MortBer Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hei.. Eg på jakt etter eit program der eg kan logge inn " styre " pcen min via internett. Sei viss eg ikke er hjemme så kan eg logge meg inn på min pc hjemme! Noen som har prøvd noen? Idè? Morten Berge Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Eg på jakt etter eit program der eg kan logge inn " styre " pcen min via internett.Sei viss eg ikke er hjemme så kan eg logge meg inn på min pc hjemme! VNC kan vel bare styre pcer som er på samme nettverk? Endret 16. mars 2008 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Nei. Using VNC over the Internet works well if you have a broadband connection at both ends. However, it may require advanced NAT, firewall and router configuration such as port forwarding in order for the connection to go through. http://en.wikipedia.org/wiki/VNC Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Ok, da lærte jeg også noe nytt i dag.. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Remote Desktop i Windows er også veldig grei å bruke. Lenke til kommentar
MortBer Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Remote desktop i Windows fungerer vell berre i nettverk?? Ellers takker eg for svar og får prøve eit av alternativene derres! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Du kan bruke remote desktop over internett også Using [et hvilket som helst TCP/IP nettverksprogram] over the Internet works well if you have a broadband connection at both ends. However, it may require advanced NAT, firewall and router configuration such as port forwarding in order for the connection to go through. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Kan bekrefte at både VNC og Remote Desktop fungerer over internett så lenge du har åpnet for portene i ruteren din. Jeg kobler meg til på serveren hjemme via Remote Desktop fra hvor som helst. Akkurat nå sitter jeg på jobben og er koblet opp på serveren hjemme og skriver dette. VNC er jo kjekt om du har andre OS enn Win2003 server, WinXP Pro, eller Vista Ultimate. (og Windows Home server, Win 2008 server) Resten av windows versjonene har jo ikke Remote Desktop aktivisert. Funker jo på linux også, så absolutt det mest allsidige programmet. Fordelen med Remote Desktop er jo at så og si alle Windows pcer allerede har klienten installert, og du trenger derfor ikke å installere noe på pcen du bruker for å koble deg opp. Det finnes også en nettbasert Remote Desktop applikasjon som du kan bruke om pcen ikke har RDC installert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå