Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pipende 680i hovedkort etter nytt skjermkort!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte meg nylig et Gainward 9600gt skjermkort som skulle byttes ut med mitt gamle råttne 6600GT kort.

Men, når jeg satte inn skjermkortet, kommer det plutselig noe mouseclick på skjermen min, før den svartner og mitt EVGA 680i hovedkort begynner å pipe langsomt og jææævli irriterende! :mad:

Får også opp en C1 på displayet på dette hovedkortet..

Jeg leste etterpå at den trengte visst core 2 prossesor eller bedre (Har pentium 4 prossesor, har det noe å si?) - så jeg bestemte meg for å bytte tilbake til 6600gt kortet.

MEN - fremdeles den samme driten, den piper og har C1 feilen, leste litt på forumet at den kan komme når man overklokker, men har aldri gjort det... :thumbdown:

Prøvde og fjerne en av minnebrikkene mine på 1gb, men fremdeles det samme pipet -.-

Er det noen her som har peiling på dette her?

på forhånd, takk!

Endret av Bluescan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, ingen skjermkort trenger noen spesiell CPU. En gammel P4 prosessor kan dog være litt dårlig balansert mot det skjermkortet sli kat CPUen blir hengende etter og du i praksis kanskje ikke får brukt alt skjermkortet har å gi. Det er mulig det er det som ble ment.

C1 error betyr en av to ting:

- Defekt memory eller evt. dårlig kontakt på en av brikkene

- For lite spenning til brikkene. Noen brikker trenger mer enn default spenning, og det er ofte problemer i forbindelse til det intill du skrur spenningen opp manuellt i BIOS for å passe.

-Stigma

Lenke til kommentar

Tusen takk for raskt og godt svar!

Jeg tok og pelte PCen fra hverandre og bygget den opp igjen på nytt, på en måte^^

Var vel noe som hendte meg da jeg rengjorde litt inne der ;P hehehe

Da var alt i orden, takk for hjelp, Stigma! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...