fakey Skrevet 10. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. april 2008 Det skal nevnes at telefonlinja er kommet opp, internetten derimot er inteteksisterende. Jeg slipper ihvertfall å ringe "support" med mobil. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 10. april 2008 Rapporter Del Skrevet 10. april 2008 Neida, det var bare tull og tøys - som vanlig. De teknikerne som har vært her i dag har ikke gjort jobben sin. Nå går det nok enda noen uker fordi Ventelo må booke inn nye teknikere. At du gidder i det hele tatt, jeg hadde fanken meg dratt og kjeftet dem huden full. Det høres jo totalt håpløst av Ventelo. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 10. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. april 2008 Snakker med Ventelo akkurat nå, de får ikke kontakt med modemet. Så da blir det den vanlige "vi må feilsøke denne bla bla". Latterlig, komisk, tragisk aint got no words! Blir vel enda en ny mail til sjefen der da. Så får han ta å pelle ræva si ned hit å fikse det selv. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 10. april 2008 Rapporter Del Skrevet 10. april 2008 Utrolig hvor mange ganger du har pratet med dem, og dem har gitt samme svar. Hva med heller å dra ditt? Et sted må jo dem holde til:P Men har du ikke sendt mail til ombudet? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 10. april 2008 Rapporter Del Skrevet 10. april 2008 HELT utrolig... Ett lite Ps! Ett brev (du vet, sånn som man skriver på papir) tar ~2dgr. Dette blir (utrolig nok) sett MYE mer seriøst på enn 315 mail og 27 telefonsamtaler. Skriv ett hyggelig men presist brev, der du sier at innen den og den datoen, så har enten du nett.. Eller så anser du avtalen med selskapet som terminert.(Gi dem en uke) og SKRIV DATO.. F.eks fredag den 11.04 så har jeg internett, eller så anser jeg kontrakten med dere som brutt.... Da de helt klart verken ønsker eller greier å gi deg internettacsess.... Signer med navn og dato og send rekomandert (Da vet du at brevet er blitt hentet ut og når) Jeg har fått en utrolig respons når jeg gjør det på denne måten... Lenke til kommentar
Raste Skrevet 10. april 2008 Rapporter Del Skrevet 10. april 2008 Hva er Epost til da smarten? Bare å sende samme på epost som brev, får også fortere svar på mail. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 11. april 2008 Rapporter Del Skrevet 11. april 2008 Snakker med Ventelo akkurat nå, de får ikke kontakt med modemet. Så da blir det den vanlige "vi må feilsøke denne bla bla". Latterlig, komisk, tragisk aint got no words! Blir vel enda en ny mail til sjefen der da. Så får han ta å pelle ræva si ned hit å fikse det selv. Latterlig at tekniker ikke har gjort jobben sin... Uansett, spiller ikke noen rolle om du ringer med mobil eller fasttelefon. De operere med fastpris per samtale. Men du svarte ikke på et tidligere spørsmål, er det en Ventelo sentral eller en Telenorsentral du skal på nå og hva slags modem fikk du? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 11. april 2008 Rapporter Del Skrevet 11. april 2008 fakey er "koblet" opp mot Telenor-sentralen og har et Inteno modem så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 12. april 2008 Rapporter Del Skrevet 12. april 2008 Ouch... Bare håpe at den sentralen ikke er en nokiasentral, de er ikke glad i et Inteno modem. Om han har et speedtouchmodem liggende evt kan låne, så vil jeg anbefale å teste det. Men kun dersom det er nokiasentral da.. Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 12. april 2008 Rapporter Del Skrevet 12. april 2008 HELT utrolig... Ett lite Ps! Ett brev (du vet, sånn som man skriver på papir) tar ~2dgr. Dette blir (utrolig nok) sett MYE mer seriøst på enn 315 mail og 27 telefonsamtaler. Skriv ett hyggelig men presist brev, der du sier at innen den og den datoen, så har enten du nett.. Eller så anser du avtalen med selskapet som terminert.(Gi dem en uke) og SKRIV DATO.. F.eks fredag den 11.04 så har jeg internett, eller så anser jeg kontrakten med dere som brutt.... Da de helt klart verken ønsker eller greier å gi deg internettacsess.... Signer med navn og dato og send rekomandert (Da vet du at brevet er blitt hentet ut og når) Jeg har fått en utrolig respons når jeg gjør det på denne måten... Du har angrefrist, du kan si opp når du vil før du har fått avtale. Og sette en dato slik som dette har absolutt ingen hensikt. Sender du et skriftligbrev, så kan du kreve å få et skriftlig brev i svar tilbake. Som somregel blir tatt mer seriøst. Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 13. april 2008 Rapporter Del Skrevet 13. april 2008 Takk for advarselen! Ventelo virker useriøst. Lenke til kommentar
ArSeNiC Skrevet 15. april 2008 Rapporter Del Skrevet 15. april 2008 Utrolig kjipt at Ventelo har kommet i sånn dårlig lys her. Men noen ganger viser det seg bare at rutinene et firma går gjennom for å få til noe, ikke kan avdekke hva problemet er, og blir dermed gjort en gang til for å se om det går denne gang. Hvordan ligger det ann med internettet ditt pr. idag da trådstarter? Forøvrig jobber jeg med support hos en ISP. Her liker jeg å behandle hver kunde som et individ, og ikke som "en del av jobben".. Jeg holder øye med alle "mine saker" til det er orden på dem, og griper inn om ingenting skjer.. Skulle gjærne gjort dette for deg i denne saken også. Når du får et "beklager" fra noen på support, så føler de seg nok litt hjelpeløse og ikke har MULIGHET til å gjøre noe der å da. Om en kundebehandler kunne tatt en direkte titt på den fysiske linjen hadde de gjort det der å da. Selv har jeg tatt turen hjem til folk som trenger hjelp i nærdistriktet for å hjelpe med problemer, bare for å være på den sikkre siden. Håper du blir fornøyd med internet til slutt da Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 Kjipt å høre da jeg også har begynt å få litt problemer med Ventelo. Har vært kunde der noen måneder og har vært fornøyd til nå, men så har jeg heller ikke støtt på noen problemer med linja før nå heller. Jeg bor i et borettslag som vurderte ulike ISP til å sette opp et samlet tilbud til alle i borettslaget som ville ha internett. Problemet var at vi er ganske langt unna de fleste sentraler, men til slutt kom Ventelo på banen med en løsning. De nevnte en slags booster i den nærmeste sentralen og dermed kunne vi få bra hastigheter til borettslaget. Begge parter var veldig interessert og det ble gjort en ordre. Da Ventelo skulle begynne arbeidet begynte problemene. De ble plutselig umulig å få tak i og det hele kollapset og ingen felles løsning. Greit nok tenkte jeg og bestemte meg for å bestille på egen hånd. Var lite lysten på Telenor av naturlige grunner og Mimer var heller ikke så aktuelt pga tidligere problemer med dem. Så derfor endte jeg opp med 3500/640 linje fra Ventelo. Alt fungerte med en gang og det varte i endel måneder. Helt til for ca. 2 uker siden. Nettet er nå vanvittig tregt og ustabilt. Etter mye fram og tilbake med kundeservice har de landet på forklaringen med at sentralen står for langt unna der jeg bor og at de må sette ned farten, noe som ikke har hjulpet på problemet. Når jeg spør dem om hvorfor det har fungert i månedsvis med unntak av de siste 2 ukene så kan de ikke svare på det. Og etter å ha lest denne tråden er jeg ikke særlig optimistisk på en positiv løsning heller Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Alt fungerte med en gang og det varte i endel måneder. Helt til for ca. 2 uker siden. Nettet er nå vanvittig tregt og ustabilt. Etter mye fram og tilbake med kundeservice har de landet på forklaringen med at sentralen står for langt unna der jeg bor og at de må sette ned farten, noe som ikke har hjulpet på problemet. Når jeg spør dem om hvorfor det har fungert i månedsvis med unntak av de siste 2 ukene så kan de ikke svare på det. Dette er veldig likt mitt scenario. Jeg bor lagt fra sentralen og alt fungerte etter oppkobling men etter ca. et år ble alt ustabilt og farten datt. Forbindelsen levert av NextGenTel. De skjønte ikke noe og ville ikke gjøre noe. Bla, bla, "Langt unna sentralen", bla, bla ... (jammen så flytt den hæl.... sentralen da mann! det er 350 hus her!) Det er sørgelig mage dårlige ISP'er der ute som først viser sin sanne side når problemene begynner. Virker som folk leverer etter "går det så går det" prinsippet uten noen form for kunnskap om feilhåndtering. Jeg spyr av reklamen som proklamerer at alt er så jæ... raskt, enkelt og greit. Har nå linje fra GET (TV-kabel). Har problemer der også, men de møter ihvertfall mannsterke opp (hadde 4 stk teknikere rundt huset for 14 dager sia) og forsøker å gjøre noe. Endret 17. april 2008 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 Ja og det kjipe er at jeg er nå snart tom for ISP´er i mitt område. Enten har de elendig rykte eller så har jeg hatt problemer med dem tidligere. Virker som om 99% av fokuset er å få solgt solgt solgt, og så regnes de som får problemer og ingen hjelp som et akseptabelt tap. Og det nytter jo ikke å skjelle ut de på supporten heller, siden de prøver bare å hjelpe av beste evne. Min lille saga endte forøvrig i dag, da jeg ringte for siste gang for en drøy time siden. Ventelo holdt på at jeg er for langt unna og at den optimale farten for den sentralen var under 1Mbit..Hvorfor jeg da ble tilbudt en 3,5Mbit linje skjønner jeg ingenting av, og skjønner enda mindre av hvorfor dette har fungert i månedsvis fram til for 2 uker siden. Hun jeg snakket med i dag kunne heller ikke forklare det, men trodde det hadde noe med at det har kommet flere kunder på den sentralen og dermed mer belastning. Så da ble farten skrudd enda mer ned til 1,5Mbit og så får vi se hvordan det går. Føler meg nesten lurt her jeg sitter Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 Hei Jeg ble kunde hos Ventelo her på nyåret. Alt gikk smertefritt med oppkobling og internet fungerer optimalt. Problemet at jeg ville ha løpende kontrakt pga av leiesituasjon. Da jeg endelig fikk regningen var den på flere tusen kroner dvs jeg måtte betale for ett halvår om gangen. Jeg kontaktet selvfølgelig kundeservice og hadde en hyggelig prat med ett kvinnemenneske der. Hun skulle ordne opp i fakturaen. Etter 2 uker fikk jeg fakturaen i retur med innkasso krav!!!!! Jeg ble fly forbanna og kontaktet Ventelo. Der var det INGEN som hadde registrert noe om min faktura......Det ende med at jeg kontaktet Bredbåndsguiden som klarte og ordne opp i forholdet. Fikk splittet fakturaen og betaler per mnd nå. For fremtiden og for andre så anbefaler jeg og skrive ned navn på kontaktperson i Ventelo for referanser. For de virker ganske tomme på kundeservice! M Lenke til kommentar
ProZac Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 Må bare svare på det San_lopez og tiltman skriver, at per i dag, så er ALT for mange av linjene innom telenor på et eller anna sted, og dette fører med til dårligere linje kvalitet etc etc. Med tanke på at du hadde bra internett i starten, er det nok riktig det du har blitt forklart, at det har koblet opp flere kunder på linjen, og da klarer de ikke levere like kraftig helt ut dit du bor. Hvis f.eks du bor 3km unna sentralen, og etter 3mnd, kobler de opp 10stk som bor 2km unna sentralen på samme linje vil du få konsekvensen. Er veldig latterlig, men tragisk nok er det slik det er i dag fram til alle isp's får sin egen infrastruktur. Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 Ja det er latterlig at de tilbyr meg 3,5Mbit når sentralen nærmest meg ikke klarer å levere 1,5Mbit engang. Og at de i tillegg fortsetter å belaste de samme sentralene med nye kunder uten å bygge ut sentraler for sånne som meg. Med andre ord, de gir fullstendig blanke i sine nåværende kunder, og det er ikke annet enn skuffende. Jeg fikk som sagt satt ned min linje nå til det anbefalte da det er slik som support-dama sa: "bedre med en linje som er stabil men tregere, enn en som er rask men ustabil". Og det er jo sant det. dessverre så er linja like ustabil nå som før, og dermed har jeg byttet ut en ustabil 3,5Mbits linje med en ustabil 1,5Mbits linje. Er så tragisk at det nesten er komisk Til ProZac: Ventelo bruker som kjent Telenor sitt nett, men betyr det at jeg i teorien vil få akkurat samme linja om jeg nå byttet til Telenor? Siden jeg kan vel regne med å havne i samme sentral hos Telenor? Lenke til kommentar
ProZac Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Ventelo har mange egne nett, og har i mange av telenor sine sentraler egne dslam, men er som sagt ikke bygget ut helt enda, så er mange steder de kjører alt på telenor sine linjer. Nå er jeg ikke sikker på om du kjører helt på telenor, eller om du er på en egen dslam fra ventelo, men høres ut som du kun ligger på telenor sine linjer og da vil det medføre at du ikke vil få noe mere stabilitet hvis du bytter til telenor. Når du fikk tilbudet på 3.5mbit var ikke dette feil sagt av ventelo, selv om de selvfølgelig skulle ha klart å holde linja de der oppe, men hvis du da ligger på tenelor sin linje, er det ganske vanskelig for ventelo å opprettholde den hvis telenor slenger inn 10+ nye kunder på samme linje. Når det gjelder å bygge ut, evt lage ny sentral, er dette noe som er mye mer realistisk enn folk flest tror. Skaff nok folk i området ditt, og send inn en BRA formulert SKRIFTLIG søknad til enten ventelo, ngt eller telenor, og be dem se på saken. Hørte for et par år siden om en sak der det var 30stk eller noe som var HELT uten linje, men skrev inn til telenor, etter 2mnd hadde de egen sentral. Dette er da som sagt et SJELDENT tilfelle, da det var veldig få personer der ute, men hvis det er noen hundre, er ikke dette umulig Endret 17. april 2008 av ProZac Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 Nå er jeg ikke sikker på om du kjører helt på telenor, eller om du er på en egen dslam fra ventelo, men høres ut som du kun ligger på telenor sine linjer.. Ja det virker sånn. Spesielt siden Ventelo ikke kan svare meg på hvorfor linjen min mer eller mindre kollapset i løpet av 1 dag. Når du fikk tilbudet på 3.5mbit var ikke dette feil sagt av ventelo, selv om de selvfølgelig skulle ha klart å holde linja de der oppe, men hvis du da ligger på tenelor sin linje, er det ganske vanskelig for ventelo å opprettholde den hvis telenor slenger inn 10+ nye kunder på samme linje. Kanskje. Men som jeg skrev i en tidligere post så bor jeg i et borettslag hvor en samlet løsning lik den du nevnte ble diskutert, og hvor Ventelo sa de hadde en smart løsning på problemet med at sentralen står for langt unna. Løsningen var tydligvis ikke så smart som de trodde, og ingen av de 4 forskjellige fra kundeservice jeg snakket med visste om noe sånt. Da er det litt skuffende. Men men. Jeg får vel ta meg en telefonrunde med ulike ISP´er for å høre om alle sentraler er like langt unna som denne. Forhåpentligvis møter jeg på noen som kan svare på sånt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå