Warz Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hei, Jeg har nylig kjøpt en server far Vectoral.info. Først, litt info om serveren: VF$Bandwidth by DELLPentium IV * Intel® Pentium™ IV 2.4 GHZ * 1024MB DDR-RAM * 250GB 7.2K RPM IDE-HDD * 3000GB Bandwidth Order Monthly: $94.95 - Setup fee: Free! + WHM/Cpanel Under online kontroll panelet på vectoral: Operating System: CentOS 4.4Control Panel: cPanel® IP Address: 78.xxx.xxx.23 IP Allocation: 78.xxx.xxx.24 - 78.xxx.xxx.25 Det jeg lurer på er, hva skal jeg sette på reverse DNS? Skal jeg gjøre noen forandringer i det hele tatt? Jeg har et domene som jeg har lyst til å bruke som nameservere, altså ns1.mittdomene.no og ns2.mittdomene.no. Til nå har jeg satt domenet til å peke mot ns1.mittdomene.no med IP 78.xxx.xxx.23 og ns2.mittdomene.no med IP 78.xxx.xxx.24 Det jeg lurer på er hva skal jeg med Reverse DNS? Når jeg går inn der ser det slik ut: IP Address Hostname 78.xxx.xxx.23 unknown.vectoral.info 78.xxx.xxx.24 unknown.vectoral.info 78.xxx.xxx.25 unknown.vectoral.info Jeg kan endre hostname feltet.... PS, har byttet bort deler av IPen med xxx.xxx. Det er de samme tallene der, i alle IPene.. Lenke til kommentar
Pondi Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Reverse_DNS Til din informasjon så trenger du ikke bry deg om dette. En enkel forklaring er reverse dns det som gjør at man får "Vhoster" på irc. Man kan pinge en ip for å finne ut hvilken virtuell host som er knyttet opp mot det. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Reverse_DNS Til din informasjon så trenger du ikke bry deg om dette. En enkel forklaring er reverse dns det som gjør at man får "Vhoster" på irc. Man kan pinge en ip for å finne ut hvilken virtuell host som er knyttet opp mot det. Takk for svar! Ja.. Jeg har ikke satt opp noe enda og alt ser ut til å fungere bra uten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå