Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Har en crazy engelsk lærer..! trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

som sagt har vi en gal engelsk lærer :p

i fjor hadde jeg 5'ere og 6'ere i engelsk (hadde en annen engelsk lærer) og i år får jeg bare 3'ere og 4'ere. Mine venner er i samme situasjon og vi lurte lenge og ahrdt på hvorfor vi gjør så dårlige, og da fant vi ut at vi skriver og snakker ''Amerikansk - engelsk'' mens hun bryr seg bare om ''Britisk - engelsk''

Noen som vet om hvor jeg kan lese litt ''Britisk - engelsk'' og noen grammatik sider?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Læreren vår på ungdomsskolen sa vi kunne forbedre karakteren ved å snakke en engelsk dialekt, og ikke en mikstur av forskjellige dialekter (som jeg gjorde da). Hun nevnte bare dialekter fra Storbritannia, men det utelukker jo ikke at man får snakke amerikansk i engelsktimene. Og jeg fikk bedre karakterer etter å ha prøvd å etterlignet London-dialekt i et halvår.

Det sier jo seg selv. Når folk skal lære et språk, så er det etter min mening bedre at de lærer seg en dialekt som mange andre snakker, enn å snakke en blanding av forskjellige dialekter (der det også kan oppstå konflikter mellom forskjellige lokale ord og uttrykk), hvis man har mulighet og anlegg for det.

Lenke til kommentar

det høres jo ganske teit ut da. Min engelsk lærer snakket britisk-engelsk, men han forlangte aldri at jeg eller andre skulle snakke med samme dialekt. Dog etter et år i USA så snakket jeg mere texas-engelsk enn noe annet da, men det kunne jeg jo litt lite for.

Dog han var streng på at stavemåten måtte være britisk-engelsk, noe jeg kan forstå.

Lenke til kommentar

det er ikke dialekten

det er skrivemåten, f.eks

How do you do, er britisk-engelsk

mens

How are you, er sånn amerikansk greie, i hvertfall i hennes hode

og hvis jeg hadde skrevet linje #2 hadde jeg fått feil...

det er liksom det som er så irriterende!

takker for alle svar så langt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...