Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Filoverføring fra Vista til XP


Anbefalte innlegg

Skal nå til å formatere maskinen som jeg kjøpte i September, og instalere XP på den. Hovedårsaken til at jeg formater, er at jeg har fått et eller annet virus, og tar da og instalerer XP i samme slengen.

 

Men jeg har noen problemer som jeg trenger svar på:

- Jeg har en del filer som jeg må få overført til en annen maskin under formateringen. Den maskinen jeg skal overføre til har XP som OS, og det byr på problemer. Jeg har delt mappen som skal overføres fra denne maskinen på nettverket, men når jeg prøver å gå innpå den på den andre maskinen, så kommer følgende melding opp:

 

utennavn2kh7.th.jpg

 

ANDREAS90 er navnet på denne maskinen, og Andreas er navnet på mappen jeg skal dele. Jeg har også sjekket delingsinnstillingene, og der kan jeg ikke finne noe som tyder på feil.

 

Bør kanskje også nevne at det fungerer andre veien. Altså at jeg deler en mappe på den andre maskinen, og åpner den fra denne maskinen.

Hva er det jeg må gjøre?

 

 

Tidligere i posten nevnte jeg at jeg skal bytte fra Vista til XP. Men jeg lurer på om det er noen ulemper med det bortsett fra at Vista ser mye bedre ut?

I starten var det vel et evig mas om at Vista hadde DX10, noe XP ikke hadde.

Men har det ikke komt ut måter å få like god grafikk på XP som på Vista? Eller vil jeg merke vesentlige forskjeller?

 

Takker for forhånd for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Move on boot.

http://www.softpedia.com/get/System/Boot-M...oveOnBoot.shtml

 

Men jeg lurer på om det er noen ulemper med det bortsett fra at Vista ser mye bedre ut?

Utsene betyr vel ingen ting.

Du kan få xp til og se akkurat ut som vista,viss der er noe mål.

Desktop mod er det jo en haug av.

 

Du kan kjøre dx9hack og få grafikk omtrent lik som dx10.

 

Alle skal over på vista i fremtiden ,da xp 64bit ikke blir oppdatert.

klart vista 64bit med dx10 er framtiden.

Kan kjøre kjøre xp et år til,og gå over når de fleste barnesykdommer borte.

 

Vista 32bit er kun for og tjene penger spør du meg.

 

Husk at du kan poste en hijackthis logg.

I programvare->Antivirusprogrammer og datasikkerhet

Så gudier vi deg til og få fjernet alt av virus.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Skrudd av Simple File Sharing?

Satt permissions?

 

Du mener et program som flytter filer lokalt etter boot kan magisk overtale en annen maskin om å glemme permissions?
Du kan kjøre dx9hack og få grafikk omtrent lik som dx10.
Dagens vits.
Alle skal over på vista i fremtiden ,da xp 64bit ikke blir oppdatert.
dagens vås
klart vista 64bit med dx10 er framtiden.

Kan kjøre kjøre xp et år til,og gå over når de fleste barnesykdommer borte.

Windows 7 er fremtiden. Vista er dens "barnesykdom"

 

Vista 32bit er kun for og tjene penger spør du meg.
... eller en mellomløsning i overgangs-fasen. Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Men jeg har noen problemer som jeg trenger svar på:

- Jeg har en del filer som jeg må få overført til en annen maskin under formateringen. Den maskinen jeg skal overføre til har XP som OS, og det byr på problemer. Jeg har delt mappen som skal overføres fra denne maskinen på nettverket, men når jeg prøver å gå innpå den på den andre maskinen, så kommer følgende melding opp:

 

ANDREAS90 er navnet på denne maskinen, og Andreas er navnet på mappen jeg skal dele. Jeg har også sjekket delingsinnstillingene, og der kan jeg ikke finne noe som tyder på feil.

 

Bør kanskje også nevne at det fungerer andre veien. Altså at jeg deler en mappe på den andre maskinen, og åpner den fra denne maskinen.

Hva er det jeg må gjøre?

 

 

Fra PC med Vista, høyre klikk Datamaskin, velg Koble til Nettverkstasjon... og du kan overføre filer til PC med XP.

 

Du kan bruke dennen måten begge veier.

Lenke til kommentar
Ja ja prike prike :ermm:

jaja, rette på faktafeil som er helt motsatt av sannheten.

Fra PC med Vista, høyre klikk Datamaskin, velg Koble til Nettverkstasjon... og du kan overføre filer til PC med XP.

 

Du kan bruke dennen måten begge veier.

Det tror jeg neppe hjelper siden Vista-PCen ikke gir lov(permissions) til å i det hele tatt se mappene/filene.

Lenke til kommentar

Det viste seg det at jeg måtte gå inn på Delingstillatelser og sette "Alle" til medeier.

Da løste det seg!

 

Men hva mente du med "Dagens vits" om emulering av DX10 på XP Tordenflesk? Er ikke dette mulig? Vil jeg da få en merkbar spillopplevelse i negativ forstand når jeg spiller f.eks. Crysis eller CoD4 på XP isteden for Vista?

Lenke til kommentar

Vel, nå har jeg formatert maskinen og er klar til å føre filene tilbake. Men nå oppstår det nok et problem. Jeg skal overføre filer fra Vista til XP.

 

Maskinen med Vista har datamaskinnavn "LARDELL" og maskinen med XP har navn "ARXP".

 

Når jeg skriver "\\LARDELL" under mine nettverkssteder, kommer følgende boks opp:

 

utennavnzi6.th.jpg

 

Jeg har prøvd å skrive inn brukernavnet til "LARDELL", men maskinen har ingen passord, så det feltet lar jeg stå åpent.

 

Jeg har også prøvd omvendt vei, men der kommer samme boks opp. Og når jeg skriver inn brukernavn og passord kommer det en melding om at jeg bør kontrollere stavemåten osv.

 

Er det kanskje en plass i Vista hvor jeg bør skru av en eller annen passord funksjon eller noe?

Lenke til kommentar

det er fult mulig å deaktivere passord og bruker konto for fildeling... da vil denne fungere på lik måte som den på xp gjør..

 

Spør du meg er fildelingen på vista genial..

 

alle dissa os diskusjonene er jo latterlig.. var akkurat det samme når xp kom.. for noe dritt.. vi ska aldri bruke dette... jaja..

Syns folk skal ha et åpent sinn og når de blir vant med vista kommer de til å like det... men mennsker er vanedyr så det er jo venskelig..

Endret av BoC_SantaCruz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...