gjerms Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 vi sliter med oppsett mellom dlink dir-635 router og dlink dap-1353 aksesspunkt. Videre sending av ip fungerer ikke. noen som vet hva det kan være? noen som har kjennskap til komponentene? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Kjenner ikke noen av de spesielt, men generelt er det følgende som gjelder: 1. DIR-635 er den eneste DHCP serveren i nettverket? Ikke noe modem eller andre enheter i nettverket som også står som DHCP server? 2. Hold orden på IP adressene og gi alle boksene i nettverket IP adresser som ikke inluderes i DHCP rangen. F.eks. om modemet har IP 10.0.0.138 (Telenor som eks.) Gi 635'en IP 10.0.0.139 og 1353'en IP 10.0.0.140. Dette løser ikke problemet ditt, men om alle boksene er i samme range kan du konfigurere dem fra alle maskinene i nettet. 3. 635'en tar seg av DHCP og fordeler automatisk IP adresser i området 10.0.0.10 til 10.0.0.50 (For eksempel, men uansett en IP range som ikke kommer i konflikt med de faste!) 4. AP må settes opp til å motta IP automatisk samtidig som du må slå av DHCP i denne. Lenke til kommentar
gjerms Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Kjenner ikke noen av de spesielt, men generelt er det følgende som gjelder: 1. DIR-635 er den eneste DHCP serveren i nettverket? Ikke noe modem eller andre enheter i nettverket som også står som DHCP server? 2. Hold orden på IP adressene og gi alle boksene i nettverket IP adresser som ikke inluderes i DHCP rangen. F.eks. om modemet har IP 10.0.0.138 (Telenor som eks.) Gi 635'en IP 10.0.0.139 og 1353'en IP 10.0.0.140. Dette løser ikke problemet ditt, men om alle boksene er i samme range kan du konfigurere dem fra alle maskinene i nettet. 3. 635'en tar seg av DHCP og fordeler automatisk IP adresser i området 10.0.0.10 til 10.0.0.50 (For eksempel, men uansett en IP range som ikke kommer i konflikt med de faste!) 4. AP må settes opp til å motta IP automatisk samtidig som du må slå av DHCP i denne. ser ut til at disse punktene skal være i orden.... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Så alt dette er i orden men maskinene får ikke IP? Litt snøtt med info her kanskje Endret 14. mars 2008 av trn100 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hva bruker du aksesspunktet som og hvordan har du satt det opp (WDS / klient eller annet)? Lenke til kommentar
gjerms Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 når jeg setter på ap kommer får jeg bare "lokal tilkobling" ingen ip adresse. slår av strømmen på ap og kobler rett opp på routeren og nett... Lenke til kommentar
gjerms Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Hva bruker du aksesspunktet som og hvordan har du satt det opp (WDS / klient eller annet)? skal bruke den til og forlenge de trådløse signalene. Nå står den praktiskttalt i samme rom som router. kjørt wizard og lagt opp ssid og passord, osv. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 OK,prøv uten kryptering for å se om det hjelper (WPA kan være problem på enkelte WDS-linker). Sjekk også at macadressene til motstående WLAN ligger inn i boksene. Lenke til kommentar
gjerms Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 OK,prøv uten kryptering for å se om det hjelper (WPA kan være problem på enkelte WDS-linker). Sjekk også at macadressene til motstående WLAN ligger inn i boksene. macadresser? må det legges inn? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Jeg tror det. Hvertfall er det slik om du setter opp WDS med DD-WRT. http://teknokratkunst.no/WDS.html Jeg vet ikke om det går an å bestemme WDS med bare SSID. Såvidt jeg kan finne ut så må du ha felles SSID om du skal bruke WPA, men kan bruke forskjellig SSID ved bruk av WEP. (Edit: gjelder visst mest WPA2 og broadcom chipset). Endret 14. mars 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
gjerms Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) Jeg tror det. Hvertfall er det slik om du setter opp WDS med DD-WRT.http://teknokratkunst.no/WDS.html Jeg vet ikke om det går an å bestemme WDS med bare SSID. Såvidt jeg kan finne ut så må du ha felles SSID om du skal bruke WPA, men kan bruke forskjellig SSID ved bruk av WEP. (Edit: gjelder visst mest WPA2 og broadcom chipset). er jo helt fantastisk hvor vanskelig det kan bli. har satt opp den som wds with ap prøver nå som ap repeater noen som har god kjennskap til disse dlink komponentene ? Endret 20. mars 2008 av gjerms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå