Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal jeg akseptere?

Gjest Guest_Usikker_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Usikker_*

Ja, skal først bare si at jeg har aldri vært spesielt sjalu av meg og at jeg synes hele saken er idiotisk men lurer på hva jeg skal akseptere og hva jeg ikke akseptere.

Jeg og kjæresten min har vært sammen nå i 3 uker, om jeg er usikker på hva jeg føler for henne. Jeg er sterk forelsket i henne og noen ganger føles det ut som jeg elsker henne mens andre ganger vet jeg ikke helt.

For ca 2 uker siden begynte hun og snakke med en annen gutt som er et år eldre enn meg, som er høy tynn og har en del muskler. Jeg er vel mer chubby av meg.

Hun snakker med han konstant når hun er på MSN og på biip, mens jeg må nesten alltid starte samtalen om jeg vil ha kontakt med henne. Hun kommenterer bildene hans og sier han er pen og søt osv..

At hun er og snakker med andre gutter er helt greit, men når hun nærmest oppsøker så vet jeg ikke helt.

Enkelte ganger er jeg sjalu og lurer veldig på om jeg kan akseptere dette.

Greit og få ut ting..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det virker som om hun overser deg og mer eller mindre direkte viser stor interesse overfor den andre fyren.

Jeg hadde ikke funnet meg i det i lengden.

På den annen side kan det jo tenkes at du er altfor ivrig med å ta kontakt og sånn da. Jeg hadde en kjæreste for noen år siden som kontaktet meg på msn/sms absolutt hele tiden, og jeg ble drit lei og valgte å overse henne og sjelden være den som tok kontakt fordi det var altfor mye mas.

MEN jeg drev ikke og gjorde meg til for andre jenter samtidig da...

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998

Jeg hadde ihvertfall blitt jævlig skuffa og sur hvis kjæresten min viet andre gutter mer oppmerksomhet enn meg, og sa at de er pene, osv.

Snakk med henne, og spør hvorfor hun gjør det. Og gi uttrykk for at det IKKE er greit !

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Usikker_*

Men lurer også litt på hva jeg kan akseptere at hun gjør.

Selvfølgelig skal hun få ha guttevenner og snakke med dem men hvor mener dere det bør gå en grense?

Lenke til kommentar

Hadde blitt pissed og sagt KLART i fra. Youre teh MAN duuude! ;D

Om hun vender om å sier " skal jeg ikke få ha guttevenner nå da, herregud så sjalu du er "

DA sier du, om du er glad i meg, så burde du skjønne og akseptere det jeg sier og føler.

Så får du bare håpe på et positivt svar fra hennes side, ellers så dumper du henne..

hhaah :+\

Lenke til kommentar

Fant ut i går at min kjæreste hadde Penest.no konto og jeg leste litt rundt der. Hun hadde lagt ut bilder av kroppen (ikke naken) og jeg leste gjennom hva hun skrev til andre gutter. Hun sa hele tiden hvor deilig de var og slikt, så jeg valgte å ta det opp med henne. Jeg sa klart i fra at jeg ikke likte det hun gjorde, men sa heller ikke hva hun burde gjøre. Hun ble veldig lei seg og sa at hun beklaget så mye og at hun aldri hadde ment det på annet enn høflig plan. Jeg aksepterte unnskyldningen og fant ut at dagen etterpå var penest.no kontoen hennes slettet. Hun er veldig forståelsesfull, og dersom en kjæreste ikke er det så er det ikke mye å samle på.

Ta saken opp med henne og dersom hun ignorerer deg så er det opp til deg hva du gjør videre, men ikke finn deg i for mye. Ikke bli overkjørt.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Usikker_*
Dump the bitch

Det er helt sikkert veldig enkelt for deg og si det, men poenget er at jeg er utrolig glad i henne sykt forelsket og er ganske sikker på at jeg elsker henne.

Men takk for svar alle sammen.

Lurer på en liten ting til, hun har ikke noe i mot og kose og være med meg. Men mens jeg har vært med henne har hun sakt ovenfor moren at hun kan godt passe sin lillebror hele den dagen.

Skal jeg spørre pent om heller ikke vi kunne være sammen.

NB: Jeg takler ikke lillebroren, mer pest og plage skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Du kommer ingen vei ved å være sjalu. Enten får du heve deg over det, ellers får du dumpe henne, utvikle deg selv (selvbilde osv.) og prøve igjen senere med noen andre. Noe sier meg at du ikke er klar for et forhold (dårlig selvbilde + forhold er ikke så kjekt), og alle har godt av å modnes på dette området.

Husk: Følelser ≠ sannhet. Følelsene du har betyr ikke at det de får deg til å tenke er sant. Heller tvert i mot.

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke å lese gjennom hele tråden.. Men:

Jeg syns du burde ta en prat med henne, og være ærlig, og si at du blir såra når hun kommenterer andre gutters bilder..

Det har skjedd det samme med en veldig god venn av meg, kjæresten hans drev å kommenterte gutters bilder på biip, og kom med unnskyldninger som: "Det er bare en god venn", "Det er bare en venn", osv.. De har krangla mye pga dette.. Men er fortsatt sammen.

Så.. Jeg syns du burde ta en prat med hu.. Hadde kjæresten min gjort det samme, så hadde jeg blitt ganske såra..

Men prøv å ikke lag en krangel ut av dette da.. Ta det litt rolig når du snakker med hun om det.. Beste er å snakke face 2 face.. ;)

Lenke til kommentar

Vi to har dessverre et nesten helt likt problem.. ;)

Jeg har en kjæreste nå og vi har vært sammen i 1 mnd.. Det eXtreme-501 skrev er om meg

Men hun har faktisk fortsettet med dette.. Og kommer flere ganger med utrolig dårlig grunner og unnskyldninger som.. *Han er en god venn* osv.. Vi har kranglet VELDIG mye om dette men har greid å overleve.. Snakk til hun. Fortell hun hva du synntes om dette.. Om hun ikke liker dette og gir helt faen i hva du synntes så er hun ikke noe å holde på..

Dama mi har jo fortalt eXtreme-501 at hun har vært utro og klint med en annen gutt mens vi har vært sammen. Det bettyde krangel igjen.. xD

Lenke til kommentar

Jeg har også vært i omtrent samme situasjon. Jeg tolererte ikke dette, og tok det opp med henne. Hun viste ikke forståelse for hvordan jeg følte dette. Jeg lot det være en stund, men når jeg fikk litt avstand og tenket litt objektivt på det, så innså jeg at jeg ikke gidder å være i et forhold der den andre parten ikke har respekt, eller forståelse for den andre. Selv om jenta kan ha mange andre flotte kvaliteter, er det hvordan hun får deg til å føle deg som betyr noe.

Jeg ville snakket med henne, hvis hun ikke respekterer dine følelser, så ville jeg avsluttet forholdet, hvis dette er noe som går og plager deg veldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...