Gå til innhold

co2 eller luft tank til paintball?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Luft må fylles OFTE! Co2 derimot, varer i en liten evighet.

Jobbet på ett gocartsenter der de også leide ut paintballutstyr og der brukte vi luft. Fylte ifra ei stor gassflaske med O2. (Skummel greie btw, klarte å åpne den direkte engang når jeg var uheldig med fylletingen, huff hvor det blåste ut)

Finn ut hva som er tilgjengelig i ditt nærmiljø - er det en klubb eller noen plass der de leier ut slikt utstyr vet de hvor man kan fylle. Begge deler må fylles fra gassflaske fordi det må til mye trykk. Aga kan jo levere en slik flaske til deg men tviler på at det er billig, så det er nokk best å ordne seg en avtale med noen i nærheten som har mulighet til å fylle for deg.

Lenke til kommentar

Luft er mye bedre enn CO2 å spille med. CO2 trykket varierer en del og det er et herk å fylle. I begge tilfeller trenger du en overgang fra CO2/luft-flaska og den koster fort 5-700,-. Dessuten må du ha tilgang på det ene eller det andre. CO2 flaske kan leies der de leier ut flasker fra AGA(evt. så kan CO2-tanken din fylles hos en paintballforretning, noe som fort blir dyrt), mens luftflasker kan leies hos paintballforretninger og kanskje dykkerforretninger. Bare så du vet det, dette er en DYR sport og det blir fort mange utgifter dersom dere ikke er mange som skal kjøpe utstyr. Jeg vil allikevel anbefale luft mtp. trykkonsistens, pris bla.

Når jeg spilte lånte vi dykkerflasker fra en kompis og fylte de opp på brannstasjonen.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Annbefaler luft! Co2 sliter ut markøren raskere og tiltrekker mygg som f***. Har du automarkør så styr unna Co2 som igjen kjøler kraftig ned markøren. O-ringer og pakninger blir sprø og raskt utslitt i forhold til luft.

Gå for luft du! Mindre cons.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...