Maple Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hvordan ville du gått frem for å (små-)lakkere deler av en bil, hvor det er riper eller rust? Sånn jeg har gjort det nå da, er at jeg først har pusset overflaten jevnt med 400-pussepapir for vannsliping. Så har jeg renset med silikonrens etter anvisningene på den flaska. Så har jeg grunnet og latt det tørke i 2 timer (det er sol og vind ute, kanskje 15 grader). Så har jeg forsiktig slipt litt med vanndynket 400-papir, for å få lakken til å sitte bedre. Så har jeg igjen renset med silikonrens. Så har jeg lakkert med fargelakk. Latt det tørke i 30 min, forsiktig slipt litt med sandpapiret, renset og tatt på et strøk til. Tørket i 30 min. Så ta strøk med glasur uten å forsiktig pusse. Jeg håper det blir bra! Men er det noen feil jeg har gjort? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hørtes vel rimelig greit ut det. Eneste er vel om du skal ta rust etc, så er det lurt med Rustkiller eller lignende i bunn.. Selvfølgelig pusse ned først. Greit med et til to lag med klarlakk også. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Det finnes et par tråder av nyere dato om dette emnet her inne på Bilteknisk. Sjekk dem ut og se om de hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå