hardcopy Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Jeg kjøpte i dag Mist500bhe12 psu. Den har ikke den 4 pins ATX 12V kontakten som mitt gamle PSU hadde og som var koblet til hovedkort. Den nye PSU har en 6 pins kontakt med en 2 pins som henger på siden, og en 8 pins(kan se ut som en paret 4+4 pins som kan deles). Jeg kan få de til å passe på 4 pins connectoren på hovedkort, men jeg vet ikke hvilken spenning de leverer. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
hardcopy Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Et lite spørsmål til: Det nye skjermkortet mitt som er 8800GT har en ATX plugg som deler seg til to molex plugger. Kan jeg koble en molex fra hver rail i PSU til hver av molexene til skjermkort uten at det begynner å gå strøm feil vei (Fra den ene rail til den andre)? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Du skal bruke den 8-pins kontakten, og dele den i to. 6-pins er til visse typer skjermkort. Det går aldri strøm feil vei. Det er riktig at de skal på hver sin rail. http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/connectors.html Lenke til kommentar
hardcopy Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Takk for hjelpen. Jeg kan lite om PC PSU, men i andre tilfeller kan strøm fort begynne å gå fra en PSU til en annen dersom spenningen ikke er helt lik og belastningen er lav. Et protection system hindrer dette å skje der det er installert. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Separate 12V rails på en PC PSU er egentlig bare en og samme utgang, ikke to forskjellige strømforsyninger. Det er bare en trafo. Det kan være flere dioder i parallell, men de kan jo bare sende strøm en vei uansett. Men hvis man gjør det kjente trikset med å koble mellom 5V og 12V for å få 7V til vifter så er man ute på utrygg grunn. Da kan strømmen gå feil vei hvis man er uheldig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå