Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny HDD, vill ikke starte. jumperproblemer?

Anbefalte innlegg

som sagt så har jeg kjøpt en Ny HDD av en kamerat. en 300 gig IDE. Jeg kjører Windows på en 250gig Sata. Koblet til Harddisken på samme IDE kabel som CD spilleren.( Enden på kabelen festet på hk)

Men når jeg skulle starte pcn min så stoppet aldri windows loadinga. Så jeg står egentlig litt fast, innbiller meg selv at dette er bare ett lite Jumper proflem elns. Der jeg er nokså blond.

Takker for svar på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en titt i bios og kontroller at alle enhetene dine blir registrert.

Om du poster merke og modell på disken og cdrom, så kan nok noen her finne en manual og fortelle deg hvordan jumper skal stå på enhetene dine.

Generelt:

Med to enheter på en kabel, skal en enhet konfigureres (jumper) som master, og den andre som slave.

Referanser til jumperinstillinger finnes normalt i installasjonsmanual til den enkelte enhet.

Endret av Cerwell
Lenke til kommentar
som sagt så har jeg kjøpt en Ny HDD av en kamerat. en 300 gig IDE. Jeg kjører Windows på en 250gig Sata. Koblet til Harddisken på samme IDE kabel som CD spilleren.( Enden på kabelen festet på hk)

Men når jeg skulle starte pcn min så stoppet aldri windows loadinga. Så jeg står egentlig litt fast, innbiller meg selv at dette er bare ett lite Jumper proflem elns. Der jeg er nokså blond.

Takker for svar på forhånd.

Hei

Jeg sliter litt med tanken på hvordan du har koblet en sata disk til en ide jumper? Dette lar seg vanskelig gjøre? Prøv og sett om du har ide hdd til slave og sata ska selv finne seg selv som master om den er satt i sata slot nr 1 på hovedkortet. Lite trolig det er en jumper feil. Mest sannsynlig strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...