MrLuni Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Søkte, men fant ikke noe konkret. Er det noen store fordeler med å ha linux på Ps3? In that case, kan noen fortelle litt om det? Såg foresten en 250gb hd på komplett til 700.. Må det vare 5200rpm eller kan det vare 7400rpm? Skriv gjerne om noen tips og kule trix til Ps3 om hva som helst! Kanskje skulle noen ha laget en spes tråd om "tips og triks med ps3" ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Kjøpte en 320GB-disk til PS3-en min og testa Yellow Dog Linux. Var ganske knotete og grafikken var treg. Sony har visst lagt på noen begrensninger så man ikke kan få skikkelig grafikk-aksellerasjon i Linux. Klarte f.eks. ikke å spille av HD-filmer uten at det lagga/hakka. Hittil ser jeg ingen fordeler med linux (kanskje bortsett fra OpenOffice og støtte for e-post) men det var alikevel morsomt å prøve. Er jo bare å sette av 10GB når du formaterer harddisken så kan du prøve hvis du føler for det. Og jeg vet jo heller ikke om det vil komme bedre distroer etterhvert. Skulle absolutt tro det. Tror det er absolutt anbefalt med ikke raskere enn 5400rpm pga. varmen. Med en 7200rpm ville jeg definitivt brukt en ekstra kjøle-enhet. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Tror jeg hopper over Linux i denne omgang.. Streaming saken er fantastisk må jeg nemne. Bruker Tversity, og det er laterlig enkelt! Lenke til kommentar
duppsko Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Søkte, men fant ikke noe konkret.Er det noen store fordeler med å ha linux på Ps3? In that case, kan noen fortelle litt om det? Såg foresten en 250gb hd på komplett til 700.. Må det vare 5200rpm eller kan det vare 7400rpm? Skriv gjerne om noen tips og kule trix til Ps3 om hva som helst! Kanskje skulle noen ha laget en spes tråd om "tips og triks med ps3" ? Sticky'en i dette forumet sier 5400RMP. En venn av meg installerte en 120GB 5400RMP uten problem. Han installerte også Ubuntu på den. Skal vel være den "beste" Linuxen til å bruke på PS3 hvis jeg ikke tar helt feil. Sikkert foskjellig smak på det då. Men video og sånt går ikke så veldig bra etter det jeg har hørt. Foreløpig ihvertfall. Får vente til Sony åpner opp for grafikk delen der. Mener de har sagt at det vil skje. Men muligheten for OpenOffice, Firefox osv. på PS3en er jo sjeft! Hadde jeg ikke hatt en PC i stuen hadde jeg glatt gjort dette. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Selv om du velger å droppe Linux i første omgang så kan det alikevel være lurt å sette av 10GB først som sist. Skal du gjøre det senere så må du til med backup og greier siden du mister all data på disken. 10GB er forøvrig det eneste reelle valget du har, med mindre du vil ha 10GB til PS3 og resten til Linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå