OldDuke Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Å bli Ventelo-kunde er tydeligvis kun for masochister. Og du er jo tydeligvis en som like å få peising, også i 3 år.................... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Artig historie (for oss det ikke gjelder). Du verden for en overbevisende oppvisning av inkompetanse, helt tydelig mange der ute som prøver å mjælke kua uten noen nevneverdig spenetrening. Ventelo når stadig nye høyder på "We are not to be trusted due to our massive incompetance" skalaen. Helt ufattelig at folk kan drive på i lange tider selge ting de øyensynelig ikke har det spøtt greie på. Skål! Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Koplet mor opp med Ventelo ADSL idag... gikk som en drøm. Du er nok bare max uheldig Lenke til kommentar
AndersL Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Ringte tilbake, og det viser seg at linja ikke fungerer fordi vi fortsatt har Tele2 som telefonileverandør fortsatt, selv om dette var Ventelos oppgave å ordne. Ikke bare har vi Tele2 som telefonileverandør fortsatt, men Ventelo har jo faktisk kobla dem ut, så nå må vi betale for 2 mnd telefoni uten i det hele tatt å tilgang til det! Hehe. Jeg har tidligere jobbet for en av landets største ISP-er(og har helt sikkert skapt problemer for enkelte, men har stor tro på at jeg har hjulpet flere). Uansett - det Ventelo kommer med her er reinspikket bullshit, beklager ordbruken, men det er fakta. Forstår jeg deg rett dersom jeg sier at du tidligere hadde PSTN(analog)- eller ISDN(digital)-telefoni gjennom Tele2? Ventelo kan nok ha rett ved at porteringen på denne fasttelefonien tar noe lenger tid enn hva det eksempelvis har gjort med ADSL-en. Uansett tilfelle, kan Ventelo fint sende ut en teknikker for å koble din ADSL på en delaksess sammen med PSTN-/ISDN-løsningen til Tele2, slik at du har internett til din fasttelefon er portert. Når det gjelder kompensering ifht nedetid, ser jeg andre antyder én og to måneders kompensasjon. Jeg mener du har en såpass god sak at du bør forlange fri etablering(inkl. montør), hardware/modem, samt tre måneders fri abonnements avgift fra den dagen ADSL-en er oppe og går. Antagelig vil du få avslag på noe sånt hos kundeservice, men om du stiler et brev til Ventelos reklamasjonsavdeling med et lettfattet sammendrag av saken, vil jeg nok tro at de kjøper argumentene dine. Slik jeg ser det, har ikke Ventelo problemer med å få rettet opp i denne saken, men de ser gjerne at de slipper å sende ut montør to ganger. Med andre ord venter de dermed til din fasttelefon er portert over til dem, før de sender ut montør til DSLAM. Mvh AndersL Endret 29. mars 2008 av AndersL Lenke til kommentar
Kr0vel Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Dette er jo heilt uakseptablt av ventelo Kontakt forbrukerombudet, det er de eg ville ha gjort. har kun 1 leverandør her å de funker fint, har stabil linja å får 1mb raskere linje en betilt:D hadde litt "problemer" i begynelsen, i og med at telenor ikkje ville gji tilatelse til utbyging av sentralen som de leigde av dem som har dsl`en her nå Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg hadde 7-8 dager nede med Telenor en gang og da fikk jeg vel 1 mnd gratis.I tillegg gikk modemet i stykker,antageligvis i forbindelse med en oppgradering av linjen. Samme skjedde hos meg (ikke min skyld at vi hadde Telenor, men heller ikek jeg som betalte, så skal ikke klage). Nettet gikk plutselig ned og jeg ringte selvfølgelig kundeservice. Dagen etter sto det plutselig en tekniker på døra. Helt uanmeldt. Fikk heldigvis fikset problemt fort. Fikk nytt modem og så stakk han. Og til trådstarter. Hører om mange problemer med Ventelo. Bare hørt om denne typen en gang før, men andre problemer som hoper seg opp til en hver tid. Skjønner ikke at du ikke bare tar en annen operatør enn Ventelo. De beviser jo gang på gang at de ikke klarer å levere et produkt som er i nærheten av det en kunde har krav på. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Orker ikke å fortelle om dagens nye komplikasjoner, men vil bare legge til at dette er fullstendig latterlig. Begynner nå å bli så tragikomisk at jeg ikke vet om jeg skal le eller gråte. Hoho. Hver eneste gang jeg ringer nå får jeg egentlig bare samme beskjeden, nemlig at de i support synes det her begynner å bli ganske latterlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Orker ikke å fortelle om dagens nye komplikasjoner, men vil bare legge til at dette er fullstendig latterlig. Begynner nå å bli så tragikomisk at jeg ikke vet om jeg skal le eller gråte. Søren, jeg som hadde gleda meg til å nyte andres lidelse. Hver eneste gang jeg ringer nå får jeg egentlig bare samme beskjeden, nemlig at de i support synes det her begynner å bli ganske latterlig. Øh?! Er det ikke de på support som skal ordne opp ? Lenke til kommentar
fakey Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Hver eneste gang jeg ringer nå får jeg egentlig bare samme beskjeden, nemlig at de i support synes det her begynner å bli ganske latterlig. Øh?! Er det ikke de på support som skal ordne opp ? Det trodde jeg og. Neste nå blir mail til sjefen med trussel om forbrukerombudet/TV2 Hjelper Deg. Selskaper som Ventelo bør ikke få lov å holde på. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Sån som Ventelo driv på med no er rett og slett idiotisk... Forbrukeren må no få hjelp når han ringe suporten! vist ikkje han som sitt bak telefonen i suporten oss Ventelo ikkje kan hjelpa bør han sett over til dei som kan hjelpa... Ikkje si det same dag ut og inn og heller få ut fingeren og hjelp han/ho. Du får forsatt å kjempa! Stå på! Lenke til kommentar
fakey Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Noen av dere har vel ventet på ny update snart? Vel, her kommer den: Dagens feil var jo da at selve linja er ødelagt, fysisk. Så da ble dette "feilmeldt" av de i supporten (som vanlig), også blir det nok enda noen uker. Parodi. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Herregud får eit rot. Synest veldig synd på deg Lenke til kommentar
fakey Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Takk. Begynner å bli passe lei av det ustabile nettet til naboen som bruker 2 min på å laste en side. Fikk akkurat melding av Ventelo. De lovet internett innen neste virkedag. Lørdag er vel virkedag er det ikke? Isåfall blir det TV2 Hjelper Deg om jeg ikke sitter med nett i morgen kveld. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Mandag er en virkedag, ikke lørdag. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Men nå jobber vel faktisk Ventelo på lørdager også? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Neste virkedag er Mandag, ihvertfall det jeg har hørt. Det er support som er oppe da evt på Lørdager, ikke de som fikser det tror jeg. Ikke drep meg om jeg har feil. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Virkedag er mandag, support er sikkert på jobb på Lørdag, men du kan være bra sikker på at teknikerne ikke er på jobb. Virkedager er foresten regnet som mandag til fredag, ikke lørdag og søndag. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 I dag ble jeg jo lovet linje, ikke hørt noe som helst enda. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Av ren nysgjerrighet, skal du nå på en telenorsentral eller en Ventelo sentral. Og hva slags modem har du fått fra dem? Lenke til kommentar
fakey Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Ringte dem nå, de visste absolutt ingenting. Men de skulle ta kontakt med en tekniker sa de. Amatørfitter!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå