Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Å ta backup i to etapper er et stygt hack jeg absolutt ikke liker. Backup Exec vil plukke opp backupfilene fra løsningen som tar SQL-backup uten å mukke. Hvis backup av SQL filer så driter BE i det, og fortsetter som før. Sørg for god overvåkning av SQL-backupen da, så dere ikke tror at alt er OK fordi BE sier det. Sett en del stygge tilfeller der.

Godt poeng.

Jeg vil ikke gå så langt som å kalle det et "stygt hack", da det finnes en del produkter som krever en slik totrinns-løsning for at backup-dataene skal være konsistente (f.eks. en SQL-instans som linker til filer i et filhierarki på en annen server), men som du påpeker må man da sørge for at jobben som dumper dataene faktisk logger, og at feilmeldinger underveis ikke bare ignoreres i det stille.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Problem: Kvar gang den kjem til SQL filer så stopper backupen, pga at filene er låst/aktive.

Korleis skal eg klare å få tatt backup av SQL databasen når eg får denne meldinga?

Sånn jeg ser det, har du tre muligheter:

1. Gå til anskaffelse av Microsoft SQL Agent-opsjonen for Backup Exec (eller bruk et annet backupprogram)

Løsning 1 er den teknisk mest solide, da den gir mulighet for differensielle og inkrementelle backupjobber. Slike oppsett er ikke direkte vanlig å finne hos SMB-kunder (for å si det forsiktig), da backup typisk ikke tas oftere enn maksimalt 1 gang i døgnet og datamengdene vanligvis er små nok til at en full backup får plass på et enkelt backupmedie.

Støtter denne. SQL agenten til BE koster vel ca 5000,- men da har du grei kontroll og rapportering på backup jobben(e) dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...