flueprat Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Butikkene ble jo plassert i avsidesliggende strøk som vanlige folk ikke drar til for å handle. I tillegg dominerte ukjente merkevarer. Nordmenn er vanedyr. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 I tillegg hadde de laber kvalitet på produktene sine og et meget dårlig kassasystem(måtte ta varene til en seperat benk før man kunne pakke dem ned) Nå har jo Rema og resten av de elendige kjedene her i Norge minst like laber kvalitet, så kvalitetsmessig var det hvertfall ikke noen negativ forskjell som talte imot Lidl der. Doesn't the bright, shiny colors say anything to you? Liker ikke flashy mat med rare navn og enda rarere utseende. Freia, tine og bama er alt jeg burde trenge å forholde meg til:) Dette høres jo mer ut som fordommer fremfor fakta. Kokker og stuerter har ingenting å utsette på kvaliteten i Lidl i forhold til konkurrentene. Frukt og grønnsaker hevder man også er av bedre kvalitet. Jeg er ingen fagmann som dem, men jeg må si meg enig akkurat der. Kjøtt og pålegg pleier jeg å kjøpe fra andre butikker med kjøttdisk (Safari som oftest, selv om de er svindyr.) For meg blir påstande om dårligere kvalitet på varene ganske så tom. Jeg har ikke erfart dette, snarere tvert imot Jeg skal innrømme at jeg er litt fordomsfull, men er det ikke slik med de fleste andre nordmenn også? Det mest "skumle" som jeg har smakt på fra andre butikker som er bra nok i forhold til "det gamle gode" er kylling-/kalkunpølsene til prior. Wienerversjonen syns jeg faktisk er bedre enn gilde o.l.(skal faktisk dra og kjøpe en pakke nå) Hvis ikke Lidl på gjøvik er stengt enda, så får jeg se om jeg tar en tur innom og ser om de har noe brukandes. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Så klart finnes det gode varer til lav pris, men veldig ofte henger pris og kvalitet sammen. Kjøtt er dyrere enn fett og mel. Ekte smør er dyrere enn margarin. Ekte ost er dyrere enn pizzatopping av raspolje (eller hva de nå bruker). Melk er dyrere enn vann og soyaolje. Ærlig talt, eksemplene dine er jo så helt på jordet som de får blitt! At forskjellig mat har forskjellig pris skjønner vi alle. At i praksis samme mat har forskjellig pris er det som er problemet. Men i mine øyne var ikke Lidl's priser enormt billige sammenlignet med de vanlige butikkene uansett, så "lav pris=dårlig kvalitet" argumentet faller jo pladask allerede i startgropa. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Så klart finnes det gode varer til lav pris, men veldig ofte henger pris og kvalitet sammen. Kjøtt er dyrere enn fett og mel. Ekte smør er dyrere enn margarin. Ekte ost er dyrere enn pizzatopping av raspolje (eller hva de nå bruker). Melk er dyrere enn vann og soyaolje. Ærlig talt, eksemplene dine er jo så helt på jordet som de får blitt! At forskjellig mat har forskjellig pris skjønner vi alle. At i praksis samme mat har forskjellig pris er det som er problemet. Men i mine øyne var ikke Lidl's priser enormt billige sammenlignet med de vanlige butikkene uansett, så "lav pris=dårlig kvalitet" argumentet faller jo pladask allerede i startgropa. Kommentaren var ment mot det å være "fordomsfull" mot ukjente "nye" billigmerker. Og har ingenting med Lidl sitt generelle utvalg å gjøre. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Så klart finnes det gode varer til lav pris, men veldig ofte henger pris og kvalitet sammen. Kjøtt er dyrere enn fett og mel. Ekte smør er dyrere enn margarin. Ekte ost er dyrere enn pizzatopping av raspolje (eller hva de nå bruker). Melk er dyrere enn vann og soyaolje. Ærlig talt, eksemplene dine er jo så helt på jordet som de får blitt! At forskjellig mat har forskjellig pris skjønner vi alle. At i praksis samme mat har forskjellig pris er det som er problemet. Men i mine øyne var ikke Lidl's priser enormt billige sammenlignet med de vanlige butikkene uansett, så "lav pris=dårlig kvalitet" argumentet faller jo pladask allerede i startgropa. Kommentaren var ment mot det å være "fordomsfull" mot ukjente "nye" billigmerker. Og har ingenting med Lidl sitt generelle utvalg å gjøre. Hehe du er morsom=) Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Hehe du er morsom=) Prøver så godt jeg kan :!: Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Hvorfor tror dere at Lidl's forsøk på trenge inn i det norske markedet ble et mislykket et? Hva mener folket? Kanskje det har sammenheng med den voldsomme svertekampanjen massemediene har hatt rundt Lidl? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Kanskje det har sammenheng med den voldsomme svertekampanjen massemediene har hatt rundt Lidl? [irony start] Nahh, aldri.. [/irony end] Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 "Lidel" er ikke et offer for svarte! De hadde bare en fatteslig forretningside. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Ja fysj. Tenke seg til å ville prøve å presse seg inn i det flotte norske markedet som allerede bugner av mangfold og billige kvalitetsvarer. Alle som prøver å bringe økt konkurranse inn i et marked som vårt burde bli skutt, eller hvertfall bli kjøpt opp! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) De burde nok satset mer på å selge sauefor... Edit: Får jo se hva konkurransetilsynet evt. gjør. Men kun i en kommune: http://e24.no/oppogfrem/article2416525.ece http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sog...rdane/1.5629238 Endret 9. mai 2008 av Dotten Lenke til kommentar
MPC Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 får vel håper på ASDA frå england kjeme til norge 1 dag. 1 ASDA (den i norwich i vertfall) butikk er like stor som 8 Mega butikker, Extremt mykje utvalg. billig er det og (I vertfall i england) Englesk mat ftw xD Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 "Lidel" er ikke et offer for svarte! De hadde bare en fatteslig forretningside. Jeg lurer også på hvordan man kan fremstille en av Europas største matvarekjeder som et "offer". Dersom Lidl virkelig ville inn på det norske markedet kunne de solgt med tap mye lenger enn noen norske kjeder ville klart. Fra wiki: Enkel sammenlikning mellom Lidl og Coop. Lidl: Lidl is a European discount supermarket chain of German origin that operates 7,000 stores Revenue $ 45.9 billion (2005) = 230 milliarder NOK (dagens kurs) http://en.wikipedia.org/wiki/Lidl Coop Each of the local cooperatives operates one or more stores, 1300 in total Revenue NOK 18.6 billion (2005) = 18,6 milliarder NOK http://en.wikipedia.org/wiki/Coop_NKL Hvem er det egentlig som er "liten" og "stakkarslig" ? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Størrelsen på lommeboken har nå absolutt intet å si om noen kan være et offer eller ikke. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 får vel håper på ASDA frå england kjeme til norge 1 dag. 1 ASDA (den i norwich i vertfall) butikk er like stor som 8 Mega butikker, Extremt mykje utvalg. billig er det og (I vertfall i england) Englesk mat ftw xD Hehe nå er jeg generellt svært lite begistret for engelsk "cuisine", med et hederlig unntak av fish&chips, men om ASDA hadde kommet på det Norske markedet hadde jeg også selvsagt ønsket dem hjertlig velkommen. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Tviler på at man vil prøve seg. Når en gigant som Lidl ikke få fotfeste grunnet den enorme dominansen til Rema og Rimi, så vil det nok bli en stund til noen andre prøver seg. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Var nettopp på Lidl gjøvik og kjøpte Snickers-etterligninger, iste og andre snåle ting. Smaker ikke så ille til å være "junk". Men jeg kan ikke si at det var spesielt billig heller... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg syntes kassesystemet til Lidl er genialt.. Det som skaper kø er at folk er trege med å pakke ting ned i poser, på Lidl kommer du fortere gjennom kassen. Men til vanlig så er det såpass liten pågang i norske butikker at du uansett kommer deg fort igjennom. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Det meste av mat frå Lidl eg har smakt, var rein møk. Er ikkje rart i det heile at dei sleit. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Mye av det utenlandske produktene syns jeg faktisk er ganske bra. De norske lidl branda varene syns jeg ikke er så bra som originalen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå