Gå til innhold

Hovedkort - både SATA og IDE?

SamPC

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe dette hovedkortet (eneste som er mulig å velge i komplett.no sine konfig.valg for den PC-en jeg skal ha): http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=33881...led#ProductTabs

Men i valget av DVD-spiller, så må det enten bli IDE eller SATA. Men støtter dette hovedkortet både IDE og SATA dvd-brenner? Spør dere for sikkerhetsskyld her, da jeg ikke vil gjøre noe galt!

Og forresten - tror dere at dette hovedkortet vil være kraftig nok for Blu-ray og 1080p HD-film visning i fremtiden? Vil oppgradere til Blu-ray brenner om ett år ca.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du kan uten problemer koble til SATA dvd brenner til det hovedkortet. Det har 4 SATA kontakter og 1 IDE.

Det er prosessor og skjermkort som evnt. begrenser HD film visning, ikke hovedkortet. Hvis du skal bruke onboard skjemkort kan det bli litt i svakeste laget.

Lenke til kommentar

Herlig, da spørs det om det ikke blir et slikt hovedkort!

Det er prosessor og skjermkort som evnt. begrenser HD film visning, ikke hovedkortet. Hvis du skal bruke onboard skjemkort kan det bli litt i svakeste laget.

Ok, mente å høre at hovedkort kunne være en begrensning pga. noe Hardware-aksellerasjon for HD-filmer, men tydeligvis ikke. Har et GeForce 9600GT som skjermkort, og det skulle nok gjøre susen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...