IcedInsanity Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hei hå. Hørt om webbere til trimming av biler osv... Hva er det,og kan eg ha det på min Golf2? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Er ikke det forgassere man bruker på eldre biler? I så fall er vel insprøytning (tuning av innsprøytning, aka chiptuning) mer effektivt. Endret 14. mars 2008 av sedsberg Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Du har nok hørt om dobble webere, ja! Det er rett og slett en type forgasser. Vanligvis har man én forgasser, men det du har hørt om er nok 2 dobble (dvs "4" forgassere). Dette brukes for å få litt flere hester ut av motoren, men det passer best på 16v GTi. På de andre motorene vender innsuget bakover (mot torpedoveggen) slik at det blir veldig trangt. Dessuten er det ikke mange hester å hente hvis du ikke gjør noe annet med motoren... hjelper ikke alltid å bare kjøre på med masse bensin og luft uten at motoren bli kvitt eksosen og sånt. Derfor egner vel 16v-motoren seg best (vet ikke hvordan GTi 8v er). Selv har jeg tenkt til å bygge om min 16v til dobble webere, men har også bytta hele eksosen og skal bytte kammer og montere større ventiler. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Webere på 16V GTI motor? sprut motor har da ikke gasser... og dessuten er det mange som putter webere inn i Volvoer, f.eks på PV og Amazon.. så webere passer vel til de fleste bilene som har gasser... såfremt at det ikke blir for trangt, men kan være en skikkelig dritt jobb og justere dem.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Webere på 16V GTI motor? sprut motor har da ikke gasser... og dessuten er det mange som putter webere inn i Volvoer, f.eks på PV og Amazon.. så webere passer vel til de fleste bilene som har gasser... såfremt at det ikke blir for trangt, men kan være en skikkelig dritt jobb og justere dem.. Man kan bytte innsugsmanifold på en gti motor også, slik som på alle andre motorer. Da kan man bytte til en beregnet for forgasser og kjøre med det. Weber er forresten ikke en forgasser, det er navnet på et firma som lager forgassere. Det finnes med andre ord mange forskjellige typer weber forgassere Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Webere på 16V GTI motor? sprut motor har da ikke gasser... og dessuten er det mange som putter webere inn i Volvoer, f.eks på PV og Amazon.. så webere passer vel til de fleste bilene som har gasser... såfremt at det ikke blir for trangt, men kan være en skikkelig dritt jobb og justere dem.. Man kan bytte innsugsmanifold på en gti motor også, slik som på alle andre motorer. Da kan man bytte til en beregnet for forgasser og kjøre med det. Weber er forresten ikke en forgasser, det er navnet på et firma som lager forgassere. Det finnes med andre ord mange forskjellige typer weber forgassere ja men det er ikke optimalt? Lenke til kommentar
eab Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Lyden av en grom forgassermotor overgår det meste. Hvor optimalt det blir avhenger jo av hvordan det blir satt opp. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Webere på 16V GTI motor? sprut motor har da ikke gasser... og dessuten er det mange som putter webere inn i Volvoer, f.eks på PV og Amazon.. så webere passer vel til de fleste bilene som har gasser... såfremt at det ikke blir for trangt, men kan være en skikkelig dritt jobb og justere dem.. Man kan bytte innsugsmanifold på en gti motor også, slik som på alle andre motorer. Da kan man bytte til en beregnet for forgasser og kjøre med det. Weber er forresten ikke en forgasser, det er navnet på et firma som lager forgassere. Det finnes med andre ord mange forskjellige typer weber forgassere ja men det er ikke optimalt? Forgassere er jo forsåvidt ikke like effektive som innsprøytning, men disse forgasserne klarer å levere mer drivstoff enn det orginale systemet, slik at man kan få litt flere hester. Men mange gjør det først og fremst pga lyden, ikke pga hestene. Man får jo en helt annen lyd med disse forgasserne, siden man hører "sugelyden". Dette hører man ikke med den orginale forgassern (heller ikke med insprøytning). Merk at det er veldig kostbart å bygge om hvis man vil ha flere hester! OZ-Racing: Stavekontrollen her nekter å la meg skrive G T I med store bokstaver... *hate* Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 hehe... visste egentlig ikke at det var vanlig og bygge om sprut motorer til forgasser motorer.... blir liksom som å melke en okse... Lenke til kommentar
xFrEaK84x Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 hehe... visste egentlig ikke at det var vanlig og bygge om sprut motorer til forgasser motorer.... blir liksom som å melke en okse... er mye brukt i bilcross og bakkeløp dette, er veldig veldig vanskelig og få stilt det perfekt inn, men klarer man det så er det nokk mer å hente på dette enn en vanlig chip, da må man isåfall over på datasprut for å overgå det, og da blir det fort 20k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå