MovieMarius Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hei Jeg funderer på å kjøpe meg XP 64 bit for å kunne bruke 4GB ram minne. Men burde jeg heller kjøpe Vista? Fortell meg hva som er best og hvorfor! På forhånd takker jeg for svar:D Lenke til kommentar
atlef Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Vil vel si det gir seg selv jeg da. Vista 64bit så har du mulighet til full utnyttelse av minne ditt. Og du får et nytt OS. Er jo og mulig å gi seg i kast med en linux 64bit distro. Men skal du bruke penger på dette, gå for vista. atlef. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Vista naturligvis! Det er jo på mange områder bedre enn Xp, blant annet er det enklere å feilsøke på, flott kjerne bedre sikkerhet og har kort og greit masse smarte funksjoner ved seg. De som kritiserer Vista er også de som har minst peiling på hvilke funksjoner Vista egentlig har! Lenke til kommentar
MovieMarius Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Grunnet jeg spør er fordi jeg har hørt at det er dårlig sikkerhet i Vista. Lenke til kommentar
MovieMarius Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Denne dere mener eller en bedre en? Gi meg en link takk:D VISTA Lenke til kommentar
atlef Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Jeg har tatt denne, engelsk home premium OEM 64bit. Men det er bare fordi jeg ikke liker å ha noe oversatt, synes det er lettere å finne løsninger på problemer som måtte oppstå, da flere svar finnes på engelsk enn på norsk. atlef. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Grunnet jeg spør er fordi jeg har hørt at det er dårlig sikkerhet i Vista. Ut ifra hva jeg har lest her på forumet er Vista generelt sikrere enn XP, spesielt 64-bits utgaven av Vista tilbyr en del sikkerhet som ikke 32-bits Vista og XP har. Men generelt vil jeg anbefale Vista dersom du ønsker et 64-bits operativsystem, ganske enkelt fordi driverstøtten til 64-bits XP er langt dårligere enn til 64-bits Vista. Dersom du ikke trenger support fra Microsoft (hva har man ikke forumet til?) og heller ikke oppgraderer maskinvaren din veldig ofte, vil jeg anbefale en OEM-lisens da disse koster under halvparten av retail. Home Premium er vel den utgaven folk flest har bruk for. Hva de ulike versjonene av Vista inneholder og tilbyr finner du her. Lenke til kommentar
MovieMarius Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Hjertelig takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå