingston HyperX 1x8800GT WD Raptor 74 GB Samsung Spinpoint 500GB Samsung Spinpoint 250GB 800W Tagan PSU Problemet er at under vanlig bruk, alt fra skrivebord til mer krevende applikasjoner, så kan jeg av og til oppleve at skjermen plutselig blir svart mens pcen tilsynelatende går. Den har nok allikevel hengt seg helt opp, siden den ikke reagerer på ctrl-alt-del eller noe. jeg har innstallert SP2 for XP, men når jeg prøver å oppdatere videre fra MS sine windows update-sider, så vil den ikke starte i det hele tatt. Det gjelder også om jeg kun velger kritiske oppdateringer. Den starter opp i sikkerhetsmodus, noe som kan indikere at det er et driverproblem. Allikevel sliter jeg litt med å akseptere det, siden dette tilsynelatende skjer helt tilfeldig. Det er MULIG det skjer i forbindelse med HD-aktivitet, men det er jeg definitivt ikke sikker på. Derfor har jeg kjørt memtest86 i 10 timer, uten feil. jeg har testet Raptoren med WD sitt diskverktøy, uten feil (denne er systemdisk). jeg har også testet CPU med OCCT i 60 min uten problemer. Jeg har byttet litt på SATA-plassene og sjekket kablene, uten noen forskjell. Nå vil jeg ikke lede folk som kanskje har noen ideèr, men det jeg har kommet fram til er rett og slett at det må være SATA\RAID-driveren (bruker ikke RAID). Den er tatt fra CDen som fulgte med HK, det er den eneste som ikke er veldig "kjent", dvs det er ikke nvidias eller intels driver det er snakk om, og den er ganske sentral, så mulig den kan forårsake slike rare problemer. Dette problemet dukker ikke opp så veldig ofte, så det kan være vanskelig å finne ut hva problemet er. jeg har ikke flashet BIOS, fordi her ser det tilsynelatende ut som at BIOS-oppdateringene ikke har noe med problemet mitt å gjøre. For meg så høres dette ut som et softwareproblem. Det eneste som er rart er at softwareproblemer ofte har et speiselt mønster. De intreffer ikke helt tilfeldig, noe en minnefeil kunne gjort ... Veldig takknemlig for svar! Endret 15. mars 2008 av hardrock_ram Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 i sikkerhets modus kan du deaktivere ting, dvs at den ikke laster drivere, og muligens ikke klikker. men når skjermen blir svart høres det mer ut som et skjermkort problem. egenskaper på min datamaskin -> maskinvare -> enhetsbeh. og deaktivere det du trur kan vere problemet. properties på my computer -> hardware -> device manager Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 tror nok ikke det er det ... men takk for svar jeg skal titte litt selv jeg ... jeg poster grunnen når jeg finner ut av det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå