Fineschmecker Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Hei! Er det farlig å drikke alkohol i større mengder når man bruker allergitabletter? Er snakk om f.eks. pollenallergi -> Aerius heter tablettene. Endret 15. mars 2008 av Fineschmecker Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Allergimedisiner: legemidler som inneholder antihistaminer (f. eks Zyrtec, Aerius eller Kestine) har ikke dokumentert effekt når det gjelder bakrus, men kan dempe allergiske symptomer hos personer som reagerer allergiliknende overfor ulike stoffer i noen alkoholholdige drikker. Eksempel på slike stoffer er såkalte biogene aminer i rødvin og brunt brennevin. Slikt burde vel stå i pakningsvedlegget. Men svaret er nei ingen problemet. Fant svensk ihvertfall, søk bare på alkohol så finner du svaret på den siden. http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artike...mp;UserTypeID=0 Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Allergitabeletter funker mot fyllesyke. Jeg tar alltid en zyrtek og noen glass vann før jeg legger meg når jeg er dritings. Funker fint... Tror ikke det skal være noen fare... Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Har ikke merka noen fare og jeg har miksa forskjellige typer allergimedisin og alkohol i årevis. Altså, ikke blanda det i spriten før jeg drikker, men gått på det, vært påvirka etc mens jeg har drikki. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Allergitabeletter funker mot fyllesyke. Jeg tar alltid en zyrtek og noen glass vann før jeg legger meg når jeg er dritings. Funker fint... Tror ikke det skal være noen fare... nei har ihvertfall ikke gjort noe utslag hos meg.. men tablett mot fyllesjuke hjelper visst ikke noe idet hele tatt, leste en undersøkelse om det ett eller annet sted... det sitter kun i hodet ditt Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hehe! Noe morsomt ot fjernet av en grei mod... Lenke til kommentar
russlebiff Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Allergitabeletter funker mot fyllesyke. Jeg tar alltid en zyrtek og noen glass vann før jeg legger meg når jeg er dritings. Funker fint... Det er nok mere placebo-effekten som slår inn her.. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Så lenge det funker så Jeg fyller kompisa mine med zyrtec etter hver tur på fylla Vel, det og paracet og masse vann. De har ikke hatt dårlige dager derpå enda Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Da har dere ikke drikki nok... Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Joa det blir nok... Det går jo gjeterord om at zyrtek funker mot fyllesyke.. Noen ganger funker det ikke i det hele tatt. Andre ganger er du så fin form at du ikke sku trodd du hadde vært på fylla. Gjelder kun zyrtek. Jeg og dama har testa og studert dette en stund.. Det funker stort sett og jeg tror ikke det er placebo effekt. Har blitt mata med sånne uten at jeg husker det og mens jeg sover.. Våkner helt fin dagen etterpå.. Jeg trodde ikke det skulle funke jeg eller første gang, men det overraska meg dagen etterpå.. Jeg er nå overbevisst om at det funker.. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Du sier jo at noen ganger så funker det ikke og andre ganger funker det... sånn er det med meg også når jeg ikke tar noen form for allergi tabs, noen ganger er søndagen ett slit andre dager er det bare rett ut av senga og finne på noe... kommer helt ann på dagen før.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå