Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Avidi (Trondheim) port 4662 blokkert?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva brukes den til?

Jeg har avidi og det suger noe for jevlig, kan ikke få noe annet =/

Funker ikke spille med, pga fucket retur/upload, de snylter på uploaden min, får 7-10kb/sec opp når jeg skal ha 32!

De klarer ikke engang fikse problemet enda jeg har ringt å klaget på det millioner av ganger

Lenke til kommentar

Å nevne noe som har med upload-fart å gjøre til avidi er som å banne i kirken.

Har hørt flere som har fått til svar at linjene deres ikke har kapasitet til å bruke upstream i det heletatt, og at alle kunder frarådes å bruke upstream, fordi det tar enormt mye trafikk på nettet deres.

Bytt til NGT om du har planer om å bruke upstream.

Lenke til kommentar

Bakgrunn:

Jeg hadde internett igjennom Alfanett før dette ble kjøpt opp av telenor. Den gangen virket både ut og innhastigheten knirke fritt. Så kjøpe Avidi opp Alfanett og vi ble lovet Alfanett sitt abonoment videre med samme hastighet, 1024/550, og samme vilkår. (pris på dette er 595kr mot Avidi sitt 550kr for 1024/256, eller noe slikt).

Så begynnte problemene rett før sommeren 2002. Ut hastigheten ble plutselig kraftig redusert. Fra over 60 kb/sek til 10-20kb/sek. Og dette er målt ved overføring via ftp til min kamerat som bare bor en km fra meg, med likt abonoment som meg, samme hastighet fra samme tideligere Alfanett abonoment.

Jeg har mistet telling på hvor mange ganger jeg har ringt kundeservice hos telenor, men regner med at jeg har brukt snart et døgn i telefonen tilsammen det siste halve året!!! Hver gang jeg ringte var det samme svar fra kundeservice: "Jeg skriver en feilmelding på deg, så ringer det en tekniker til deg". Jeg har ALDRI, jeg gjenntar ALDRI fått en forbanna telefon fra en eneste H@¤#etes tekniker!!!!!!!! Aldri!!

Siste gang jeg var i kontakt med kundeservice var jeg så forbanna at det to mange timer før jeg klarte å roe meg ned å komme litt til fornuft...

Så sendte jeg et brev til telenor hvor jeg formelt klaget på uthastigheten og hvor jeg krevde en kompensasjon. Mitt krav syntes jeg var ganske så beskjedent i forhold til varighet på problemet, samt tid og krefter jeg hadde brukt for å prøve å få det produktet jeg betaler for: En mnd gratis samt økt hastighet til det dobble i en mnd.

Svaret fra telenor var ganske så skuffende! Jeg fikk riktig nok en mnd gratis, men økt hastighet ville ikke rette opp for at jeg hadde kraftig nedsatt uthastighet, var svaret jeg fikk.

Ikke nok med det, så har telenor nå sendt nye vilkår som du automatisk godtar når neste faktura blir betalt. Altså ingen signatur, bare en betalt faktura så har du godtatt nye vilkår... Ganske så merkelig at de har lov til å gjøre det slik, spør du meg!!!

 

Konklusjon:

Jeg har nå bestillt internett fra NGT!! De jeg har pratet med, samt tilbakemeldinger jeg leser her i Hardware.no, virker Nextgentel MYE MYE bedre!!!!

Jeg oppfordrer ALLE som har telenor og opplever redusert uthastighet til å sende en skriftlig klage med et krav om kompensasjon, samt bytt internett levrandør fra Telenor til andre konkurrenter!!!! Det gjelder for øverig ikke bare internett, men hus og moblitelefon abonoment!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...