manet44 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Firefox har begynt å slutte å virke den siste tiden, det vil si at jeg ikke får opp noen nettsider.. Det eneste som hjelper er å skru pcen av og på.. Jeg har nett, for jeg kan fortsatt bruke msn og sånn program.. Hva er feil? Endret 14. mars 2008 av Nordfonn Lenke til kommentar
Arne Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Har du oppdatert FF og reinstallert? Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Har du oppdatert FF og reinstallert? Har nyeste versjonen ja. Kan det være noe med sånn cache og temp filer? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 får du samme problem med opera? Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 får du samme problem med opera? Drittprogram.. Men sannsynligvis ja, får det vertfall i IE Lenke til kommentar
Arne Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Firefox, ja? Eg er heilt einig med deg, det er derfor eg i dei fleste tilfelle brukar Opera. Har du noka brannmur som kan blokkere for trafikken? Kanskje nettlesarane går over ein spesiell port? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 kan se om du har noe grums. Last ned HijackThis legg i egen mappe på skrivebordet. Start programmet og velg "Trykk scan og save log" . Loggfilen kopierer du og limer inn i posten din. Helst med skjult tekst [1skjul] logg her [1/skjul] fjern 1 for skjult tekst. Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) gsgerg Endret 4. mars 2010 av nordfonn Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Last Combofix ned ,legg på skrivebordet. Ikke klikk på vindu mens programet kjører. post logg C:\combofix.txt Restart og en ny HijackThis logg. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Nettlesere bruker alltid en spesiell port, enten 80 (standard) eller 443 på https. MSN etc bruker andre porter og kan således virke selv om nettleser ikke virker. Derfor bør man alltid starte feilsøking når nett virker på noe og ikke på annet med å sjekke om det er stengt porter i brannmur på enten maskina eller på router (f.eks. 80/443). En enkel måte er å slå av brannmur fullstendig for å teste. Sannsynligheten for å bli kompromitert i løpet av 30 - 40 sekunder er ikke så stor Dersom ikke port 80/443 er stengt kan man ha fått en situasjon der f.eks proxy-instiller er aktivert i nettleser eller at brannmurprogram har gjort det samme. Skjedde faktisk meg ved en oppgradering av Symantek for noen år siden. NB! Dersom man har en annen maskin på det interne nettet som kan kjøre en webserver, kan man teste om problemet er ut av router mot WAN. Dersom man finner at innstillingene i brannmur (maskin/router) er feil/har endret seg må årsaken til dette finnes. Dersom årsaken ikke er at noen "fysisk" har gjort en feil, og kludret til en innstilling. Hender faktisk det, og problemet burde da være løst. Skulle ikke det være en opplagt "menneskelig" konfigurasjonsfeil, da er det fremgangsmåten med HiJackThis og andre scannerprogram som gjelder, da det er trolig at noe grums har forkludret oppsettet, og vil fortsette med dette. Finner man ikke noe der heller, er det primært reinstallasjon av brannmur/antivirus og nettleser som gjelder. NB! Min anbefalte prosedyre indikerer langt fra at SNIPPSAT sin fremgangsmåte er feil, min er langt mer generell og i dette tilfellet er direkte scanning ikke dumt. Men trådstarters indikasjon av at det virker etter restart av maskina, er identisk med en symptomer på feil i deler av brannmurprogramvare jeg har opplevd ved flere tilfeller. Endret 15. mars 2008 av Bolson Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Tenkte og ta dette med antivirus/brannmur når combofix var postet. Ettersom det er rester fra norton som kjører. Noen spyware infeksjoner er det og,som er greit og få fjernet. Ta og kjør denne,så ser jeg om alle rester er fjernet når du poster comofix-hjt. Norton-Removal-Tool Endret 15. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå