DåseMikkel Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Det var en fin diskusjon her om Mp3 tidligere, håper noen kan hjelpe. Jeg har en Panasonic CQ-DFX572 til bil, Mp3 cd spiller. Den er oppgitt i bruksanvisningen til å ta (bl.annet) 32-256 kbps CBR i ISO 9660 format, og med ID3 tagger inntil versjon 2.0. Men jeg har prøvd VBR med r3mix og 192, 224 og 256 CBR filer (-h -b N) i 9660 format og 3 forskjellige platetyper,. Alle format spilles, men det kommer klikke lyder ca hvert 5 eller 10 sekund ( Ikke med jevne mellomrom ) Ser det er mulighet for CRC i lame ( -p ) , kan det hjelpe Panasonic'en ? Er det noe spesielt jeg gjør feil, bruker EAC(secure mode) og Lame3.92, brenner med Nero ( i minimum speed 4x ) TDK og Emtec CD-R og Plextor CDRW plater gir likt resultat. Jeg har selvfølgelig prøvd platene i hjemme CD spilleren og alle er uten klikk. Kanskje noen her har opplevd og fikset problemet ? Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Du er sikker på at MP3'ene er bra i utgangspunktet (spilles av bra på PC'en men feiler i bilen f.eks.)? Eller har du bare spilt av original-CD'ene som du har rippet fra? Kombinasjonen EAC/Lame er veldig bra - har selv rippet flere hundre CD'er og har bare feilet på et par av dem som var virkelig slitte. Viktig at du ripper i 'secure' mode (går tregere) da dette er hovedfortrinnet EAC har i forhold til mange andre rippere. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Forstår jeg det slik at mp3-filene fungerer alle andre plasser enn i panasonicen din i bilen? Også når du ripper i cbr? Gjelder dette samtlige mp3-filer eller bare de du encoder med lame? AtW Lenke til kommentar
DåseMikkel Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 først beklager jeg feilposting, så vil jeg si at jeg har lastet ned CDex og bhar testet det med CBR 192 og med --alt preset CBR 192, 224 og 256 og det funker utmerket. Ingen blipp what_so_ever ! Nå tror jeg feilen må ligge i at EAC ikke kjenner igjen drevet mitt riktig, eller jeg har har konfigurert EAC feil. For CDex bruker også Lame3.92. Har også testet VBR med opptil 320 kbps, men dette gir blipping, og spilleren er heller ikke oppgitt til å klare dette. Dog synes jeg det gikk bedre nå enn med EAC. Snålt ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå