hedaniel Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Jeg har bredbånd fra Nextgentel og Email på broadpark. Nå har heg bytter bredbånd til Online.no, men tenkte jeg kunne benytte Email på broadpark likevel. Men når jeg prøver å ta ned Email (pop/smtp) får jeg ikke forbindelse når jeg bruker det samme oppsettet. (Skifter bare trådeløs(deaktiverer) til kabel (aktiverer). Internett går greit. Er det noe som tilisier at det ikke er mulig ?? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 ja, du er jo ikke lenger kunde, så hvorfor skulle de gi deg gratis emailkonto da? Lenke til kommentar
hedaniel Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 ja, du er jo ikke lenger kunde, så hvorfor skulle de gi deg gratis emailkonto da? De vet det ikke ennå! Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 jo de vet det. de ser jo at ip-adressen ikke er en av deres egne. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Du har vel ikkje tatt ein byttisp når du skifta leverandør? I såfall veit NGT veldig godt at du har sagt opp abonnementet. Så lenge epostkonten er aktiv så skal det vere mulig å hente ned epost uavhengig av kvar ein er tilkobla, sending derimot kan ofte kreve at smtpen i nettet blir brukt uavhengig av kva epostadresse det blir sendt frå. Lenke til kommentar
hedaniel Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Du har vel ikkje tatt ein byttisp når du skifta leverandør?I såfall veit NGT veldig godt at du har sagt opp abonnementet. Så lenge epostkonten er aktiv så skal det vere mulig å hente ned epost uavhengig av kvar ein er tilkobla, sending derimot kan ofte kreve at smtpen i nettet blir brukt uavhengig av kva epostadresse det blir sendt frå. Jeg er ikke sikker på at jeg skjønte dette -- byttisp ?? Jeg har ikke sagt opp abonnementet på broadpark eller bredbånd på NGT (har begge). Jeg har en annen email (frisurf) som jeg som jeg sender og mottar på NGT, så det må evt. være broadpark som setter restriksjoner på sendingen, for jeg får ikke feil når jeg tester mottak. Jeg får heller spørre på broadpark ! Takk for tips. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 SMTP-serveren til NGT/Broadpark fungerer bare om du er koblet opp med NGT, det samme gjelder de fleste andre ISP-ers SMTP-servere. Bruk SMTP-serveren til ISP-en din. Lenke til kommentar
hedaniel Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 SMTP-serveren til NGT/Broadpark fungerer bare om du er koblet opp med NGT, det samme gjelder de fleste andre ISP-ers SMTP-servere. Bruk SMTP-serveren til ISP-en din. Takk for tips. Det går litt tregt i øverste etasje av og til. Hovedhensikten var å kunne beholde den gamle Email adressen og det får jeg til ved å gjøre som du sier, og det har jeg allerede gjort, og det virket fint. Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå