sirloko Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Hei! Hvordan får man tak i kundeserivce til ventelo? Min far har en fasttelefon som har vert ute av drift i 8 dager nå og han har ikke fått svar fra ventelo på epost sendt for 6 dager siden. Han kommer heller aldri igjennom på telefon. Noen som har tips og råd til hvordan dette kan løses? Han har forøvrig funnet ut at problemet var et lynnedslag som tydeligvis har brent en ledning inne i veggen. NT1 boksen er svart på "Line" og gul på "power". Kan han gå direkte til Telenor / elektriker ? Utrolig frustrerende situasjon.. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Snakk om gammal bump Ang telefonen så er det Telenor (Bravida, relacom und so weiter) som til syvende og sist vil få denne ordren når når det er noe på selve linja har tatt kvelden. Slike feil ville jeg aldri sendt på e-post uansett da kundebehandlere har somregel en del sjekkpunkter de må igjennom før en montør blir sendt. Ring og meld i fra... Ang fasttelefon så er det viktig å vite om det er Videresalg eller FastForvalg. Er det FastForvalg så har dere todelt faktura, linja fra telenor og tellerskritt fra Ventelo. Dersom dere har det så må dere feilmelde til Telenor. Lenke til kommentar
sirloko Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Det er videresalg, ingen delt faktura. Er fullt klar over at kundeservice må gjennom sjekklista, men hva hjelper det når man aldri får tak i kundeservice? Over 30 minutter i ventetid blir for lenge, men han må vel bare bite i det sure eplet. Noen som vet hvilke tid på døgnet det er best å ringe? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Det er videresalg, ingen delt faktura. Er fullt klar over at kundeservice må gjennom sjekklista, men hva hjelper det når man aldri får tak i kundeservice? Over 30 minutter i ventetid blir for lenge, men han må vel bare bite i det sure eplet. Noen som vet hvilke tid på døgnet det er best å ringe? Ikke rundt lunsj! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Bumper litt på denne Har hatt MTU som leverandør i 2-3 år må og alle mtu kunder blir i disse dager overført til ventelo. MTU har jeg være veldig fornøyd med, rask service og aldri problemer. Enter ventelo. Først så får jeg brev der det står man må kontakte ventelo for å skaffe trådløs router om man har hatt trådløs routermodem, så det gjør jeg. Der snakker jeg med en gnom som forsikrer meg om at jeg automatisk før trådløs router sammen med modemet når jeg har hatt dette. Får sendingsbekreftelse, og der er det vanlige pakke med kun modem. Ringer på nytt, snakker med en som sender router. Oppkoblingsdagen var i natt, men kl 16 i går forsvant MTU nettet uten at ventelo nettet fungerte. Styrte fælt og prøvde å ringe, 40 minutter i telefonkø uten svar (ikke noe nytt og har vært kunde der i en uke). Gir til slutt opp og surfer resten av dagen på 3G (hadde forøvrig en viktig innlevering i går kveld på internett, takk gud for 3G modem). I dag tidlig fungerte det heldigvis, men herregud for noe styr for noe som skulle være så enkelt. Ventelo har vel litt dårligere telefonsupport enn mange andre, men ellers så synes jeg ærlig talt ikke du har så mye å klage på. Det er ofte litt rot ved overgang til ny ISP og noen timer uten bredbånd og en purring på trådløsrouter synes jeg var problemfritt i forhold til det mange andre opplever. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Ventelo har vel litt dårligere telefonsupport enn mange andre, men ellers så synes jeg ærlig talt ikke du har så mye å klage på. Det er ofte litt rot ved overgang til ny ISP og noen timer uten bredbånd og en purring på trådløsrouter synes jeg var problemfritt i forhold til det mange andre opplever. Jeg var en gang kunde hos Ventelo, men flyttet over til Combitel/MTU for noen år siden. Da de kuttet ut ADSL-delen, skulle abonnementet mitt overføres til nettopp Ventelo. Tar så en sjekk på telepriser.no og finner ut at Tele2 har det beste tilbudet der jeg bor og bestiller ADSL derfra. Ringer deretter Ventelo for å si ifra at de kan spare seg bryet med å sende modem. Får svar med en gang, men det er ikke vedkommendes bord og blir satt over til musikktelefonen, som jeg gidder å høre på et par minutter, før jeg legger på. Det går kanskje et par dager eller uker, så kommer det brev i posten fra Ventelo om omkobling fra MTU til Ventelo. På det tidspunktet har jeg allerede ADSL fra Tele2 og sender mail til support hos Ventelo, der jeg pent ber de la være å koble om. Får et autosvar tilbake og hører ikke noe mer. Så nesten en måned etter, kommer det regning fra Ventelo på bredbånd. Sender ny mail, denne gang til fakturaavdelingen og får igjen et autosvar. Det har bare gått et par arbeidsdager, men det skal bli artig å se om de klarer å gi et skikkelig svar og ordne opp i rotet. Grunnen til at jeg byttet til Combitel for noen år siden, var Ventelos elendige support, og jeg er veldig glad jeg valgte de bort nå også. Supporten ser ut til å være like slett som før. Ved bytte fra MTU, måtte jeg også bytte leverandør av IP-telefon. Ble automatisk overført til Phonzo, men valgte også her en annen leverandør. Jeg er veldig godt fornøyd med min nye leverandør, men vil også berømme Phonzo, som viste seg å ha en skikkelig hjelpsom og høflig support. Nå venter jeg bare på purring og inkasso fra Ventelo. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Har også hatt min linje hos MTU. Help upåklagelig service der og aldri noe tull med linjene. Har og skal ha shdsl med eget subnett noe jeg fikk beskjed fra Ventelo at dette skulle jeg fortsatt få. Nå, fem dager uten nett så har ikke de fått fingeren ut. Modemet kom og alt koblet til men ikke noe linje. Andre gang jeg ringer inn og ca. ventetid på at noen med intelligens svarer er 20min. Sjekker Telepriser selv akkurat nå og skal se om jeg får rømt vekk fra djevelens bedrift på dette jord. For et møkka firma. Minner meg om Nextgentel i starten. Å hjelp, dette vil jeg ikke oppleve igjen. Lenke til kommentar
Arsenal89 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Aldri hatt noen problemer med Ventelo jeg. Får kanskje det den dagen det blir noe galt Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Bytter ISP snart jeg også, vurderte Ventelo litt i grunn, men jeg er glad for at jeg ikke bytter til de igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå