Koma Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Hei, godfolk! Jeg har sittet og klødd meg i huet nå i flere timer. Jeg har tenkt å lage en side meg flere bilder som er smeltet sammen. Jeg har vært inne på de fine sidene til www.hah.net (sammensmelting), men der står det dessverre ikke noe om hvordan en en legger inn bildene i forskjellige layers. Jeg har forsøkt følgende: åpnet bilde, markert, deretter klippet og limt det utvalgte bildet inn i det nye bildet (som da er et layer). Det som da skjer er at fargene ikke følger med. Det blir kun sort/hvit bilder. Finnes det andre måter å gjøre dette på der fargene følger med? Hvordan, step by step, legger en inn bildene? Dette er sikkert en enkel operasjon, men jeg finner bare ikke ut av det. Takker for all hjelp og veiledning. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Dette skjer sannsynligvis fordi det bildet du limer inn i er et GIF-bilde (eller et annet format med begrenset antall farger). Bildet du da limer inn vil prøve å tilpasse seg dette noe som sjelden blir bra. Gjør om alle bildene til f.eks. RGB først (Image -> Mode -> RGB) før du klipper ut/limer inn så unngår du dette. Lenke til kommentar
Koma Skrevet 26. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2003 Jeg takker så mye for hjelpen, Gabriel_X. Dette hjalp virkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå