Gå til innhold

Lidl selger seg ut av Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Masse elendige produkter på lidl ja, men de hadde også noen ting som var gode, som de andre butikkene ikke har. Her hvor jeg bor klarer jeg ikke å se for meg at det gikk så dårlig. De hadde en fast strøm av kunder fra asylmottaket. På en annen side, så vet jeg ikke av noen normenn som gjorde storhandelen sin der..

Lenke til kommentar

Må si jeg humrer litt for meg selv når jeg ser de som her er redde for at bortgangen av lidl vil føre til et større monopol og dårligere konkurranse, og at "kjedene" har for mye makt.

 

Lidl er faktisk en gigantisk kjede i forhold til samtlige "norske" konkurrenter, med over 7000 utsalgsteder. Lidl kunne solgt med tap i flere år dersom de virkelig ville inn på det norske markedet, poenget var vel heller at det ikke er plass til så mange flere "billigkjeder" i Norge.

Lenke til kommentar
Synd at det gikk så dårlig, nå kommer vel konkuransen i butikkkjedene til å bli litt mer svekket.

 

Det er ikke butikkjedene som er problemet. Det er bønder og tollbarrierer. Maten i Norge blir ikke billigere så lenge det er 500% skatt på utenlandske tomater og vi har så dårlige forutsetninger for å få de til å vokse frem selv.

Lenke til kommentar

Eg har aldri satt min fot i ein Lidl-butikk (her i landet, har vore på ein i Tyskland), har derimot smakt litt av maten frå Lidl og vart ikkje noko imponert. Mat er noko eg ikkje vil spare pengar på, eg kjøper det eg har lyst på som smakar best. Og så langt er det norske råvarer og produsentar som har hatt det beste tilbodet.

Lenke til kommentar
Synd at det gikk så dårlig, nå kommer vel konkuransen i butikkkjedene til å bli litt mer svekket.

 

Det er ikke butikkjedene som er problemet. Det er bønder og tollbarrierer. Maten i Norge blir ikke billigere så lenge det er 500% skatt på utenlandske tomater og vi har så dårlige forutsetninger for å få de til å vokse frem selv.

 

Nå skal vi ikke gjøre dette til en landbrukedebatt, men du er sikkert som resten av oss klar over at prisen på norske landbruksvarer har gått ned 2,7%, mens prisen på utenlandske varer har gått opp rundt 6%.

Lenke til kommentar
Nå skal vi ikke gjøre dette til en landbrukedebatt, men du er sikkert som resten av oss klar over at prisen på norske landbruksvarer har gått ned 2,7%, mens prisen på utenlandske varer har gått opp rundt 6%.

 

Irrelevant når norske varer er overpriset 2-300% og utenlandsk lavkvalitet dumpes på det norske markedet fordi de er de eneste som kan trenge igjennom barrieren uten stort tap.

Lenke til kommentar
Eg har aldri satt min fot i ein Lidl-butikk (her i landet, har vore på ein i Tyskland), har derimot smakt litt av maten frå Lidl og vart ikkje noko imponert. Mat er noko eg ikkje vil spare pengar på, eg kjøper det eg har lyst på som smakar best. Og så langt er det norske råvarer og produsentar som har hatt det beste tilbodet.
Du har altså "smakt maten fra lidl" og det høres veldig ut som de som har "smakt maten fra EU". Hva med alle de som har "smakt maten fra Norge" og raskt konkludert med at den absolutt bør rangeres meget lavt sammenlignet med det man får i andre land?

 

Mange er også så langt inne i matmonopoltankegengen at de ikke har fått med seg at det finnes en rekke konkurrerende produsenter og kvalitetsnivåer både i Europa og i Lidl. Dere smaker på et eneste produkt og bedømmer en hel kjede eller et helt kontinent ut ifra det.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Korleis veit du kor mykje eg har smakt?

Du innrømmer jo at du ikke har noen anelse om hvor mange av matvarene i norske Lidl man også finner i "vanlige norske" butikker og du innrømmer at du ikke har noen anelse om hvor mange av matvarene i norske Lidl som er produsert kun for Lidl i Norge og allikevel konkluderer du med at maten er for dårlig. Med en slik logikk og grundighet finner jeg det lite interessant om du har smake 1 eller 10 varer i Lidl i Tyskland.

 

Bondestanden kan sikkert si seg stolte av slike fordommsfulle nordmenn som deg.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med "maten frå Lidl" tenker eg på matvarer som eg ikkje finn i andre norske butikkar. Eg er klar over at dei fører mange norske merkevarer og. Maten er forøvrig kjøpt på norsk Lidl, er ikkje den tyske eg pratar om (som for øvrig var dårleg den og). Eg har smakt matvarer kjøpt på Lidl som ingen andre butikkar fører. Er det så vanskeleg å akseptere at eg ikkje synest den var noko særleg i forhold til norske produsentar?

 

Om bondestanden er stolt av meg så er eg glad for det, me har råd til å produsere og kjøpe vår eigen mat, bondenorge må haldast ved like.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

At Lidl solgte mye bedritne tyske varer kan man da ikke argumentere i mot? Frukt og grønt hadde de sikkert flott kvalitet på, men det jeg prøvde av tyske varer derfra var av elendig kvalitet. Akkurat som mye av det man finner fra norske billigmerker.

 

Vil man ha kvalitet så handler man ikke på Lidl.

Lenke til kommentar
Hvor skal jeg nå få kjøpt ost laget av 30% cheese?

 

Eller ferdig oppskjært brød (plastikkbrød som jeg kalte det) som holder seg i mange år uten tegn på at den er gått ut på dato, samma gjaldt en ferdig oppskjært ost jeg kjøpte der. :p

Det hørtes jammen godt ut!

 

Hvor skal vi naive godtroende bondenordmenn nå få tak i europeisk kvalitetsmat?

Lenke til kommentar
Maten er forøvrig kjøpt på norsk Lidl, er ikkje den tyske eg pratar om (som for øvrig var dårleg den og).
Og vips så hadde du vært på en norsk Lidl likevel. Merkelig hvordan fakta tilpasser det til diskusjonen.

 

Jeg synes av noen av varene var dårligere, noen omtrent like og noen bedre enn hva man får av tilsvarende i Norge. I tillegg kommer selvsagt alle typer varer man ikke får andre steder i Norge. Langt mindre balanserte er oppfatningen til de som ikke har kjøpt så mye som meg hos Lidl og som gjerne ikke har vært innom engang.

 

Over 6 milliarder mennesker tar tydeligvis feil, maten i Norge er best!

Lenke til kommentar
Maten er forøvrig kjøpt på norsk Lidl, er ikkje den tyske eg pratar om (som for øvrig var dårleg den og).
Og vips så hadde du vært på en norsk Lidl likevel. Merkelig hvordan fakta tilpasser det til diskusjonen.

 

Det er jo mulig at Zeph har fått servert Lidl produkter hos andre uten at han nødevendigvis selv har vært i en Lidl butikk. Men slike ting velger du vel å ignorere ?

Lenke til kommentar

Litt artig hvordan mange her mener mat er dyrt i norge. Faktum er at mat aldri har vert billigere.

 

I samme slengen kan jeg nevne at prisene på kjøtt og korn kommer til å stige om noen år i takt med at folk i kin og inda for eksempel får bedre råd og vil ha mer kjøtt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...