Gå til innhold

Trenger hjelp med Winamp

Anbefalte innlegg

Har all musikken min på en ekstern harddisk, og noen ganger når jeg kobler til harddisken skifter den stasjonsbokstav...

Den vanlige bokstaven pleier å være J, men ikke denne gangen nei... Nå lurer jeg litt på hvordan jeg kan forandre på hvor musikkfilen ligger. Anyone?

Eksempel:

fila ligger i "J:/Musikk/" som er beskrevet i Winamp...

men vil ha flyttet adressen til "D:/Musikk/"...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er ikke helt sikker på hva som er problemet ditt. Er problemet ditt at disken din får en annen bokstav enn du er vant til eller er problemet at winamp ikke finner musikken der den pleier?

Hvis det er det første kan du skifte bokstav på en harddisk hvis du høyreklikker på my computer -> manage -> disk management -> (høyreklikk på disken) change drive letter and path.

det siste valget heter vel noe som "skift stasjonsbokstav" eller noe liknende på norsk.

Lenke til kommentar
jeg er ikke helt sikker på hva som er problemet ditt. Er problemet ditt at disken din får en annen bokstav enn du er vant til eller er problemet at winamp ikke finner musikken der den pleier?

Hvis det er det første kan du skifte bokstav på en harddisk hvis du høyreklikker på my computer -> manage -> disk management -> (høyreklikk på disken) change drive letter and path.

det siste valget heter vel noe som "skift stasjonsbokstav" eller noe liknende på norsk.

Vet :-) men av en eller annen rar grunn får jeg ikke skiftet til J...

det jeg mente i Winamp var om det var noen plass i alternativer for å forandre på hvor Winamp vet at musikken ligger... altså forandre adressen i selve Winamp

Lenke til kommentar
Jeg bruker "Old style"-WinAMP, eller noe sånt, så jeg vet ærligtalt ikke, men du kan jo bare trykke på "Add"->"Dir(Directory)", og legge til hele musikkmappen? Må jo selvfølgelig gjøres hver gang disken bytter bokstav, men er nå i hvertfall en midlertidig løsning.

akkurat dette jeg ikke gidder... har over 12000 sanger så dette blir bare avansert...

Lenke til kommentar

et alternativ er jo å lage en playlist som du lagrer på disken, som da ikke vil inneholde stasjonsbokstav, men likevel full path til alle mp3ene, men likevel må du loade playlisten hver gang den skifter bokstav.

Jeg regner med at problemet ditt er at hver gang du legger alle mp3ene inn skal den lese ID3 taggene på alle filene, og med 12000 vil det ta en evighet hver gang. Under General Preferences -> Titles finner du "metadata reading". Sett denne til "read metadata when files are played or viewed" eller "read metadata when files are played" og du vil ikke slite med like lange loadingtider hver gang.

Setter du den til det første vil den lese taggen når du browser sangen i playlisten. På den måten vil du egentlig ikke merke noe til at den ikke har lest in taggen på forhånd.

Lenke til kommentar
et alternativ er jo å lage en playlist som du lagrer på disken, som da ikke vil inneholde stasjonsbokstav, men likevel full path til alle mp3ene, men likevel må du loade playlisten hver gang den skifter bokstav.

Jeg regner med at problemet ditt er at hver gang du legger alle mp3ene inn skal den lese ID3 taggene på alle filene, og med 12000 vil det ta en evighet hver gang. Under General Preferences -> Titles finner du "metadata reading". Sett denne til "read metadata when files are played or viewed" eller "read metadata when files are played" og du vil ikke slite med like lange loadingtider hver gang.

Setter du den til det første vil den lese taggen når du browser sangen i playlisten. På den måten vil du egentlig ikke merke noe til at den ikke har lest in taggen på forhånd.

tnx! hjalp masse! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...