Douglas Quaid Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Tidlegare i dag var det nokon som sa til meg at ein kan verte spedalsk dersom ein har mykje kviser! Eg synest ikkje eg har noko serleg mange kviser sjølv. Berre ei og anna i ansiktet, og litt fleire i panna. I so fall: Kva inneber det å vere spedalsk? Det einaste eg veit om det, er at det er smittsamt og at det var mange som var det på Jesu tid... Lenke til kommentar
Tirumtei Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Vurderte du noen gang å skrive "spedalsk" i google søke-feltet og trykke enter? Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Vurderte du noen gang å skrive "spedalsk" i google søke-feltet og trykke enter? Ja OK, men eg har enno ikkje funne ut om ein kan verte spedalsk av kviser. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hvor har du hørt dette? Spedalskhet er en infeksjonssykdom forårsaket av leprabasillen (Mycobacterium leprae). http://no.wikipedia.org/wiki/Spedalskhet#Smitteveier Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Hvor har du hørt dette? Det var bestemor mi som sa det. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Jeg tror nok sjangsene for å bli spedalsk av kviser er veldig liten, dessuten har vi noe som kalles antibiotika idag. Jeg tror det vil ta knekken på spedalskhet ganske kjapt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå