Gå til innhold

Hjelp til valg av skjermort !

Ist3

Anbefalte innlegg

Heisann:)

Jeg har bare en liten ting jeg trenger hjelp til før jeg bestiller deler til PC-en min.

Skjermkort.. er ennå usikker men tror at en av disse vil funke bra, men spørsmålet er hvilken.

https://prisguiden.no/vis_side_ved_side....lign=Sammenlign

Hvilken passer best til gaming ?

Finnes det bedre til under 1700,- (til gaming fortsatt) ?

Takk på forhånd :)

Endret av jeens94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann:)

Jeg har bare en liten ting jeg trenger hjelp til før jeg bestiller deler til PC-en min.

Skjermkort.. er ennå usikker men tror at en av disse vil funke bra, men spørsmålet er hvilken.

Hvilken passer best til gaming ?

Finnes det bedre til under 1700,- (til gaming fortsatt) ?

Takk på forhånd :)

XFX kortet bråker veldig mye, kjenner en som kjøpte det og skjermkortet alene bråker mer enn Antec nine hundred kabinettet. 8800 gt er mest ytelse for pengene for tiden. jeg vile nok ha valgt Xfx kortet selv om det bråker litt, men man skal jo høre at du har en pc.

Lenke til kommentar
de bråker akuratt like mye, er lik kjøler på de fleste 8800GT kort...

jeg hadde kjøpt det billigste...

btw, du får med company of heroes på det asus kortet, tror jeg!

Jepp, Company of Heroes følger med :)

" Exclusive Hottest DX10 Game bundle: Company of Heroes – Opposing Fronts "

Men er det forskjell på alle 8800GT kortene, bortsett fra minnemengde og produsent?

Er det forresten som sagt noen andre anbefalte skjermkort til under 1700kr?

Lenke til kommentar

Kortene er stortsett det samme, fordi brikkesette er det samme, men noen har bedre og mer stillegående kjøleløsning. Itilleg får du litt forskjellige tilbhør som HDMI-adabter, kabler og diverse spill osv. + klistremerker :roll: . Her er Asus greit nok. Noen av disse kortene er fabrikk-overklokket også, og disse har ofte en bedere kjøleløsning og yter bedere.

Hvis det ikke haster veldig mye, forslår jeg at du venter et par uker med å kjøpet GPU. Fordi da kommer 2 nye kort (9800GTX og 9800GX2) på markedet og dette vil presse ned prisene.

Jeg forslår at du følger med tilbudene i kommende uker og da kan det hende at du kan får take i en 8800GTS 512 for 1700. For now ligger deisse på ca 2200. Hvis jeg ikke tar helt feil, om par uker kan du få en grei 8800GT 512 for ca. 1200.

EDIT: Jeg har tatt en rask og overfladisk runde og fant en på tilbud hos Multicom: PointOfView GeForce 8800GT 512MB for 1400.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Hmm.. så litt på de kortene og de så jo helt greie ut :)

Men sammenlignet alle 8800 GT kortene til under 1750kr

hvilken av de passes best til gaming da + tilgang til HDTV?

Hvis du vil ha stille, lite strømkrevede, nye teknologier, HDTV ready og samtidig et hveldig OK spilleskjermkort så anbefaler jeg på det sterkeste et HD 3870 kort! I tillegg følger det med DVI til HDMI tilkopling så du trenger bare en HDMI kabel og HDTV klart for å kople det opp!

Det billigste ligger nå på 1300kr! LINK!

Dette kortet yter litt dårligere enn 8800GT men du får mange andre ting i tilleg som er verdt å ha! + at prisen er overkommelig :D

Hvis du vil ha et nå så er det jo mange andre kort som koster fra 1400-1600 som du lett får tak i! bare gå i prisguide og søk opp HD 3870! :thumbup:

Her er forskjellige tester av kortet imot andre kort!

anandtech.com

vr-zone.com

tweaktown.com

Håper du ble fristet til å kjøpe det :p Har det selv og har ingenting å utsette det for!

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Hmm.. så litt på de kortene og de så jo helt greie ut :)

Men sammenlignet alle 8800 GT kortene til under 1750kr

hvilken av de passes best til gaming da + tilgang til HDTV?

Hvis du vil ha stille, lite strømkrevede, nye teknologier, HDTV ready og samtidig et hveldig OK spilleskjermkort så anbefaler jeg på det sterkeste et HD 3870 kort! I tillegg følger det med DVI til HDMI tilkopling så du trenger bare en HDMI kabel og HDTV klart for å kople det opp!

Det billigste ligger nå på 1300kr! LINK!

Dette kortet yter litt dårligere enn 8800GT men du får mange andre ting i tilleg som er verdt å ha! + at prisen er overkommelig :D

Hvis du vil ha et nå så er det jo mange andre kort som koster fra 1400-1600 som du lett får tak i! bare gå i prisguide og søk opp HD 3870! :thumbup:

Her er forskjellige tester av kortet imot andre kort!

anandtech.com

vr-zone.com

tweaktown.com

Håper du ble fristet til å kjøpe det :p Har det selv og har ingenting å utsette det for!

Skal tenke litt på det, men tar neppe det.

"Veldig OK spilleskjermkort" sa du.

Men jeg skal ha et bra, VELDIG bra spilleskjermkort. HDTV tillgang er ikke så viktig, bare fattern som vil surfe på nettet i stua :$.

Men funker 8800GT bra nok til HDTV inngang?

(Det er dette jeg vurderer/har nesten bestemt meg for å kjøpe:

https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications )

Endret av jeens94
Lenke til kommentar

NEI, er ikke noe forskjell... Det som er forskjellig er at det ene er merket asus og det andre XFX...

Edit: ser at xfx kortet er litt overklokket, så det er nok litt bedre, men overklokking kan du like så greit gjøre selv, jeg ville ha valgt det billigste...da får du også med company of heroes;)

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar

NEI, er ikke noe forskjell... Det som er forskjellig er at det ene er merket asus og det andre XFX...

Edit: ser at xfx kortet er litt overklokket, så det er nok litt bedre, men overklokking kan du like så greit gjøre selv, jeg ville ha valgt det billigste...da får du også med company of heroes;)

Har faktisk bestemt meg nå til å kjøpe Asus GeForce 8800GT TOP :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...