Gå til innhold

[LØST] Treg ekstern harddisk


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Lacie 250GB som jeg har liggende noen filmer på, når jeg nå skal se på disse filmene "lagger" det, det virker som overføringen fra den eksterne disken går veldig treigt. Det går også veldig treigt å kopiere over fra ekstern til intern. Prøvde dette for å kjøre filen "lokalt", og det gikk fint uten "lagg".

 

Hva kan dette skyldes? Har ikke vært slik tidligere.

 

Har forøvrig nyinstallert 64-bit Vista.

Endret av Angel Dust
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk at den faktisk går med USB2.0 speed.

Og at du har påskrudd cache.

 

Enkleste for å sjekke USB 2.0 speed er å åpne device manager - på View menyen velge show devices by connection.

Bruk + for å ekspandere og konfirmer at disken ligger under controlleren som heter EHCI (Enhanced Host Controller= og ikke under OHCI.

 

Cache av/på sjekker du med properties i device manager på den under disks - policies og sjekke at den ikke står på "optimize for quick removal" men på "optimize for performance".

Du MÅ da benytte "trygg fjerning/safe removal" når den koples ifra.

Lenke til kommentar
Kan også være pga On Access Scanner som f.eks NVC etc

 

Hva er dette? Jeg tolker det som om du kan mene det er noe som kjører på disken og det kan stemme, for når jeg prøver å bruke "trygg fjerning" får jeg beskjed om at disken er opptatt, uten at jeg har noe som kjører på den.

 

Har sjekket de instillingen med cache og det skal være fikset på nå, men like treig, virker som det er noe som stjeler ressurser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...