Winston Wolf Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Jeg vet at folk under 18 (som ikke har kredittkort med kortnr med 13 sifre) ikke kan kjøpe varer på nettet. Men en venn av meg nevnte at dersom jeg hadde nettbank, kunne jeg kjøpe ting på ebay. Dette fordi jeg lager meg en Paypal-konto, overfører penger til den og så bruker den på ebay. Går dette an? Lenke til kommentar
thevoice Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Ja, det stemmer. Du kan sette inn penger på samme måte som du betaler en regning i nettbanken. Hva du skal gjøre, og den personlige koden du skal skrive i Melding til mottaker står når du logger deg inn på Paypal-kontoen din under Add funds. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Du kan jo faktisk få ordentlig visakort selv om du ikke er 18 ;P Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 nå var ikke spørsmålet om jeg kan eller ikke Lenke til kommentar
Endre Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Ja, det går an. Bare ikke ha mye penger stående på Paypal-konto, siden du ikke får renter på dem. Dette gjelder ikke bare Ebay - mange amerikanske nettbutikker og noen fra andre land godtar Paypal. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 leste et annet sted her i forumet at det ikke er lurt å ha for mange penger liggende der fordi man kan miste dem på en eller annen måte ideer? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 penger kan fort bli låst om man har de stående på paypalkonto og er uheldig - til vanlig skal man ikke ende opp med slikt men man vet aldri. uansett er det jo uøkonomisk når man ikke får renter. paypal er enklest når det brukes med ett visakort kun til en mellomstasjon mellom deg og den du kjøper av. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 en ting jeg lurer på også - bruker pengene fra mitt kort til en paypal konto seriøst 3-4 dager? dersom det er auksjon på en vare på ebay og jeg vil handle der fort men må overføre penger, kan jeg da handle - overføre penger - vente til pengene kommer - også overføre til selger (dersom han f.eks. har en 3-dagers betalingsfrist) hvordan fungerer dette? =) Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Bruker du kortet direkte går det tvert, bruker du nettbank eller overfører penger til paypal på andre måter kan det ta tid, alt avhengig av bank og overføringsmetode. Mener btw å ha sett noe her på diskusjon.no om at det går ann å få tak i de 13 siffrene som skal til for nettbruk også på visa electron. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå