Gå til innhold

Hjelp til oppsett av pc(20-25 tusen)

Anbefalte innlegg

Hei hei, nå har pcen min vart i 4 år, og for litt siden sa det stopp.

Tar ikke lang tid da før man setter opp en kraftig pc som varer like lenge som den forige:)¨

Jeg har satt opp denne handlekurven.

Siden jeg ikke følger mye med på markedet i dag, så lurte jeg på om noen kunne hjelpe. Jeg vet noen her er spesielt gode til å si hva man ikke bør ha og hva man bør ha, og det er det jeg er ute etter. Gamerpc med masse plass/allround pc som varer lenge er det jeg er ute etter. 24 lapper er veldig mye, men jeg er mer en villig til å oppgradere sensere hvis ulike komponeneter ikke lønner seg. Tenker spesielt på prosessor og skjermkort, 8GB minner er unødvendig, så det kan jeg jo evt oppgradere senere, så det grunnleggende i en pc er det jeg er ute etter :)

Lage nye handlekurv, endre på handlekurven, eller er handlekurven godkjent?

Jeg takker for svar på forhånd og håper på respons:)

Endret av Killbox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

/drool

Den PCen fikk jeg lyst på :p

Prosessoren såg unødvendig dyr ut da. DVD-brenneren må vel byttes ut til BD-Brenner snart uansett. Kanskje du kan spare et par hundrelapper på den. Ikke det at et par hundrelapper fra eller til på den prisen spiller noen stor rolle. :-D

Lenke til kommentar

Jeg ville droppet SLI og gått for et Crossfire oppsett med 2x ATI 3870X2 kort, da slipper du unna Nforce hovedkort (Asus Striker´n)og kan gå for et Intebasert hovedkort i stedet. Nforce kort er plaget med bugs, varmeproblemer, kompatibilitetsproblemer og generell dårlig kvalitet på kondensatorer etc. (dette har bedret seg på 780i) - selvfølgelig kan det gå helt fint, men jeg ville ikke tatt sjansen.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Jeg har sikkert plass til 2 ATI 3870 x2, men yter det bra med vista?

Jeg har hørt bare bra med Asus hovedkortet jeg valgte, ville du bytte det ut?

Prosessoren er nok litt dyr, men går ned noen hakk hvis oppgradering lønner seg.

Fungerer rammet?

Lenke til kommentar

2x 3870x2 yter meget bra med Vista og vil bare bli bedre og bedre med nye drivere som ATI lanserer hver måned.

Asus lager mange bra kort, men Asus er ikke noe bedre enn f.eks Gigabye og Abit om dagen, hvis du skal kjøre 2x 3870X2 så trenger du et X38 kort - alle X38 kort som lages i dag er bra, kjøp gjerne Asus P5E eller Maximus, men Abit iX38 og Gigabyte sine X38 kort er minst like bra.

Lenke til kommentar

Rammen kan du kjøpe hos komplett, til halve prisen. Du får også 8800gtx, til samme prisen som gts. Gtx er hakket bedre, og vil lønne seg.

Prosessoren. Ta en 12mb cach, 2.65 ghz prosessor, så overklokker du den. Eller spør noen du kjenner om å gjøre det. Er ikke så vansklig, ihvertfall hvis du skal ha ekstra cpu kjøler.

Resten ser veldig bra ut. Dropp 3870x2, er så dyrt for lite forskjell, hvis du ikke skal drive med fotoredigering. Gtx8800 er faktisk bedre til f.eks Crysis. Hovedkortet er greit, vill valgt det. Er ikke noen stor fare for bugs etc nå tror jeg. Hardiskene ville jeg heller tatt 2x500gb i RAID0. 2x500 gb er myre billigere enn 1gb! Med de raptorerene blir det en heftig pc :)

Lenke til kommentar
Oki, hva gjør raid0?

Setter du 2 eller flere harddisker i Raid 0 så får du bedre lese- og skriveytelse, men data du har på diskene er mer utsatt fordi dersom en disk ryker så mister du alle data i raidet.

Dersom du skal ha noe viktig lagret i raidet må du ta backup av det.

Endret av ArcTerjus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...