Badeand_83 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hei Har en selvbygget maskin som begynte å få problemer, som gikk ut på at den til tider hang seg, ville ikke gå på nett selv om den viser kontakt med nettverk osv.. Så jeg prøvde å formatere maskinen i håp om å få satt alt opp på nytt, og begynte å installere XP. Når det var ferdig, ble maskinen stående avslått i et par dager mens jeg ventet på en CD fra en kompis med diverse drivere. Når jeg da skulle starte maskinen igjen, skjedde det null og niks.. Kikket bak på powersupply'en, og der lyser på-knappen. Men det skjer absolutt ingenting når jeg trykker på knappen på framsiden.. Hva kan jeg ha gjort galt? Mvh Espen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 'Formatering' som du kaller det har ingen ting å gjøre med at du ikke får slått på PCen. Det er nok en hardware feil, muligens defekt powersupply. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Prøv å ta ut bios-batteriet eller flytt på cmos-jumper for å resette bios. Pc-en kan starte opp då, viss ikkje så er det hardware-feil. For å restarte bios så åpner du opp kabinettet, og så finner du eit lite batteri som lignar på eit klokkebatteri. Det tar du ut og hold det ute i rundt 20 sekund før du setter det inni. Husk å TA UT AV strømkabelen til pc-en. Mens batteriet er ute kan du trykke på påknappen for å tømme maskina for spenningar. (dette uten strømkabel) Viss ikkje det går nå, så er det hardware-feil. Dette har ingenting å gjere med at du har formatert. Mens han har stått av, har det vore lyn i bygda? I så fall burde du åpne opp pc-en og lukte på diverse komponenter som powersupply. Anbefaler deg også å teste delane dine i andre pc-er, eller låne komponenter av ein kompis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå